Teamtailor is een paar jaar actief in Nederland en groeit hard. Account Executive Mees Van ‘t Hoff, voorheen profbasketballer, spreekt in aanloop naar het Recruitment Tech Event 2025 (RTE25) over de betekenis van ‘outperformen’, de 400+ integraties van het platform én zijn visie op de toekomst van recruitment.
Outperforming draait om balans
Het thema van Recruitment Tech Event 2025 is ‘Outperform’. Voor Van ‘t Hoff heeft dat begrip een persoonlijke lading. “Voordat ik bij Teamtailor begon, was ik professioneel basketballer, wat betekende dat ik elke dag bezig was met competitie, groei en het continu beter worden, als individu maar vooral als team.”
Met die mentaliteit werkt hij nu aan de ambities van het Scandinavische ATS-bedrijf. “In mijn huidige rol betekent outperform eigenlijk precies dat, maar dan toegepast op organisaties: samen met ons team werken om bedrijven het best mogelijke product én de beste service te bieden en die elke dag verder proberen te verbeteren. Samen elke dag beter worden.”
“Organisaties die technologie en data slim inzetten om beter te beslissen, maar tegelijkertijd de menselijke kant centraal houden.”
In recruitment ziet hij ‘outperforming’ vooral terug bij organisaties die een slimme balans vinden. “Organisaties die technologie en data slim inzetten om beter te beslissen, maar tegelijkertijd de menselijke kant centraal houden. Zo kunnen zij zich echt onderscheiden met de combinatie van efficiëntie, innovatie en persoonlijke aandacht.”
67.000 uur aan productontwikkeling
Teamtailor profileert zich als een alles-in-één recruitmentplatform. “We bieden onder andere een moderne carrièresitebouwer, integraties met meer dan 220 jobboards en een gebruiksvriendelijk ATS dat het hele proces vereenvoudigt.”
Het onderscheid zit hem in de combinatie van factoren. “Gebruiksvriendelijkheid, krachtige automatisering, slimme AI-functies en een ecosysteem van meer dan 400 integraties. Met ruim 550 medewerkers, waaronder zo’n 60 developers, investeren we continu in innovatie.”
Die investering is substantieel. “Alleen al vorig jaar hebben we meer dan 67.000 uur aan productontwikkeling gewerkt. Zo blijven we het platform verder verbeteren en luisteren we naar wat bedrijven écht nodig hebben, om zo een compleet product te kunnen aanbieden wat vrijwel elk soort bedrijf goed kan ondersteunen.”
Flexibiliteit als antwoord op complexiteit
De marketplace met 400+ integraties is niet voor niets een speerpunt, ziet Van ‘t Hoff. “De arbeidsmarkt verandert ontzettend snel, en er bestaat geen enkel product of systeem dat het volledige recruitment- en HR-ecosysteem in één perfecte oplossing kan omvatten.”
“De mogelijkheid om de beste tools te combineren die passen bij hun eigen processen en behoeften.”
Bedrijven hebben daarom vooral behoefte aan flexibiliteit. “De mogelijkheid om de beste tools te combineren die passen bij hun eigen processen en behoeften. Of het nu gaat om assessments, achtergrondchecks of integraties met specifieke vacaturebanken voor meer zichtbaarheid.”
“Recruiters kunnen eenvoudig verbinding maken met de tools die voor hen het belangrijkst zijn. Zo kunnen we niet alleen het proces verder stroomlijnen, maar ook handmatige fouten verminderen, tijd besparen en de algehele efficiëntie én candidate experience verbeteren.”
De toekomst: slimmer en persoonlijker
De ATS-markt beweegt richting een nieuwe fase, stelt Van ‘t Hoff. “AI-gedreven inzichten, naadloze integraties en een veel persoonlijkere kandidatenreis staan centraal. Systemen worden slimmer in het voorspellen van de juiste kandidaten, geven recruiters direct bruikbare data en maken de samenwerking tussen hiring managers en HR-teams een stuk eenvoudiger.”
“AI en automatisering nemen steeds meer repetitieve taken over, waardoor recruiters zich kunnen richten op strategie en de menselijke kant van het proces.”
Voor 2027 en 2028 voorziet hij verdere versnelling. “Tegen die tijd zal recruitment sneller, slimmer én nog meer kandidaatgericht zijn. Gepersonaliseerde kandidatenreizen zullen de norm zijn. AI en automatisering nemen steeds meer repetitieve taken over, waardoor recruiters zich kunnen richten op strategie en de menselijke kant van het proces.”
Meld je aan voor de jubileumeditie van Recruitment Tech Event
De jubileumeditie van het Recruitment Tech Event vindt plaats op donderdag 6 november 2025 in DeFabrique in Utrecht. Het is het grootste inhoudelijke evenement in Nederland dat volledig in het teken staat van recruitmenttechnologie. Tijdens het event komen onderwerpen aan bod zoals AI in recruitment, samenwerking tussen AI en de mens, skills based matching, process automation, datagedreven employer branding en nog veel meer. Ook is er volop gelegenheid om in gesprek te gaan met peers en ervaringen te delen over hoe technologie het recruitmentproces kan faciliteren en optimaliseren.