• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Zo helpt tech bij succesvol detacheren en uitzenden: 4 tips

Zo helpt tech bij succesvol detacheren en uitzenden: 4 tips

9 november 2021
in 2021, Insights, Thema: Staffing Tech
Leestijd:4 minuten leestijd
Tags: bynerdetacheringstaffing techstaffing technologieuitzendbureau
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

De economie trekt aan en dat is goed te merken op de arbeidsmarkt. Talent is schaars en bedrijven gooien alles in de strijd om snel de juiste mensen binnen te halen. In dit artikel geeft Manola van Diest, digital marketeer bij Byner en Talentpeaks, 4 praktische tips hoe detacheerders en uitzend organisaties technologie kunnen inzetten voor meer succes. Zodat je ongeacht het volume de juiste personen bereikt, persoonlijke en duurzame relaties met hen opbouwt en op elk moment ‘in control’ bent over je gehele kernproces.

1. Creëer een 360° beeld van klant en talent

In de detacherings- en uitzendbranche draait alles om het snel en accuraat samenbrengen van opdrachtgevers en talent. Het lijkt dan ook niet meer dan logisch dat alle kernprocessen rondom klant en talent worden ondersteund vanuit één digitale omgeving. Toch is de praktijk weerbarstiger. Vaak gebruiken organisaties een oplossing voor CRM, een apart jobmarketing en recruitmentsysteem, een app voor planning, urenregistratie, verloning, declaratie en facturatie. En wirwar aan technologieën, al dan niet met elkaar verbonden, maar zelden optimaal gestroomlijnd.

Best practice is het creëren van één digitale omgeving waarin alle activiteiten centraal worden ondersteund. Eén platform waarop front- mid- en back-office zijn geïntegreerd in dezelfde IT-omgeving. Met technologie die is ingericht op jouw specifieke uitdagingen, en gebruikmaakt van geldende standaarden en best practices in de branche.

Dit heeft vele voordelen in termen van samenwerking, synergie, efficiency en effectiviteit. En als alle betrokken afdelingen samenwerken vanuit één omgeving, kijk je allemaal naar dezelfde data. Stel je eens voor wat een kansen dit biedt voor datagedreven besluitvorming. Bij elke activiteit bouw je met elkaar verder aan een 360° beeld van klant en talent. Dit geeft je alle munitie in handen om de klantreis van opdrachtgevers, kandidaten en werkenden optimaal in te richten in elke fase van het proces.

2. Benut je eigen database optimaal

Een vacature of een aanvraag is het startsein voor snelle actie. Je wilt immers eerder dan de concurrentie de juiste kandidaten benaderen en voorstellen aan de opdrachtgever. Primaire reactie is om de vacature zo snel mogelijk uit te zetten in externe kanalen en volle bak te gaan hunten. En dat terwijl juist uitzenders en detacheerders beschikken over een rijke database met professionals.

Daar zit vast talent bij dat geknipt is voor de rol. Toch blijkt het in de praktijk vaak lastig om de juiste personen naar boven te halen. Omdat gegevens niet goed zijn weggeschreven, of omdat je in het systeem niet kunt selecteren op de criteria die relevant zijn voor deze specifieke rol. Vaak zijn profielen in je database in no-time alweer hopeloos verouderd. En ontbreekt het aan inzicht in de beschikbaarheid van professionals voor nu en in de toekomst.

Een gemiste kans, want met je ‘eigen’ talentpool heb je goud in handen. Immers, in deze mensen heb je al geïnvesteerd. Je kent hen persoonlijk en hebt een relatie met hen opgebouwd. Sterker nog, je weet hoe ze presteren, waar hun sterke en zwakke punten liggen en in welke rollen zij het best tot hun recht komen. Het enige dat vaak ontbreekt is de technologie om deze informatie accuraat te managen en te ontsluiten.

3. Bouw persoonlijke relaties met kandidaten, medewerkers en leveranciers

Het belang van een goede candidate journey en employee journey, daar zijn we het allemaal wel over eens. Maar hoe zit het met de journey die we bieden aan flexwerkers, freelancers, zzp’ers en gedetacheerden? Deze groep vormt vaak het ondergeschoven kindje op de arbeidsmarkt. En dat terwijl ze van grote waarde zijn voor je organisatie. Hoe goed ken jij je professionals, zzp’ers en uitzendkrachten? Betrek je hen bij je organisatie? Op welke manier is hun journey ingericht in de talent engagement strategie?

Vaak zijn hun dossiers vooral een registratie van profiel en recente werkervaring. Wie zich wil onderscheiden van de concurrentie doet dit door een persoonlijke en duurzame relatie op te bouwen met deze groep werkenden. Door hen actief te informeren en te betrekken bij relevante activiteiten. Maar ook door hen regelmatig persoonlijk te spreken en te vragen naar hun reilen en zeilen, hun feedback over projecten, beschikbaarheid, nieuwe ontwikkelingen, drijfveren en ambities en hun plannen voor de toekomst. En vervolgens alle input uiteraard vast te leggen in je database.

Zeker, dat kost tijd en energie. Maar het levert je zoveel op. En je hoeft het niet allemaal zelf te doen. Moderne technologie kan je erbij helpen. Er zijn talloze best practices hoe praktische workflows, slimme automations en moderne marketing- en communicatietechnieken je ondersteunen terwijl je toch de personal touch kunt toevoegen. En wat dacht je van een community waarin professionals zelf hun profielen kunnen bijwerken en zo zelf hun dossier up-to-date houden?

Kennis is macht. Immers, hoe meer je weet over een uitzendkrachten en gedetacheerden, hoe sneller je een passende match maakt na afloop van een project of bij het ontvangen van een opdracht. Bovendien bouw je op die manier een sterke band met hen op. Met als resultaat een grotere betrokkenheid en minder verloop. Verder vergroot deze aanpak de kans dat flexkrachten jouw organisatie zullen aanbevelen in hun netwerk en zo het werk van recruiters een stuk eenvoudiger maken.

4. Maak van je recruiters online marketeers

Natuurlijk, recruitment is mensenwerk. Toch heeft de digitaliseringstrend ook in de arbeidsbemiddelingsbranche ontegenzeggelijk zijn intrede gedaan. SEO van recruitmentsites en vacatureteksten, conversieoptimalisatie, multimediacampagnes, marketing automation technieken; recruitment wordt steeds meer marketing. Toch zijn veel recruiters op dit gebied voor veel zaken afhankelijk van marketingafdeling. Met als gevolg ongewenste vertraging.

Als recruiter wil je immers dicht op de bal blijven. Snelheid en persoonlijke aandacht zijn – zeker in deze schaarste arbeidsmarkt – cruciaal om de beste kandidaten aan te trekken. Dat geldt voor actief zoekenden, maar zeker ook voor passief talent. Maak van je recruiters online marketeers. Hoe krachtig zou het zijn als zij zelf gepersonaliseerde recruitmentcampagnes kunnen uitzetten, om vervolgens de respons op te volgen, de resultaten te meten en direct de campagne te optimaliseren. Resultaat is gegarandeerd een beter resultaat tegen lagere kosten. Tijdrovend? Met de juiste tools in handen hoeft dat niet het geval te zijn. Moderne (recruitment)marketingoplossingen, gepersonaliseerde automations en slimme integraties kunnen recruiters helpen succesvol te zijn in elke wervingsbehoefte, groot of klein, met een continue kwaliteit.

Door: Manola van Diest, digital marketeer bij Byner en Talent Peaks

Byner biedt Detacheerders, Uitzendorganisaties en Recruitmentbureaus een
vertrouwd platform voor end-to-end talent en customer engagement. Met krachtige
workflows en automations die het werk van lead tot factuur doeltreffend, eenvoudig
en compliant maken.

Staffing Tech Talkshow 7 december

Dinsdag 7 december vindt van 11.00 tot 12.30 uur de Staffing Tech Talkshow plaats. Een online talkshow waar ook Maikel Neelen aanschuift om te praten over de toekomst van Staffing Tech. Meld je hier gratis aan.

Vorig artikel

Dit zijn de drie belangrijkste trends in recruitment

Volgend artikel

Walter Plaisier en Julia de Knegt (van nes + plaisier): “Met doormeten weet je welke tools en partners tot succes leiden”

Gerelateerde Artikelen

Hiring managers herkennen AI-cv's maar amper (ook al denken ze zelf van wel)
Insights

Hiring managers herkennen AI-cv’s maar amper (ook al denken ze zelf van wel)

Door Martijn Hemminga
22 mei 2025
De 3 uitdagers in Gartner’s ‘ATS Magic Quadrant’ voor 2025
Insights

De 3 uitdagers in Gartner’s ‘ATS Magic Quadrant’ voor 2025

Door Jasper Spanjaart
12 mei 2025
De 4 belangrijkste case studies voor AI in Recruitment (volgens Josh Bersin)
Insights

De 4 belangrijkste case studies voor AI in Recruitment (volgens Josh Bersin)

Door Bernadette Magrié
7 mei 2025
6 tips om het meeste uit je Applicant Tracking System (ATS) te halen in 2025
Insights

6 tips om het meeste uit je Applicant Tracking System (ATS) te halen in 2025

Door Martijn Hemminga
1 april 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

9 juni 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

5 juni 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

26 mei 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

21 mei 2025
Volgend artikel
Walter Plaisier en Julia de Knegt (van nes + plaisier): "Met doormeten weet je welke tools en partners tot succes leiden"

Walter Plaisier en Julia de Knegt (van nes + plaisier): "Met doormeten weet je welke tools en partners tot succes leiden"

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

9 juni 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

5 juni 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco Nederland): 'HR moet strategischer worden’

Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco): ‘HR moet strategischer worden’

4 juni 2025

Meest gelezen

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

26 mei 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

21 mei 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Job van der Voort (Remote.com): ‘De kloof tussen talent en werkgevers wordt kleiner als je onze filosofie volgt’

Job van der Voort (Remote.com): ‘De kloof tussen talent en werkgevers wordt kleiner als je onze filosofie volgt’

9 mei 2023

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Zo helpt tech bij succesvol detacheren en uitzenden: 4 tips
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Benchmark
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland