Met Insights kan de recruiter zonder kennis van marketing, campagnes en data kanaalonafhankelijk sturen op de prestaties van vacatures en campagne. Lees over de recruitment tooling van HROffice die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2018.
Recruitment tooling van HROffice
Omschrijving van de tooling
HROffice Insights laat op een revolutionaire manier alles zien wat een recruiter nodig heeft. HROffice Connect verbindt meerdere databronnen en maakt deze middels gemakkelijke visualisaties begrijpelijk voor de recruiter via Insights. Op deze manier kan de recruiter zonder kennis van data, marketing en internetplatforms adequaat sturen op de prestaties van de vacatures en eventuele campagnes. Dit zorgt voor een aanzienlijke efficiencyslag voor de recruiter. Ook draagt dit bij aan een aanzienlijke verlaging van de wervingskosten. Dit alleen al omdat kanalen nu effectiever ingezet worden en de relevantie van de kanalen beter kan worden bepaald. Waar de recruiter voorheen reactief aan het bijsturen was, is de recruiter nu volledig in control.
Wat levert gebruik van de tooling op?
Einstein zei ooit heel mooi:
“Everything should be made as simple as possible, but not simpler.”
Daarmee gaf Einstein terecht aan dat we dingen niet zo gecompliceerd moeten maken, maar dat het ook niet te simpel moet zijn. Dit hebben wij als uitgangspunt genomen voor de uitdaging van de recruiters van vandaag. Dit uitte zich in de volgende vraagstelling:
“Hoe kunnen wij gecompliceerde data van verschillende bronnen combineren en dusdanig weergeven dat de recruiter het begrijpt”
Dit uitte zich in een dashboard die de prestaties weergeeft van verschillende bronnen en zo automatisch inzage biedt in de performance van de kanalen en vacatures. Op deze manier kan de recruiter tijdig sturen op de juiste kanalen en campagnes. Dit zorgt voor een kostenbesparing en verhoogde effectiviteit van de job marketing inspanningen. Inmiddels is het dashboard door middel van HROffice Connect uitgebreid en de volgende stappen aan het maken op het gebied van artificial intelligence en machine learning.
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
Deze tooling zet voor het eerst alle relevante databronnen op een overzichtelijke manier neer, zodat de recruiter zelf zijn of haar eigen inzichten kan krijgen. Door de belangrijkste metrics naast elkaar te zetten kan een overview gegeven worden waar de recruiter, een marketeer en een manager iets mee kan.