Gebruikers van recruitmenttechnologie geven donderdag 3 november een kijkje in hun keuken tijdens het hybride evenement Recruitment Tech Case_Day in de Pathé Leidsche Rijn bioscoop in Utrecht. In dit interview vertelt Yasar Erol (Marketing manager bij Maintec) meer over de case die hij tijdens Recruitment Tech Case_Day presenteert.
Verschil maken met maatwerk
Bij Maintec snappen zij dat ze alleen met maatwerk het verschil kunnen maken op de krappe technische arbeidsmarkt. Daarom werken zij met 3 concepten waarin zij technisch personeel koppelen aan opdrachtgevers. Met meer dan 50 medewerkers zijn zij gespecialiseerd in lokaal personeel, internationaal personeel en medewerkers die via werk- en leertrajecten aan de slag gaan. Van vakspecialisten tot toekomstig technisch talent dat via een Beroepsbegeleidende Leerweg (BBL) of omscholing het vak leert: Maintec heeft alles in huis.
Combineren kerndata
De case die Yasar Erol 3 november presenteert tijdens Case_Day gaat over hoe je het beste kandidaten bereikt met de inzet van data. Erol: “In tijd van schaarste is het belangrijker dan ooit om je marketing budgetten gericht in te zetten. Binnen Maintec is te zien hoe cruciaal het is om inzicht en overzicht te hebben vanuit je data. Hiermee kunnen wij gericht beslissingen nemen. Wij zijn dan ook als geen ander in staat om alle kerndata van onze kandidaten en werknemers te combineren. In deze case laten we zien hoe ze deze data slim inzet. Zo brengen wij bijvoorbeeld de kosten per bron in beeld, hoeveel sollicitaties er per kanaal binnen komen en hoever een kandidaat in het recruitment-/sollicitatietraject komt. In combinatie met de time-to-hire en ROI per plaatsing weten we als geen ander de marketingbudgetten gericht in te zetten.”
Resultaten realtime inzichtelijk
“Door al deze data op één plek te combineren, worden de resultaten realtime inzichtelijk. Door dit inzicht kun je ook steeds gerichter in contact komen en contact houden met je doelgroep. Dit leidt op zijn tijd weer tot de juiste sollicitanten voor de organisatie en een slimmere allocatie van je resources.”
Slim en snel juiste keuzes maken
“Wat voor ons deze case speciaal maakt, is het integrale platform Tigris die dit mogelijk maakt. Het platform is gebouwd op Salesforce, wat ervoor zorgt dat we realtime toegang hebben tot onze relevante data. Hiermee kunnen we een Single Source of Truth voor onze organisatie realiseren. Met deze data zien we precies welk kanaal wat oplevert en kunnen we hier dus ook direct op handelen. Zo weten we altijd slim en snel de juiste keuzes te maken.”
Mis geen kansen
“We willen je graag meegeven welke potentie er schuilt in je data wanneer je zorgt dat alles op één plek overzichtelijk beschikbaar wordt, kun je net als ons deze data slim gaan inzetten. Zo mis je geen kansen, zie je precies waar je met je organisatie op moet inzetten en heb je continu realtime inzicht.”
Ontdek deze en nog veel meer cases op Case_Day
Donderdag 3 november krijg je op Recruitment Tech Case_Day een kijkje in de recruitment tech keuken bij nog veel meer organisaties. Van Rijkswaterstaat en INretail tot Strictly People. Case_Day is een hybride event dat je fysiek kunt bijwonen in de Pathé Leidsche Rijn Bioscoop in Utrecht (met popcorn uiteraard) of online volgen met een digitaal ticket. Kijk voor meer informatie en om je last minute nog aan te melden op de eventsite.