Talentacquisitie en engagement-platform WorkLLama heeft een investering van 50 miljoen dollar binnengehaald. Met de nieuwe investering beoogt het Amerikaanse bedrijf ondermeer groei in Europa.
Beoogde groei in Europa
WorkLLama is een total talent management (TTM) en engagement suite. Of, met andere woorden: het Amerikaanse bedrijf wil communities van betrokken talent creëren met één modern, AI-gestuurd platform dat ingezet kan worden voor talentmarketing, relatiebeheer en sourcing. Met de nieuwe fondsen op zak beoogt WorkLLama vooral een teamvergroting, om zo verder te groeien.
Bovendien wil het bedrijf de productverbeteringen versnellen om zijn concurrentievoordeel te behouden, en de komende 12 maanden strategische overnames te doen. Investeringen in voortdurende automatisering maken ook deel uit van de strategie. Het bedrijf wil tevens proberen om door te groeien en zijn marktaandeel in Noord-Amerika, Europa en Azië-Pacific verder uit te breiden.
TA-aannemersoplossing van het jaar
WorkLLama’s oplossing is recent prijswinnend gebleken. Het bedrijf ontving onlangs de TIARA Talent Acquisition Award voor Contract Solution of the Year 2022 en viel ook in de prijzen bij de The Workforce Solution of the Year Awards. Nu, met de nieuwe investering van 50 miljoen dollar, wil het bedrijf zijn positie verder verstevigen. “De belangrijkste troef van een klant zijn de mensen”, aldus Sudhakar Maruvada, oprichter en CEO van WorkLLama.
Sinds de oprichting in 2016 is het WorkLLama-team gegroeid tot meer dan 100 medewerkers met klanten op vier continenten. Het leverde klanten gemiddeld een reductie op van 20% externe arbeidskosten en een reductie van 66% in de time-to-hire. “Het is een indicatie van de vraag van de markt naar moderne technologie om op schaal toegang te krijgen tot hoogopgeleid, on-demand talent”, stelt het bedrijf.
“Ons platform maakt het eenvoudig om talent te vinden, te binden en te koesteren.”
“Met deze laatste investeringsronde in WorkLLama kunnen we onze eigen belofte nog meer waarmaken: dat we holistisch naar talent kijken”, stelt Maruvada. “Ons platform maakt het eenvoudig om talent te vinden, te binden en te koesteren. Dat leidt tot een betere ervaring voor zowel klanten als kandidaten. Het betekent vooral dat organisaties makkelijker toegang hebben tot betrokken talent dat klaar is om voor je organisatie te werken en daarin investeert.”
‘Afhankelijk van nieuwe manieren om talent te vinden en te binden’
Daarin stelt Maruvada dat organisaties — en de uitzendbureaus die daarin ondersteunen — steeds afhankelijker worden van nieuwe manieren om talent te vinden en te binden. “We hebben als doel gedefinieerd dat we talent willen koppelen aan functies die voor hen relevant zijn en vervolgens makkelijk in contact kunnen komen met bedrijven die aan die ambitie kunnen voldoen”, zegt het bedrijf. “Onze mogelijkheden op gebied van recruitmentmarketing en relatiebeheer, gepaard met een conversational chatbot (Sofi) en referralopties zorgen ervoor dat mensen, bedrijven en leveranciers sneller dan ooit tevoren met elkaar verbonden zijn.”
“Bestaande recruitmentkanalen presteren ondermaats en organisaties worstelen met het vinden van het juiste talent voor openstaande functies.”
“WorkLLama helpt bedrijven hun eigen merk in te zetten om degelijke kandidaatservaringen te creëren”, aldus Saleem Khaja, medeoprichter en COO bij WorkLLama. “Bestaande recruitmentkanalen presteren ondermaats en organisaties worstelen met het vinden van het juiste talent voor openstaande functies. Deze extra financiering betekent dat we kunnen blijven investeren in ons Enterprise-niveau platform, waardoor klanten en kandidaten de vaardigheid krijgen die ze nodig hebben en één eenvoudige, verenigde manier om alles te beheren.”