• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
  • Inloggen Club
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event3-2-actie t/m 18 sep.
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event3-2-actie t/m 18 sep.
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Drie tips voor effectieve Lead Advertenties binnen recruitment

Drie tips voor effectieve Lead Advertenties binnen recruitment

26 september 2023
in Insights
Leestijd:2 minuten leestijd
Tags: candidate leadslead advertentiesmarksmenNynke KeuningRecruitment Tech EventRTE23
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Tijdens het Recruitment Tech Event deelt Nynke Keuning, Teamlead Digital bij Marksmen, diverse tips en tricks op het gebied van Lead Advertenties binnen recruitment. In dit artikel licht ze alvast een tipje van de sluier.

Laagdrempelig solliciteren

Andersom solliciteren werd werd een hit door de Randstad-advertenties, maar inmiddels zijn we weer een jaar verder — en heeft het nog steeds weinig voeten in de aarde. “Als werkgever solliciteer je tegenwoordig bij de werknemer en niet meer andersom”, vertelt Keuning van Marksmen. “De huidige krapte in de arbeidsmarkt zorgt voor een andere houding van de sollicitant. De nieuwe generatie kijkt anders naar werk. We moeten meer uit de kast halen om contact te leggen én te houden met kandidaten.”

“De recruiters zijn tegenwoordig veel te druk om al deze leads na te bellen en handmatig eigenlijk het kaf van het koren te scheiden.”

Daarin is laagdrempeligheid volgens Keuning van belang — en waar lead advertenties een zinvol instrument kunnen zijn. “Het is eigenlijk een middel dat anno tweeduizend drieëntwintig niet meer mag ontbreken in de recruitment marketingmix. Echter simpelweg een campagne opzetten en leads verzamelen, dat slijt eigenlijk geen hout meer. De recruiters zijn tegenwoordig veel te druk om al deze leads na te bellen en handmatig eigenlijk het kaf van het koren te scheiden.”

Slim meebewegen

De oplossing? “Slim meebewegen”, stelt Keuning. “Wil je controle krijgen op het werving en het selectieproces zo slim om te gaan met het opbouwen van het laatste met potentiële kandidaten en ervoor zorgen dat je snel een efficiënt in contact komt met de kandidaten die voor jou interessant zijn.” 

Tip 1: Automatiseren en personaliseren

Keunings eerste tip: automatisering in het wervingsproces, bijvoorbeeld met WhatsApp. “Integreer tools als WhatsApp om recruiters simpelweg tijd te besparen. Ook kun je personaliseren op functieniveau om jouw kandidaat een betere ervaring te geven. Het komt er eigenlijk op neer dat je de nieuwe generatie met junior profielen anders anders wil aanspreken dan een ervaren kandidaat.”

Tip 2: Sneller reageren dan je concurrent

De tweede tip. “Tooling inzetten waarmee je heel snel kunt reageren, sneller dan eigenlijk je concurrent doet”, vertelt Keuning. “Je moet jouw leads en contacten warm houden. Je wilt geen kandidaten verliezen door een traag proces. Maar je wilt ze ook snel door het proces heen loodsen, terwijl je op een goede manier contact onderhoudt.”

Tip 3: Terugkoppelen afgewezen kandidaten 

Als derde en laatste tip: wanneer iemand solliciteert, maar simpelweg niet past bij de vacature: zorg dan dat je de kandidaat áltijd goed te woord staat. “Ook als het geen match is, is het belangrijk dat je zorgt voor de juiste terugkoppeling. Dat hoort óók bij een goede employer branding-strategie. Zorg dus altijd voor een terugkoppeling, zodat je hier je marketingstrategie én campagnes weer op kunt aanpassen.”

Meer horen? Bezoek het Recruitment Tech Event (RTE)

Tijdens het Recruitment Tech Event (RTE) op 2 november in Utrecht, laat Nynke Keuning zien hoe je efficiënt het ‘kaf van het koren’ kunt scheiden, slim om kunt gaan met ‘het nieuwe solliciteren’, een kwalitatieve talentpool kunt opbouwen en je ratio ‘hires’ uit Lead Ads kunt verhogen. Daarnaast leer je hoe Lead Ads behoorlijk effectief kunnen zijn met voorbeelden uit de praktijk. Vooral in combinatie met een automatisering. Boek snel je ticket.

Vorig artikel

7 recruitment tech start-ups uit Estland om in de gaten te houden

Volgend artikel

Dit was de Vakjuring Recruitment Tech Awards 2023 in 15 foto’s

Gerelateerde Artikelen

Workday onder vuur in VS: AI-discriminatie in recruitment blijft hoofdpijndossier (1/2)
Insights

Workday onder vuur in VS: AI-discriminatie in recruitment blijft hoofdpijndossier (1/2)

Door Jasper Spanjaart
11 september 2025
Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle is aan zet’ (2/2)
Insights

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle aan zet’ (2/2)

Door Jasper Spanjaart
2 september 2025
De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025
Insights

De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025

Door Jasper Spanjaart
21 augustus 2025
Recruiters omarmen AI: 86% staat 'positief' tegenover Artificial Intelligence
Insights

Recruiters omarmen AI: 86% staat ‘positief’ tegenover Artificial Intelligence

Door Bernadette Magrié
11 augustus 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

17 september 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025
Remy Gieling sluit tiende RTE af: 'HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot'

Remy Gieling sluit tiende RTE af: ‘HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot’

16 september 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle is aan zet’ (2/2)

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle aan zet’ (2/2)

2 september 2025
OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

8 september 2025
Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

25 augustus 2025
Volgend artikel
Dit was de Vakjuring Recruitment Tech Awards 2023 in 15 foto's

Dit was de Vakjuring Recruitment Tech Awards 2023 in 15 foto's

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

17 september 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025
Remy Gieling sluit tiende RTE af: 'HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot'

Remy Gieling sluit tiende RTE af: ‘HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot’

16 september 2025
Global Talent Strategy & Intelligence Conference 2025

De 4 factoren die de toekomst van talent intelligence bepalen

15 september 2025
Robbie Sakkers (TSG): ‘We gaan van verschillende ATS’en naar één geïntegreerde solution’

Robbie Sakkers (TSG): ‘We gaan van verschillende ATS’en naar één geïntegreerde solution’

15 september 2025

Meest gelezen

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle is aan zet’ (2/2)

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle aan zet’ (2/2)

2 september 2025
OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

8 september 2025
Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

25 augustus 2025
De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025

De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025

21 augustus 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Drie tips voor effectieve Lead Advertenties binnen recruitment
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting (verlengd!)

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland