Talentacquisitiesuite eArcu fungeert als een one-stop-shop voor organisaties. ‘Onze service is bijzonder omdat alles onder één dak zit. Alle integraties zitten al in het systeem’, zegt Rosie Connor, marketingmanager van eArcu.
Het complete pakket
“eArcu is een volledige talentacquisitiesuite”, zegt Connor. “Wij bieden onze klanten alles van reclame, de volledige ATS-suite, werkenbij-sites, tot aan de onboarding. Het zijn veel interne processen, waar mensen eigenlijk geen ATS bij gebruiken. Dus dat is een element dat onze service oplost, vooral met oog op retentie. Dat is momenteel een groot probleem voor HR, dus daarin willen we organisaties graag helpen.”
“Er zijn niet veel integraties die je nodig hebt om de tool volledig te kunnen gebruiken, omdat alle integraties eigenlijk al in het systeem zitten.”
Het belangrijkste voordeel van eArcu is dus dat het als one-stop-shop fungeert voor organisaties, stelt Connor. “Er zijn niet veel integraties die je nodig hebt om de tool volledig te kunnen gebruiken, omdat alle integraties eigenlijk al in het systeem zitten. eArcu is bijzonder omdat alles onder één dak is ondergebracht. Video-interviews, advertenties gericht op een diverser werknemersbestand; noem het maar op, het zit erin.”
Van grote organisaties tot goede doelen
Inmiddels heeft het Britse bedrijf een mooi arsenaal aan klanten aan zich gebonden. Variërend van een aantal grote organisaties, zoals Asda, BT en British Airways – tot kleinere goede doelen, zoals Macmillan en Save the Children. Een andere opmerkelijke klant is DHL Supply Chain, waarvoor eArcu het onboardingproces compleet opnieuw heeft ontworpen.
Het resulteerde in een volledig papierloos proces, met verhoogde efficiëntie, betrokkenheid en een verbeterde candidate experience. Het onboardingproces werd bovendien met 15% meer voltooid door nieuwe werknemers, waardoor de case werd uitgeroepen tot finalist voor het beste gebruik van mobiele werving tijdens de OnRec Awards 2020 en voor beste candidate experience bij de IHR Awards 2020.
What’s next?
eArcu werd oorspronkelijk opgericht in 2009. Na meer dan honderd individuele klanten te hebben geholpen in het Verenigd Koninkrijk en de rest van de wereld, werd het bedrijf eind 2021 overgenomen door PageUp, een Software as a Service (SaaS)-oplossing voor talent management. Toen we Connor vroegen naar de roadmap voor de komende twaalf maanden, bleef ze terughoudend. “Dat zul je moeten afwachten”, grijnst ze.