Recruitment Analytics (RA) zorgt voor strategische doormeting van elk recruitmentkanaal. Dit levert volledig inzicht in al uw relevante recruitment KPI’s. Lees over de recruitment tooling van Expand Online die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2016.

Recruitment tooling van Expand Online

Omschrijving van de tooling

Stel, je bent recruiter voor ICT Group en op zoek naar ervaren IT’ers. Geef je dan de voorkeur aan veel of weinig CV’s? Wat als je kunt kiezen tussen 1.000 ongeschikte CV’s of 1 geschikt CV? Dat laatste toch?

Bijzonder dat veel van jouw collega’s hun kanaalinzet sturen o.b.v. het aantal sollicitaties dat een kanaal oplevert. De enkeling die stuurt op geschikte CV’s is op dit moment beperkt tot inzicht in de laatste interactie voorafgaand aan de sollicitatie.

Jij bent slimmer dan jouw collega’s. Jij bent zelfs slimmer dan die enkeling. Jij begrijpt dat een kandidaat niet over 1 nacht ijs gaat wanneer hij over zijn toekomst beslist.

Stel, Ed is de persoon waar jij naar zoekt. Ed is software developer bij een multinational. Ed is niet bewust op zoek naar een nieuwe uitdaging. Toch valt zijn aandacht op jouw advertentie op Tweakers. Hij solliciteert nog niet, maar het zaadje is geplant. In de volgende maanden komt hij via Facebook, Google en LinkedIn in aanraking met jouw bedrijf. Vervolgens solliciteert Ed via Indeed en blijkt hij een topper.

Een week later wil jouw manager weten welke kanalen hebben bijgedragen aan het aantrekken van Ed. 80% van je collega’s heeft geen idee en de rest zegt Indeed. Jij ziet in dat Indeed niet het volledige antwoord is, maar je hebt ook geen idee welke kanalen nog meer hebben bijgedragen aan het aantrekken van Ed.

Wij weten dat wel. Het antwoord zit in de data, maar verstopt in Google Analytics en in het ATS. Wij brengen deze data bij elkaar in een overzichtelijk dashboard dat je kunt gebruiken om punten te scoren bij jouw manager. Je kunt hiermee al jouw recruitmentkanalen beoordelen op Cost-per-Quality-CV, Cost-per-Hire en Time-to-Hire. Dit kun jij bijvoorbeeld uitsplitsen naar regio, senioriteit, business units en recruiters.

Met deze inzichten maak jij slimmere keuzes betreffende je kanaalinzet, waardoor je budget overhoudt, minder tijd kwijt bent aan irrelevante kandidaten en meer mensen zoals Ed aantrekt.

RA_-_Funnel_uitgangspunt

Wat levert gebruik van de tooling op?

Klant voordelen:
– Inzicht in kwantiteit én kwaliteit van kandidaten: Geen onderbuikgevoel of aannames maar onderbouwde input voor jouw recruitment aanpak.
– Inzicht in rendement per kanaal en inzicht in jouw belangrijkste recruitment KPI’s per doelgroep (Cost-per-hire, cost-per-quality-cv, time-to-hire, etc).
– Candidate journey van doelgroepen geheel inzichtelijk wat inzicht geeft in het gedrag van jouw doelgroep.
– Budgetbesparing vanwege eliminatie van niet kwalitatieve kanalen.
– Verlaging van irrelevante CV instroom: dit levert tijd op om bezig te zijn met strategische vraagstukken.
– 1 overzichtelijk dashboard waarin alle recruitment data tezamen komt. Dit levert tijdbesparing op in kanaal analyse.

Uiteindelijk: RA levert een sneller, efficiënter en data-driven recruitmentproces met besparing op overhead en media-inzet.

Kandidaat
De potentiële kandidaat krijgt op termijn steeds relevantere berichten, vanwege de inzichten op doelgroepniveau.

Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?

RA verdient de Recruitment Tech award omdat het the next step is in digitaal werven. Kwalitatief personeel is schaars en het aanbod van vacatures is groot.

Wat is er nu beter dan dat jij precies weet wanneer je moet starten met werven, met welke kanalen, welk budget voor precies jouw doelgroep. Op basis van data optimaliseer je jouw recruitment proces specifiek op jouw doelgroep en doe je dit op de meest efficiënte manier.
Dit maakt de wereld van werving significant makkelijker en leuker.

Ook kans maken op een Recruitment Tech Award 2016?

Maak ook kans op een Recruitment Tech Award en stuur uiterlijk 15 september 2016 17.00 uur jouw case of tooling in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Inzenden Recruitment Tech Awards.

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang iedere dinsdag de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op online en offline vrijkaarten voor de 1e editie van het hybride event Recruitment Tech Case_Day op donderdag 3 november 2022 live vanuit Pathé Utrecht Leidscherijn. 


LAAT EEN REACTIE ACHTER