Groot nieuws: video recruitment platform Cammio zal vanaf maart 2023 niet langer deel uitmaken van de StepStone Group. Na een management buy-out gaat Cammio als onafhankelijke entiteit verder onder co-CEO’s Sandhna Chintoe en Dimitri Knysch.
Geen verspild talent
Cammio werd in 2013 opgericht door een team van employer branding-experts om persoonlijkheid toe te voegen aan het CV. Onder het motto “no talent to waste” heeft Cammio zich altijd gericht op het gevoel van urgentie op de arbeidsmarkt — een actueler thema dan ooit tevoren. In de daaropvolgende jaren heeft het Nederlandse bedrijf een reeks video-hulpmiddelen gebouwd om het waarderen van talent makkelijker te maken.
Onafhankelijke entiteit
In 2020 werd het bedrijf overgenomen door StepStone. De videofunctionaliteit van StepStone werd al aangeboden aan recruiters in meerdere, waarna Cammio als een vast onderdeel in het StepStone productportfolio werd geïntegreerd. Na een succesvolle integratie breekt Cammio nu echter weer los van de softwaregigant.
“We zijn dankbaar voor de samenwerking die we de afgelopen jaren met StepStone hebben gehad.”
StepStone heeft het bedrijf nu verkocht aan het huidige management, Sandhna Chintoe en Dimitri Knysch, die nu de entiteit onafhankelijk zullen leiden als co-CEO’s. “We zijn dankbaar voor de samenwerking die we de afgelopen jaren met StepStone hebben gehad”, vertelt Chintoe. “Natuurlijk blijft het onze missie om organisaties wereldwijd met de kracht van video’s bij hun talent acquision-processen te ondersteunen. We zijn superblij over de vele mogelijkheden die deze stap voor Cammio brengt.”
Geen veranderingen voor gebruiker
Voor gebruikers van zowel Cammio als StepStone zal niks veranderen. “Klanten kunnen de respectievelijke platformen blijven gebruiken zoals ze gewend zijn”, voegt Knysch toe. “Onze roadmap zit vol met videofunctionaliteiten, die onze klanten beter dan ooit zullen helpen.”