• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
  • Inloggen Club
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Stemmen
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Stemmen
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Jeffrey Hamelink en Colin Lansbergen (Small Giants): ‘Uiteindelijk wil je gewoon een match maken’

Jeffrey Hamelink en Colin Lansbergen (Small Giants): ‘Uiteindelijk wil je gewoon een match maken’

10 april 2024
in Thema: Recruitment marketing
Leestijd:4 minuten leestijd
Tags: Colin LansbergenHero Hubjeffrey hamelinkrecruitment marketingSmall Giants
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Jeffrey Hamelink en Colin Lansbergen, oprichters van Small Giants, kijken vanaf de achtste verdieping van hun kantoorpand uit over Utrecht. Hun visie laat zich samenvatten als: gedifferentieerde aanpak, met verschillende labels, en een afkeer van ‘bla bla’, wat tot een opmerkelijke bedrijfswebsite leidt. ‘We zijn geen bureau dat je alleen maar ‘aanhaakt’ voor je campagnes.’

Passie voor het vak

Hamelink is vooral verantwoordelijk voor sales, marketing en support en Lansbergen met name voor de IT, waarin hij ook al voorheen werkte. “Zelf heb ik lang bij Coolblue gewerkt”, zegt Hamelink. “De derde mede-oprichter, Ken Fontijn ook. Daar hebben we geleerd wat specialiseren kan betekenen en die filosofie hanteren we hier eigenlijk ook. Als jij echt een lekker stukje vlees wil halen, dan ga je naar de keurslager en niet naar de Albert Heijn.”

‘De mensen die voor Hero Hub werken, zijn ook werkelijk gepassioneerd over het recruitment vak.’

“En zo hebben we ook bij Small Giants een aantal labels die gespecialiseerd zijn op een bepaald vraagstuk. Van onze vijf labels is Hero Hub gespecialiseerd in recruitment marketing automation. De mensen die voor dat label werken, zijn ook werkelijk gepassioneerd over het recruitment vak. Direct Impact is ons label voor e-commerce. En de nuances zijn toch net even iets anders.”

Held en heldin van de organisatie

De naam Hero Hub ‘zegt het eigenlijk al’, stelt Hamelink. “We geloven heel erg in mensgericht ondernemen. De mens, de kandidaat staat centraal en die moet echt de held, heldin van de organisatie zijn. En ‘Hub’ staat voor alle tools die we hebben ontwikkeld, een platform waarbij je alles tot je beschikking hebt om die kandidaat of klant zo goed mogelijk te benaderen. We helpen je je database te activeren door alle potentie daarin te ontsluiten, om vervolgens kandidaten aan te trekken en zo goed mogelijk te laten converteren. Het gaat immers om de kandidaten én de klanten, want uiteindelijk wil je gewoon een match maken.”

Maandag en Techsharks

De klanten van Hero Hub variëren van klein tot groot, zegt Lansbergen. “En van direct employers tot staffing bedrijven. Bijvoorbeeld staffers zoals Maandag en Techsharks. Bij direct employers bijvoorbeeld online shop vidaXL. Daarbij gaat het erom, wat voor instroom wil je genereren en wat voor soort profielen wil je aantrekken? Wordt het tijdig opgepakt? Gaat de recruiter er op de juiste manier mee om? Komen de juiste data binnen bij een systeem?” We zijn geen bureau dat je alleen maar ‘aanhaakt’ voor je campagnes, voegt Hamelink eraan toe. ‘Uiteindelijk is recruitment marketing vooral interessant om je kandidaat en je klant echt goed te leren kennen. Wie ben je? Waar ben je naar op zoek? En de data vanuit al die kanalen kan je vervolgens heel goed gebruiken om je organisatie slimmer te maken.” 

‘We zijn geen bureau dat je alleen maar ‘aanhaakt’ voor je campagnes.’

‘Laat je die business liggen?’

In de e-commerce is zo’n benadering al heel gebruikelijk, stelt Hamelink. “Dat het over veel meer gaat dan alleen die campagne draaien. Nee, wat heb ik nou geleerd? Werkt dit goed? Welke kanalen moet ik aanzetten? Heeft die content gewerkt? Beïnvloed ik die persoon? Komt er een stukje emotie bij? Dat heeft altijd te maken met de skills van je team, je manier van werken, maar ook met je technologie en je business intelligence. Dan word je als organisatie slimmer en dan kan het schaalbaar worden. Lansbergen: “De laatste maanden merken we bijvoorbeeld dat het prima lukt om voldoende kandidaten te werven. Maar de plaatsingsratio’s zijn relatief laag. Ondertussen stroomt het ATS wel vol met interessante profielen. Wat ga je er dan mee doen? Laat je die business liggen?”

Meegegroeid met Maandag

Een mooi voorbeeld van ‘hoe het moet’ zien ze bij hun klant Maandag. Hamelink: “We zijn ooit begonnen met kleine dingetjes voor ze implementeren. Toen bestond hun online marketing team nog uit één persoon. Vervolgens zijn we meegegroeid met de organisatie; heel veel verschillende, ook internationale projecten gedaan, ook op het gebied van recruitment marketing automation, slimme tools geïmplementeerd en veel inzichten gecreëerd op wie de mensen zijn in de database.” 

“Ze hebben een heel business intelligence team ontwikkeld in de afgelopen zes jaar en het marketing team is enorm gegroeid.”

Dat beperkt zich nu niet alleen tot kandidaten, maar ook de klanten, zegt Hamelink. “Als je ziet waar ze nu staan, zijn ze gigantisch hard geroeid. In business en persoonlijk vlak. Ze hebben een heel business intelligence team ontwikkeld in de afgelopen zes jaar en het marketing team is enorm gegroeid. Dat is super mooi en wij zijn dankbaar dat wij daar een bijdrage in hebben mogen leveren.”

Kandidaat niet in laatje laten verdwijnen

Als het om AI gaat ziet Lansbergen vooral een nieuwe toolbox die we eigenlijk nog moeten leren gebruiken. “Maar content genereren, beoordeling van cv’s, de juiste kandidaat naar voren schuiven omdat hij bepaald gedrag vertoont, dat zijn zeker dingen die we nu al met AI kunnen doen.” Dit jaar en de komende jaren gaat Small Giants ook verder experimenteren met AI, zegt Hamelink.

“Ga met kandidaten die geïnteresseerd zijn in een interessant vakgebied aan de slag. Zodat niet na een plaatsing de andere veelbelovende kandidaten in een laatje verdwijnen.”

“Daarnaast blijven we klanten helpen hun doelen te bereiken, door zoveel mogelijk potentie uit de tools te halen. Ook is het goed mogelijk dat we nog nieuwe labels openen dit jaar.” En we zetten nog meer de kandidaat centraal, voegt Lansbergen eraan toe. “Ga met kandidaten die geïnteresseerd zijn in een interessant vakgebied aan de slag. Zodat niet na een plaatsing de andere veelbelovende kandidaten in een laatje verdwijnen.”

Online talkshow op 22 april 2024

Maandag 22 april 2024 gaat Recruitment Tech in gesprek met diverse vertegenwoordigers van recruitment marketing bureaus en leveranciers. Welke trends zien zij, welke rol speelt AI en hoe zorg je ervoor dat je succesvol bent als bureau of werkgever met je recruitment marketing (automation)? Meld je direct gratis aan via het formulier waarbij je ook kunt aangeven of je het e-book wilt ontvangen dat in Q2 wordt gepubliceerd over dit thema.

Luister naar de podcast

Vorig artikel

AI als de nieuwe sollicitatiecoach? Kandidaten en AI (1/5)

Volgend artikel

Volg 22 april de (gratis) online talkshow Recruitment Marketing: Outlook 2024

Gerelateerde Artikelen

Download het e-book Recruitment Marketing: Outlook 2024
Thema: Recruitment marketing

Download het e-book Recruitment Marketing: Outlook 2024

Door Martijn Hemminga
11 juli 2024
De weg naar datavolwassenheid: vier overzichtelijke fases
Thema: Recruitment marketing

De weg naar datavolwassenheid: vier overzichtelijke fases

Door Partner Bijdrage
9 juli 2024
Bekijk de replay van de talkshow Recruitment Marketing: Outlook 2024
Thema: Recruitment marketing

Bekijk de replay van de talkshow Recruitment Marketing: Outlook 2024

Door Jasper Spanjaart
29 april 2024
Dirk Driessen (Getnoticed): ‘Recruitment marketing omvat alles: van raken, informeren, enthousiasmeren tot solliciteren’
Podcast

Dirk Driessen (Getnoticed): ‘Recruitment marketing omvat alles: van raken, informeren, enthousiasmeren tot solliciteren’

Door Bernadette Magrié
18 april 2024

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Raymond Lemmers: ‘Werk voor recruiters wordt echt leuker’ | Succesvol Werven met AI

Raymond Lemmers: ‘Werk voor recruiters wordt echt leuker’ | Succesvol Werven met AI

13 oktober 2025
Laatste kans: Ticketprijs Recruitment Tech Event 2025 € 100 hoger na 16 oktober

Laatste kans: Ticketprijs Recruitment Tech Event 2025 € 100 hoger na 16 oktober

10 oktober 2025
LinkedIn zet vól in op AI-revolutie, maar wat betekent het voor recruiters?

LinkedIn zet vól in op AI-revolutie, maar wat betekent het voor recruiters?

9 oktober 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025
Robbie Sakkers (TSG): ‘We gaan van verschillende ATS’en naar één geïntegreerde solution’

Robbie Sakkers (TSG): ‘We gaan van verschillende ATS’en naar één geïntegreerde solution’

15 september 2025
Wat zeggen partijprogramma’s van politieke partijen in 2025 over AI én de arbeidsmarkt?

Wat zeggen partijprogramma’s van politieke partijen in 2025 over AI én de arbeidsmarkt?

23 september 2025
Volgend artikel
Volg 22 april de (gratis) online talkshow Recruitment Marketing: Outlook 2024

Volg 22 april de (gratis) online talkshow Recruitment Marketing: Outlook 2024

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Raymond Lemmers: ‘Werk voor recruiters wordt echt leuker’ | Succesvol Werven met AI

Raymond Lemmers: ‘Werk voor recruiters wordt echt leuker’ | Succesvol Werven met AI

13 oktober 2025
Laatste kans: Ticketprijs Recruitment Tech Event 2025 € 100 hoger na 16 oktober

Laatste kans: Ticketprijs Recruitment Tech Event 2025 € 100 hoger na 16 oktober

10 oktober 2025
LinkedIn zet vól in op AI-revolutie, maar wat betekent het voor recruiters?

LinkedIn zet vól in op AI-revolutie, maar wat betekent het voor recruiters?

9 oktober 2025
Zó meet je de prestaties van jouw ATS in 6 stappen

Zó meet je de prestaties van jouw ATS in 6 stappen

7 oktober 2025
Recruitment Tech Monthly Oktober: genomineerden RT Awards & politiek laat AI-koppeling liggen

Recruitment Tech Monthly Oktober: genomineerden RT Awards & politiek laat AI-koppeling liggen

6 oktober 2025

Meest gelezen

Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025
Robbie Sakkers (TSG): ‘We gaan van verschillende ATS’en naar één geïntegreerde solution’

Robbie Sakkers (TSG): ‘We gaan van verschillende ATS’en naar één geïntegreerde solution’

15 september 2025
Wat zeggen partijprogramma’s van politieke partijen in 2025 over AI én de arbeidsmarkt?

Wat zeggen partijprogramma’s van politieke partijen in 2025 over AI én de arbeidsmarkt?

23 september 2025
Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

3 oktober 2025
Inzending Awards: ObjectivEye: menselijke werving met hulp van AI (De Nederlandsche Bank)

Inzending Awards: ObjectivEye: menselijke werving met hulp van AI (De Nederlandsche Bank)

10 september 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Jeffrey Hamelink en Colin Lansbergen (Small Giants): ‘Uiteindelijk wil je gewoon een match maken’
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting (verlengd!)

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Profiteer van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025 t/m 18 september a.s.

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Profiteer van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025 t/m 18 september
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Profiteer t/m 18 september van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je snel nog aan voor RTE25: Na 16 oktober stijgt ticketprijs met € 100,-

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀

Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Let op: Na 16 oktober stijgt RTE25 ticketprijs met € 100,-
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je snel aan: Na 16 oktober stijgt RTE25-ticket met € 100,-
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Stemmen
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland