Een betere match tussen sollicitant en Essent start in het online orientatieproces met behulp van Cultural Fit. Lees de hele case van Essent die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2016.
Case van Essent
Omschrijving van de case
Bjorn Luijters: ‘In mijn beleving is het culturele aspect minstens zo belangrijk als kennis en ervaring en dat zal voor de sollicitant niet anders zijn. Om die reden heeft Essent CompanyMatch omarmt en geintegreerd in onze arbeidsmarktcommunicatie, ingebed in onze career page en inmiddels ook geintegreerd in ons ATS Connexys. Op deze manier is CompanyMatch opgenomen in ons sollicitatieproces van Orientatie tot Sollicitatie en draagt zo op een positieve wijze bij aan de ‘candidate journey’ met als doel een betere match tussen sollicitant en Essent.’
Wat was het resultaat van de case?
Kwalitatief
Het concreet zichtbaar en matchbaar maken van het werkgeversmerk (de onderliggende drivers, values, motivators) in het online orientatieproces van de potentiele kandidaat.
We hebben met behulp van de CompanyMatch data zicht op de doelgroep profielen van anonieme career site bezoekers, zoals: sector, opleidingsniveau & functieprofiel. Maar ook een verdeling naar student/starter & professional.
Kwantitatief
De CompanyMatch widget levert per 30 dagen gemiddeld 750 – 950 matches op. Een match bestaat uit online jobseekers die de CompanyMatch voor het eerst maakt en volledig heeft afgerond via de career site (widget) van Essent en uit de CompanyMatch gebruiker die zijn persoonlijke CompanyMatch rapportage met Essent op companymatch.me bekijkt.
De CompanyMatch widget toont een conversie (getoond op pagina / unieke bezoeker) van 37%. Je vindt de widget op deze contentpagina: https://www.essent.nl/content/werkenbijessent/essent-als-werkgever/pas-jij-bij-essent.html# Dit betekent dat van elke 100 unieke bezoekers aan deze pagina 37 potentiele kandidaten de match met Essent bekijken.
Waarom moet deze case een Recruitment Tech Award winnen?
Om de bovengenoemde redenen en in aanvulling daarop: Essent heeft als een van de eerste werkgevers werk gemaakt van het invulling geven aan een nog ontbrekende schakel in het recruitment proces: hire for cultural fit (al in een vroeg online stadium kandidaten kennis laten maken met de waarden, values motivatoren van Essent, en hierop laten matchen) en dit als eerste werkgever eveneens succesvol onderdeel gemaakt van het recruitment proces.
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
Bjorn Luijters (Essent)
Bjorn Veenstra (CompanyMatch)
Connexys (api integratie)