Medeaandeelhouders Peter en Robbie Sakkers hebben hun resterende aandelen verkocht aan hun medeoprichter Jeroen Sakkers, die nu de meerderheid van de aandelen Ratecard bezit. De dagelijkse activiteiten worden nu geleid door Jeroen Sakkers, die al leiding gaf aan product, partnerships en klantsucces.
Transformatie
De migratie van de aandeelhouders betekent het einde van een tijdperk: Ratecard zal transformeren van een familiebedrijf naar een door oprichters geleid software-as-a-service (SaaS) bedrijf. Na meerdere bedrijven te hebben opgezet en meer dan 10 jaar te hebben samengewerkt, besloten vader Peter en zonen Jeroen en Robbie uit elkaar te gaan. Peter was al jaren bezig met het voorbereiden en plannen van zijn exit en de verkoop van zijn aandelen en Jeroen en Robbie besloten dat dit moment perfect is voor een van hen om hun persoonlijke visie voor Ratecard uit te voeren. Dit betekent dat Robbie de kans grijpt om ook een nieuw avontuur aan te gaan. Peter zal actief blijven als extern adviseur en coach, als onderdeel van zijn nieuwe consulting bedrijf met Tomorrow – een bedrijf dat zich richt op het ondersteunen van ondernemers en het aanbieden van interim-diensten. Robbie zal beschikbaar zijn als aanspreekpunt zolang en waar nodig voor een soepele overdracht van zijn verkoop- en marketingverantwoordelijkheden. Jeroen, die eerder verantwoordelijk was voor product, partnerships en klantsucces, zal de dagelijkse gang van zaken blijven leiden – nadat hij deze verantwoordelijkheid de afgelopen vierenhalf jaar met Robbie heeft gedeeld. “Ik ben erg trots op alles wat we met ons gezin samen hebben bereikt in de afgelopen tien jaar dat we hebben samengewerkt en ben dankbaar voor de waardevolle tijd die we samen hebben kunnen doorbrengen. Ik ben blij en dankbaar dat ik de kans krijg om Ratecard te leiden en verder te laten groeien,” zegt Jeroen Sakkers.
Focus op staffing en recruitment
Als onderdeel van de bedrijfstransformatie gaat Ratecard zich volledig richten op staffing en recruiting. Sakkers: “Onze belofte is om bedrijven te helpen elke dag beter te worden door op de automatische piloot feedback te verzamelen. Om onze klanten de beste ervaring te bieden, zullen we onze inspanningen diep richten op de best mogelijke integratie met toonaangevende tools en apps die worden gebruikt door bedrijven die actief zijn in staffing en recruiting – aangezien deze bedrijven al het grootste deel van ons huidige klantenbestand vormen. Ik kijk ernaar uit om met ons team de relatie met en de toegevoegde waarde voor onze bestaande klanten te verdiepen, en om ons klantenbestand de komende jaren verder te laten groeien.”
Partnerships
Ratecard heeft officiële distributiepartnerships met toonaangevende softwarebedrijven in staffing en recruiting: Carerix, OTYS en Bullhorn. Ratecard sloot onlangs de distributieovereenkomst met Vincere en lanceerde de integratie afgelopen week. Sakkers vervolgt: “We zullen onze focus en toegevoegde waarde binnen de ecosystemen van deze partners verdiepen en ernaar streven de beste optie te zijn voor feedback en reviews op de automatische piloot binnen hun respectievelijke marktplaatsen. Dit betekent dat Ratecard eerste keus zal zijn voor bijna 14.000 uitzend- en wervingsbedrijven wereldwijd die de softwareoplossingen van deze partners gebruiken – in totaal een totaal adresseerbare markt van meer dan € 75 miljoen per jaar.”
Salesforce en Dynamics
Naast de officiële distributiepartnerschappen die Ratecard al heeft, gaat het bedrijf zich richten op uitbreiding van het partnerecosysteem met zowel Salesforce als Microsoft Dynamics. Terwijl Ratecard al integreert met beide softwareplatforms met zijn out-of-the-box feedback op de automatische piloot oplossing, zal de volgende stap zijn om officieel te lanceren op de respectievelijke marktplaatsen met een officiële distributieovereenkomst. “Een officiële distributieovereenkomst en marktplaatsvermelding betekent dat we meer potentiële klanten kunnen bereiken met onze best-in-class oplossing. Dit zal ons bewezen distributiemodel van tech partnerships uitbreiden en verdere productgeleide groei voor Ratecard mogelijk maken nu steeds meer wervings- en uitzendbedrijven Salesforce of Dynamics als hun primaire werkplatform gaan gebruiken”, aldus Sakkers. De uitbreiding van het partnerecosysteem met Salesforce en Dynamics betekent 70.000 meer uitzend- en wervingsbedrijven wereldwijd en een toename van de totale adresseerbare markt voor Ratecard met nog eens € 696 miljoen per jaar.