• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025MELD GRATIS AAN T/M 22 MEI (VERLENGD!)
    • AanmeldenGRATIS T/M 22 MEI
    • Programma
    • Startup Pitch
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025MELD GRATIS AAN T/M 22 MEI (VERLENGD!)
    • AanmeldenGRATIS T/M 22 MEI
    • Programma
    • Startup Pitch
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Dit zijn de eisen waar een recruitmentsite in 2023 aan moet voldoen

Dit zijn de eisen waar een recruitmentsite in 2023 aan moet voldoen

26 januari 2023
in 2023, Thema: Recruitmentsites
Leestijd:5 minuten leestijd
Tags: 2023careersiteeisenGetnoticedrecruitmentsitesrequirementswerken bij-site
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Wat zijn de nieuwste trends, innovaties en ontwikkelingen op het gebied van websites? Er is van alles te krijgen in de markt: Van de meest fancy designs en VR gamification sollicitaties tot onepagers en alles wat er tussen in zit. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Maar hoe zorg je er nou voor dat je het budget uitgeeft aan iets wat ook echt resultaat oplevert? In dit artikel, dat onderdeel uitmaakt van het thema Recruitmentsites, lees je de 6 eisen waar een recruitmentsite, oftewel werken bij-site, in 2023 aan moet voldoen.

6 eisen voor jouw recruitmentsite

Alle 6 de eisen op een rij:

1. Verdiep je in de doelgroep die je wilt gaan bereiken

Het lijkt zo’n open deur, en dat is het ook. Maar in de praktijk gebeurt het nog zo teleurstellend weinig. Trends, innovaties en ontwikkelingen zijn allemaal hartstikke leuk, maar als ze 0,0 reactie los kunnen krijgen bij jouw doelgroep kan je ze gelijk in de open haard gooien.

Het belangrijkste doel van een werken bij- of een recruitmentsite is conversie, of wel kandidaten die solliciteren. Om te weten wat jouw kandidaat nodig heeft om tot dit punt te komen en de stap te zetten, is dus cruciaal! Stel, je moet aankomend jaar 100 nieuwe vrachtwagenchauffeurs aannemen. Wat voor informatie willen die chauffeurs nou van jou als werkgever weten voordat ze de keuze maken om bij jou te solliciteren?

De welbekende quote: Assumption is the mother of all fuck ups. Oftewel, verzand niet in aannames. Als je echt lef hebt, ga je je verdiepen in die chauffeurs. Vraag ze het hemd van het lijf, vraag naar het echte verhaal, wat beweegt ze online en de allerbelangrijkste: waarom werkt hij of zij nou bij jouw bedrijf en niet bij buurman X, Y of Z.

2. Kies alleen tools die van waarde zijn voor jouw doelgroep

Als je de input van stap 1 goed op weet te halen, kan jij de ultieme online candidate experience neer gaan zetten. Met een kraakhelder, authentiek verhaal en met alleen die trends of innovatieve tools die echt waarde toevoegen.

Is jouw doelgroep van het type zekerheidszoekers, dan hoef je dus niet aan te komen met allerlei flashy bewegende designs want die zorgen in dat geval alleen maar voor onrust. Online oriënteren op een nieuwe baan is al meer dan spannend genoeg. Voor zo’n doelgroep is het belangrijk dat je alle potentiële vraagtekens van te voren al weet om te zetten in punten. Daarmee geef je die kandidaat het vertrouwen in jouw organisatie als potentiële werkgever.

Heb je een praktische doelgroep die het liefst met hun handen bezig zijn? Vermijd dan lappen teksten met woorden die nog geen deuk in een pakje boter slaan. Zoals marktconform, flexibel, geen 9 tot 5 mentaliteit, informele werksfeer etcetera. We kennen ze allemaal wel. Maak het tastbaar, echt en visueel.

3. Ken jouw waarde

Zorg dat je als werkgever weet wat jouw waarde is. Zowel de waarde van de organisatie als werkgever breed, als de waarde van de baan die je te bieden hebt. Ook hierbij kan je de opgehaalde input van de allerbelangrijkste vraag van stap 1 goed gebruiken. Want waar jij je waarde propositie misschien inzet op veilig en duurzaam transport. Is de waarde voor die chauffeur misschien wel de manier waarop de planning rekening houdt met hun privéleven, of juist het contact met jullie klanten. Nou heb je niet alleen chauffeurs in dienst, maar ook planners, marketing, financieel, magazijn etc. Maak dus het onderscheid in waarde op baan niveau en de waarde van de organisatie als werkgever.

Cut the crap, keep it real.

4. Maak onderscheid tussen corporate brand en employer brand

Het verhaal wat je aan je klanten wilt laten zien moet je aan je klanten laten zien. Het verhaal wat je te vertellen hebt als werkgever moet je aan je kandidaten vertellen. En nee, dat hoeft echt geen wereld van verschil te zijn. Maar het wezenlijke verhaal is anders. De motieven en triggers van klanten zijn gewoon anders dan die van potentiële werknemers. Heb je al eens aan een klant gevraagd of die bij jou zou willen werken? Of aan een collega wat die corporate missie en visie in de praktijk voor hem betekent? Je zou je nog wel eens kunnen verbazen over de antwoorden.

Door beide brands een eigen domein te geven kan je ook in data het onderscheid gaan maken tussen klanten en kandidaten. Zo kan je aan de hand van deze data gaan bij sturen en optimaliseren. Ofwel een nog sterkere candidate journey neerzetten. Meten is weten.

5. Check of jouw website nog leeft

De wereld verandert continu. Jouw bedrijf was tien jaar geleden ook anders dan nu. Jouw kandidaten verwachten nu ook een andere benadering dan twintig jaar geleden. Als je doet wat je altijd al deed krijg je wat je altijd al had. Ik zeg hiermee niet dat je elk jaar een nieuwe website moet gaan bouwen. Maar kies wel een CMS uit wat makkelijk aan te passen en uit te bouwen is naar jullie wensen. Nu maar ook voor de toekomst.

En wees kritisch, ga eens in die kandidaat stoel zitten en doorloop jouw werken bij website eens alsof je de organisatie nog helemaal niet kent. Wat kom je tegen? Kan je alle informatie vinden die je verwacht? Hoe gaat het sollicitatieproces? Hoe veel stappen moet ik zetten om te kunnen solliciteren? Gaat dit makkelijk of moet je 10 verplichte velden doorlopen? Krijg je een bevestiging of bedankpagina? En misschien wel het belangrijkste, welk gevoel heb je na het doorlopen van dit proces? Is dit gevoel in lijn met wat jullie als werkgever willen uitdragen aan jullie nieuwe collega’s?

6. Be ready for marketing!

Een website is een website. Maar als er geen bezoekers op komen, staat die online voor niks te shinen. Zonde!

Zorg er dus voor dat jouw website een instrument is voor jouw online (recruitment) marketeers. We willen allemaal gevonden worden bij Google, dat zit hem voor een groot deel in content waarde maar de technische achterkant kan jouw website kan hier ook enorm in bijdragen. Check dus de structured data voor Google for Jobs, mogelijkheden voor meta titels en omschrijvingen, XML feeds naar jobboards, breadcrumbs, SEO sjablonen etc van jouw website. Klinkt dit als abracadabra? Dan is dit het perfecte moment om de samenwerking met marketing op te gaan pakken. That’s where the magic happens!

Conclusie

Conclusie: Pas als je je echt verdiept hebt in jouw doelgroep ga je online iets kunnen neerzetten waar jouw doelgroep blij van wordt. Blije doelgroep = meer conversie = blije recruiter = blije organisatie. Dubbele win win dus.

Meld je aan voor de Recruitmentsites Show 2023 op 30 maart

Hoe belangrijk is anno 2023 de recruitmentsite nog? Welke content mag niet ontbreken op een werken bij-site en wat zijn de laatste recruitmentsite trends? Deze en nog veel meer vragen worden donderdagochtend 30 maart 2023 besproken in de online live Recruitmentsites Show. Vertegenwoordigers van recruitmentsite bouwers Talmark, Getnoticed en Job-Page schuiven aan bij host Martijn Hemminga in de live online talkshow. Laat je in ca. 75 minuten bijpraten over de trends in 2023 en verder. Meld je aan via deze pagina.

Door: Getnoticed

Getnoticed is al meer dan 13 jaar het Digital Recruitment Agency van Nederland. Onze online recruitment marketeers maken, raken en activeren de doelgroep die je nodig hebt. Onze webbouwers creëren de ultieme werken-bij website of recruitment site om je doelgroep te laten reageren.

Vorig artikel

Nieuwe Chief Evangelist 8vance Laurens Waling te gast in Recruitment Tech Monthly

Volgend artikel

Martijn Hemminga (Recruitment Tech) over Trend_Day: ‘Meer ruimte voor discussies en dialoog’

Gerelateerde Artikelen

Tips, interviews én ChatGPT in het e-book Recruitmentsites: Trends 2023
Thema: Recruitmentsites

Tips, interviews én ChatGPT in het e-book Recruitmentsites: Trends 2023

Door Redactie
15 mei 2023
Bekijk de replay van de Recruitmentsites Show met de belangrijkse careersite-trends van 2023
Thema: Recruitmentsites

Bekijk de replay van de Recruitmentsites Show met de belangrijkse careersite-trends van 2023

Door Jasper Spanjaart
3 april 2023
Kijk 30 maart live de online Recruitmentsites Show: trends 2023
Thema: Recruitmentsites

Kijk 30 maart live de online Recruitmentsites Show: trends 2023

Door Redactie
21 maart 2023
Randy Cillekens (Getnoticed): ‘Kledingwinkel binnenstappen waar je alles wil hebben’
Thema: Recruitmentsites

Randy Cillekens (Getnoticed): ‘Kledingwinkel binnenstappen waar je alles wil hebben’

Door Redactie
16 maart 2023

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Gratis aanmelden Recruitment Tech Demo_Day verlengd t/m 22 mei

Gratis aanmelden Recruitment Tech Demo_Day verlengd t/m 22 mei

20 mei 2025
Britse Cronofy ontvangt groeikapitaal voor verdere ontwikkeling van scheduling platform

Britse Cronofy ontvangt groeikapitaal voor verdere ontwikkeling van scheduling platform

19 mei 2025
Jerfi Lobato (Easy Inbox): 'Recruiters willen persoonlijk blijven communiceren'

Jerfi Lobato (Easy Inbox): ‘Recruiters willen persoonlijk blijven communiceren’

19 mei 2025
Demo_Day Nederland gratis aanmelden tm 22 mei

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Main Capital Partners investeert in Jobdigger om Europese groei te versnellen

Main Capital Partners investeert in Jobdigger om Europese groei te versnellen

6 mei 2025
Meld t/m 15 mei gratis aan voor Recruitment Tech Demo_Day op 5 juni

Meld t/m 22 mei gratis aan voor Recruitment Tech Demo_Day op 5 juni

6 mei 2025
Hoe Foundub met AI het recruitmentproces 80% efficiënter wil maken (interview)

Hoe Foundub met AI het recruitmentproces 80% efficiënter wil maken (interview)

22 april 2025
Volgend artikel
Martijn Hemminga

Martijn Hemminga (Recruitment Tech) over Trend_Day: 'Meer ruimte voor discussies en dialoog'

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Gratis aanmelden Recruitment Tech Demo_Day verlengd t/m 22 mei

Gratis aanmelden Recruitment Tech Demo_Day verlengd t/m 22 mei

20 mei 2025
Britse Cronofy ontvangt groeikapitaal voor verdere ontwikkeling van scheduling platform

Britse Cronofy ontvangt groeikapitaal voor verdere ontwikkeling van scheduling platform

19 mei 2025
Jerfi Lobato (Easy Inbox): 'Recruiters willen persoonlijk blijven communiceren'

Jerfi Lobato (Easy Inbox): ‘Recruiters willen persoonlijk blijven communiceren’

19 mei 2025
Demo’s van SourceGeek, Mobile Rocket en Spott.io op Demo_Day 2025

Demo’s van SourceGeek, Mobile Rocket en Spott.io op Demo_Day 2025

16 mei 2025
Recruitment Tech Survey 2025: Procesoptimalisatie weer bovenaan de agenda voor recruiters

Recruitment Tech Survey 2025: Procesoptimalisatie weer bovenaan de agenda voor recruiters

14 mei 2025

Meest gelezen

Main Capital Partners investeert in Jobdigger om Europese groei te versnellen

Main Capital Partners investeert in Jobdigger om Europese groei te versnellen

6 mei 2025
Meld t/m 15 mei gratis aan voor Recruitment Tech Demo_Day op 5 juni

Meld t/m 22 mei gratis aan voor Recruitment Tech Demo_Day op 5 juni

6 mei 2025
Hoe Foundub met AI het recruitmentproces 80% efficiënter wil maken (interview)

Hoe Foundub met AI het recruitmentproces 80% efficiënter wil maken (interview)

22 april 2025
Dít waren de belangrijkste inzichten én trends van Recruitment Tech Trend_Day 2025

Dít waren de belangrijkste inzichten én trends van Recruitment Tech Trend_Day 2025

28 april 2025
Niels Tukker (Carv): ‘Belde met een robot en had het niet door’ | Afl. 2 – ‘Succesvol werven met AI’

Niels Tukker (Carv): ‘Belde met een robot en had het niet door’ | Afl. 2 – ‘Succesvol werven met AI’

15 april 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Dit zijn de eisen waar een recruitmentsite in 2023 aan moet voldoen
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Aanmelden
    • Programma
    • Startup Pitch
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Benchmark
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Dagen
Uren
Minuten
Seconden

TOT EN MET 22 mei (Verlengd!)

Gratis aanmelden

Demo_Day 2025

Ontdek gratis de nieuwste trends & tools voor jouw recruitment op donderdag 5 juni in Utrecht. Met 40+ leveranciers, demo talks, pitches, rondleidingen (tech safari’s) en het podcasttheater.

arrow-icon-size3 Gratis aanmelden
arrow-icon-size3 Meer info

E-mail update recruitmenttech.nl