In 2016 won Wonderkind (voorheen Recruitz.io) de Recruitment Tech Award in de categorie Best tooling met hun volledig geautomatiseerd vacature marketing platform. Recruitment Tech TV sprak met mede-oprichter Laurent Scholten van Recruitz.io over wat er allemaal is gebeurd bij de startup naast het winnen van de award.
Winnen Award geeft erkenning
Het winnen van de Recruitment Tech Award 2016 en ook de Sprout Startup Award heeft Recruitz.io erkenning en vertrouwen gegeven. Vooral wat het doet voor het team is bijzonder, vertelt Scholten. Ook het krijgen van een grote investering begin 2017 om in het buitenland te groeien en het platform door te ontwikkelen is een mooie erkenning.
Groei in het buitenland
Een deel van de investering wordt gebruikt om te groeien in het buitenland, maar nu al komt 60% van de omzet van buiten Nederland, zonder dat de buitenlandse markt actief is benaderd. Volgens Scholten staan ze in het buitenland, en dan met name in de VS, er meer voor open om te innoveren. In de VS heb je zelfs mensen met een functie als HR tech innovator. Die doen niets anders dan nieuwe dingen zoeken en proberen.
Geautomatiseerd Google Display Ads
Recruitz.io heeft sinds half juli de primeur als het gaat om geautomatiseerde Google Display banners voor wervingscampagnes. De Google Display technologie ontwerpt dynamische wervingsadvertenties op basis van de best presterende banners in het verleden, die direct klaar zijn voor gebruik. Met behulp van Artificial intelligence (AI) is bekend welke kleuren, afbeeldingen en teksten het beste presteren bij functieprofielen. De banners kunnen handmatig worden aangepast, maar zijn automatisch in de stijl van de corporate identity van het bedrijf en maken gebruik van de best werkende functieomschrijving.
Ten tijde van publicatie van dit bericht heette Wonderkind nog Recruitz.io.