In Bolier Talks Tech, een nieuwe show op recruitmenttech.com, delen recruitmentexpert en host René Bolier en een gast inzichten, tips en tricks over verschillende onderwerpen met betrekking tot recruitment en technologie. Het onderwerp van deze eerste aflevering is hoe je een recruitment marketing technologie stack opbouwt.
Gast: Jeffrey Hamelink
De eerste gast van René Bolier is marketing tech expert Jeffrey Hamelink. Hij is medeoprichter van het internationale groei- en automatiseringsbureau Direct Impact en heeft 15 jaar ervaring opgedaan in het werken voor organisaties als Coolblue, bol.com, Samsung, Maandag, Techsharks, Career Control, Velox, Van Nes & Plaisier.
Recruitment marketing tech stack
René Bolier en Jeffrey Hamelink vertellen in onderstaande video en podcast hoe je een recruitment marketing tech stack kunt opbouwen. Wat is het doel, waaruit bestaat het en wat zijn de belangrijkste zaken om in gedachten te houden bij het bouwen van een recruitment marketing technologie stack? Deze vragen en concrete voorbeelden van stacks worden besproken. “Een stack is een ander woord voor toolbox die bestaat uit verschillende tools voor verschillende taken. Stel je voor dat je een vloer aanlegt, een IKEA kast bouwt of aan je auto werkt. Je hebt verschillende gereedschappen nodig, maar je bewaart ze allemaal in een gereedschapskist”, legt Jeffrey uit.
Profiteren van je database
Het doel van een recruitment marketing tech stack is om de conversie van kandidaten te verhogen, zegt Jeffrey. “Je richt je niet op nieuwe leads, je maakt gebruik van wat je al in je database hebt. Het gaat niet om het verzamelen van gegevens of om het opzetten van flows, maar om het integreren van je tools en het verrijken van de juiste gegevens, zodat je bruikbare inzichten krijgt met een zakelijke focus”. In de video en de podcast hieronder gaan René en Jeffrey dieper in op de materie en bespreken ze concrete voorbeelden van een recruitment marketing tech stack.