Een digitale assistant voor elke recruiter die administratieve taken overneemt en de digitale ervaring verhoogt. Lees over de recruitment tool van Minggo die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2020.

Recruitment tooling van Minggo

Omschrijving van de tooling

Wat als elke recruiter een assistant had die helpt met de administratieve taken zodat hij meer tijd heeft om te focussen op de klant en kandidaat?

Met Minggo krijgt elke recruiter zijn eigen digitale assistant. Want Minggo neemt de administratieve en tijdrovende taken van recruiters over en bouwt in enkele minuten apps voor klanten en kandidaten.

Taken automatiseren
Minggo en de recruiter vormen samen een team: Minggo doet het administratieve werk, de recruiter het persoonlijke contact. Terwijl de recruiter in gesprek is met kandidaten en opdrachtgevers, stuurt Minggo interessante vacatures naar de kandidaat, bouwt ze een shortlist van gekwalificeerde kandidaten voor de klant of plant Minggo interviews in.

Digitale ervaring met apps
Met Minggo creëert de recruiter in enkele minuten gepersonaliseerde apps voor klanten en kandidaten. Deze apps zijn er om de digitale ervaring veel beter te maken. In de client app wordt alles van de klant gecentraliseerd in één user interface: de planning, contracten, talentpools met kandidaten. Via deze app kan de klant nieuwe vacature-aanvragen online doorgeven of voorgestelde kandidaten goed- en afkeuren. Idem dito voor de kandidaat: deze krijgt passende vacatures voorgeschoteld en kan zijn beschikbaarheden en documenten in de candidate app bijhouden.

Software laten samenwerken
Het principe van Minggo is simpel: zij werkt vanuit de software die je bedrijf al gebruikt. Ze gaat dus bijvoorbeeld je ATS, Search & Match, VMS en planningstool combineren en de functionaliteiten 100% benutten. Bestaande en nieuwe software tools kunnen heel eenvoudig aangesloten worden in Minggo, zonder lang implementatietraject.

Welk probleem lost de tool op?

Hoe digitaal is de recruitmentsector nu écht? Recruiters moeten nog heel veel administratieve taken manueel doen en klanten en kandidaten ervaren nog lang niet de digitale experience zoals ze die kennen bij bijvoorbeeld online bankieren.

Dat ondanks de vele nieuwe recruitmentsoftware die op de markt komt en de investeringen die recruitmentbureaus de laatste jaren in technologie gedaan hebben.

Minggo lost dit op door de verschillende software van het recruitmentproces met elkaar te verbinden. Ze gaat de functionaliteiten van tools 100% benutten (ter vergelijking: bedrijven benutten gemiddeld slechts 15% tot 25% van de functionaliteiten) en combineren. Daardoor kunnen bedrijven met Minggo veel meer uit de verzameling van recruitmentsoftware halen en het recruitmentproces van A tot Z automatiseren.

Met gepersonaliseerde apps kan ze alle data en interacties in één ervaring aan de klant en kandidaat tonen waardoor ze een veel betere online ervaring krijgen.

Hoe werkt de tool?

“Ik ben Pieter, recruiter bij HRlinkIT. Een groot deel van mijn dag besteed ik aan bellen, mailen, inplannen, lijsten aanmaken, waardoor ik tijd te kort heb om in contact te komen met mijn klanten en kandidaten. Gelukkig heb ik sinds kort de steun van Minggo, mijn nieuwe digital recruiter assistant. Ze helpt mij door kandidaten proactief te benaderen met geschikte vacatures. Ze handelt ook de volledige feedback met hen af, zodat ik enkel actie moet ondernemen als de kandidaat effectief interesse heeft. Maar daar stopt het niet, Minggo gaat ook automatisch afspraken vastleggen met de kandidaten in mijn agenda.

Onze database is sinds Minggo ook veel relevanter. Minggo helpt om kandidaten hun informatie correct te houden en hen ten gepaste tijde de juiste updates te vragen. En daardoor kan ik echt aandacht geven aan klanten en kandidaten.”

Wat levert gebruik van de tooling op?

Kandidaat
Voor de kandidaat komt de hele online interactie terecht in één beleving. Dat maakt zijn surfervaring veel persoonlijker: hij ziet meteen de vacatures die bij hem passen. Daarnaast heeft de recruiter ook meer tijd en aandacht voor de kandidaat.

Opdrachtgever
Opdrachtgevers hebben ook een all-in-one app waarin ze het volledige proces met hun recruitmentpartner kunnen beheren: vacature-aanvragen doorgeven, de planning invullen, contracten tekenen en nog veel meer.

Recruiter
De recruiter kan zich focussen op de klant en kandidaat en wordt verlost van het tijdrovende ‘monkey werk’.

Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?

De digital recruiter assistant betekent een hele nieuwe manier van werken voor recruitmentteams. Vandaag verliezen recruiters nog te veel tijd met mailen, inplannen, lijstjes maken, terwijl ze net goed zijn in het persoonlijk contact. Daarnaast zorgt Minggo ervoor dat de klanten en kandidaten eindelijk de digitale ervaring krijgen waar ze al jaren op zitten te wachten.

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang twee keer per maand de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op vrijkaarten voor de 6e editie van het Recruitment Tech Event op donderdag 19 november 2020. 


    Ontvang naast de tweemaandelijkse update ook e-mail alerts van nieuwe berichten in één of meerdere categorieën.

LAAT EEN REACTIE ACHTER