IGB, leverancier van Automated Jobposting & Programmatic Jobmarketing, heeft het implementatieproces met Randstad Italië succesvol afgerond. Sinds 1 juli maken ruim 1800 users van Randstad Italië gebruik van Automated Jobposting.
Integratie
Sinds eind 2018 is Carerix het centrale Search & Match-platform voor Randstad Italië. Randstad Italië heeft zich in die tijd ook georiënteerd op een nieuwe multiposter. IGB heeft vanuit Carerix een proof of concept gedaan met Randstad Italië en daaruit is een samenwerking ontstaan. De volledige implementatie voor 1800 users is binnen twee maanden door IGB gerealiseerd. Vanuit Carerix is er nu een volautomatisch publicatieproces naar een selectie lokale, Italiaanse channels/jobboards en eigen website mogelijk.
Bijzonder
Bijzonder in dit proces is de tweeweg koppeling: normaliter komt de publicatie vanuit Carerix naar IGB en wordt deze door IGB doorgezet naar de jobboards. Bij deze koppeling wordt echter de status van de publicatie ook weer teruggegeven aan Carerix. De user heeft dus binnen het eigen Carerix dashboard toegang tot alle info die hij of zij nodig heeft.
Positief
Luca Tarasco, e-solutions manager Randstad Italië: “Het technische team stond voor ons klaar, was goed voorbereid en reactief om aan onze behoeften te voldoen. Onze gebruikers vinden de IGB-oplossing ‘sneller’ en ‘eenvoudiger’ dan wat we voorheen gebruikten. Multiposten via IGB is goedkoper dan de tool die we eerst hadden en om een vacature te publiceren besparen collega’s veel tijd. In het verleden hadden ze bijna 15 minuten nodig voor elke publicatie, nu minder dan 5 minuten.”
Volgens Peter Nieuwpoort, Managing Director van IGB is de keuze van Randstad Italië voor de oplossingen van IGB een bevestiging dat ze op de goede weg zijn met hun strategie om verder te internationaliseren. “De samenwerking met Randstad Italië zorgt voor een stevige footprint en partnerships met de belangrijkste job boards in Italië en is voor ons een duidelijke erkenning dat ons ‘Automated Jobposting’ product uitstekend toepasbaar is in complexe situaties. Het jarenlange partnership met Carerix heeft hierbij voor alle partijen duidelijk zijn vruchten afgeworpen.”
Over IGB
IGB is opgericht in 2007 en inmiddels een internationale speler binnen Automated Jobposting en Programmatic Jobmarketing. Met data driven, intelligente recruitmenttooling ondersteunt IGB uitzendorganisaties, werving- en selectiebureaus, detacheerders en directe werkgevers bij het plaatsen van vacatures over ruim 800 channels. Via IGB worden er per maand meer dan 10 miljoen vacatures gepost.