Onze portal maakt het mogelijk om mbv recruitmenttools als arbeidsmarktdata, een zelflerend algoritme gemakkelijk wervingscampagnes op te zetten. Lees over de recruitment tool van Brockmeyer die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2023.
Recruitment tooling van Brockmeyer
Omschrijving van de tooling
Brockmeyer heeft een ‘one stop shop’ ontwikkeld; een jobmarketing-portal, waarin iedere gebruiker makkelijk en klantvriendelijk zijn wervingscampagnes kan beheren. Een zelflerende kanaalsuggestie algoritme helpt je met suggesties voor je campagne, dit op basis van een analyse van je candidate persona en de effectiviteit van eerdere campagnes. Hier komt een lijst met kanaalsuggesties uit, welke je kunt gebruiken om je wervingscampagne in te richten.
Als recruiter of vacaturehouder wil je natuurlijk het wervingsbudget zo efficiënt mogelijk inzetten. Als je een openstaande vacature hebt, waar wil je die publiceren? Hoe zorg je ervoor dat jouw vacature bij de juiste doelgroep terecht komt?
Of het nu gaat om sociale media, om generieke jobboards of om meer niche vacaturesites specifiek voor bepaalde doelgroepen: het zit er allemaal in. Meer dan 3.000 kanalen zijn zo beschikbaar. Tevens beschikt de tool over een integratie met de intelligence group voor data van de arbeidsmarkt en een ‘vacatureverbeteraar’, waarmee vacatures direct gecheckt kunnen worden op de aanwezigheid van voldoende push- en pullfactoren.
Welk probleem lost de tool op?
De tool biedt de mogelijkheid om vanuit 1 plek je gehele recruitment te bedienen. Zo kan je wervingscampagnes aanmaken en monitoren op prestaties. Verder heeft het uitbesteden van je Jobmarketing voordelen op tijdsbesparing en ook de kosten vanwege het inkoopvoordeel op de kanalen. Ook worden vacatures eerder ingevuld omdat de geïmplementeerde suggestie engine ervoor zorgt dat de best passende wervingskanalen worden geadviseerd om op te plaatsen, dit kan tevens internationaal worden toegepast.
Hoe werkt de tool?
De jobmarketing portal werkt aan de hand van een aantal stappen die je doorloopt om een wervingscampagne aan te maken voor je . Zo start je door een campagne aan te maken obv je openstaande vacature(s) en vul je informatie in over je doelgroep (candidate persona). Vervolgens krijg je data over de arbeidsmarkt te zien en adviseert het systeem je wervingskanalen om zo je campagne goed in te kunnen richten.
Na het inplannen van deze campagne gaan wij er mee aan de slag en kan je gedurende het gehele traject de campagnestatistieken volgen.
Wat levert gebruik van de tooling op?
Buiten het sneller vinden van de juiste kandidaten, wordt alle campagne data doorgemeten, waardoor de gebruiker altijd direct inzicht heeft in de resultaten. Deze data kan weer worden gebruikt in vervolgcampagnes. Tevens kan deze data bijdragen aan interne strategische beslissingen op het gebied van recruitment. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het benodigde budget voor de personeelsplanning
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
We zijn onderscheidend en met deze tool hebben we organisaties wat moois te bieden om bij te dragen aan de optimalisatie van hun recruitmentproces. Een datagedreven one-stop-shop voor recruitmentcampagnes