Een job ad waarbij de klikfrequentie (CTR) twee keer hoger is dan normaal, lijkt jou dat ook wel wat? Kom dan naar de breakout van Edwin van der Sande tijdens het Recruitment Tech Event op donderdag 23 november.
Facebook en Cultural Fit
In de sessie ‘2x grotere CTR bij vermelden Cultural Fit in een job ad’ deelt Edwin de ervaringen die Tata Steel en CompanyMatch hebben opgedaan met de Facebook retargeting campagnes. “Het voordeel van deze manier van werven is dat je niet alleen gaat communiceren met mensen die het bedrijf al kennen, maar ook met hen al hebben laten zien dat ze bij het bedrijf te passen,” vertelt Edwin. “In deze campagnes retargeten we anonieme kandidaten die eerder met Tata Steel zijn gematcht op basis van Cultural Fit. Door deze data te verrijken kunnen we die kandidaten vervolgens persoonlijk aanspreken in onze communicatie en dat levert betere resultaten op. In deze breakout geef ik je een kijkje in de recruitmentkeuken van Tata Steel, zonder twijfel één van de leukste en meest uitdagende van dit moment. Ik deel onze recruitmentuitdagingen en hoe deze campagnes hierbij helpen.”
Tech niet onmisbaar
Volgens Edwin is technologie erg handig in het recruitmentvak, maar niet onmisbaar. “Je hoort mij niet zeggen dat recruitment zonder technologie ondenkbaar is, er zijn altijd organisaties waarbij de meest eenvoudige benadering heel effectief kan zijn. Bij ons zit technologie wel verweven in ons werk. We gebruiken het om kandidaten steeds slimmer te bereiken, bij het solliciteren, bij het testen van kandidaten en als zij eenmaal zijn aangenomen. Ik ben van mening dat je altijd goed moet blijven kijken wat er per situatie nodig is. Dat hoeft lang niet altijd de nieuwste technologie te zijn. Zorg dat je weet wat er speelt en de kenner blijft. Het blijft het allerbelangrijkste om je basis op orde te hebben.”
Over de spreker
Edwin van der Sande is een specialist die de effectiviteit van het wervingsproces bij Tata Steel vergroot. Iemand die verstand heeft van arbeidsmarktcommunicatie, bekend is met de moderne middelen om de juiste doelgroep aan te spreken en de weg weet in de wereld van social media. Tata Steel produceert, bewerkt en distribueert hoogwaardig staal. Ze zijn het op vijf na grootste staalconcern ter wereld.
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2017
Ontdek hoe technologie jouw recruitment kan optimaliseren tijdens de 3e editie van het Recruitment Tech Event op donderdag 23 november. Met 3 inspirerende keynotes (Unilever, Alan Walker en Ben van der Burg), 24 verdiepende breakouts (o.a. Fabory, Tata Steel, Purdey, Luba Groep, DRV Accountants & Adviseurs en VMI Group), veel innovatieve tech demo’s en de uitreiking van de Recruitment Tech Awards 2017. Bezoek voor het hele programma, alle sprekers en om je aan te melden de site van het Recruitment Tech Event. En wacht niet te lang meer met aanmelden, want eerdere edities waren weken van te voren uitverkocht.
[button color=”green” size=”medium” type=”square” target=”_blank” link=”https://www.recruitmenttech.nl/event/”]Bezoek de event site voor het programma, de sprekers en om je aan te melden[/button]