In de Recruitment Tech Monthly van 4 september 2024 schoven Caron Ellens en Yentl Ellens (MAXRecruit) aan bij host Martijn Hemminga. Bekijk de uitzending terug op ons YouTube-kanaal of luister naar de Monthly als podcast. “MAXRecruit stelt klanten in staat om in minder dan 5 minuten een gepersonaliseerde wervingscampagne met vacaturepagina te creëren.”
Veel nieuws in de sector
Het was bepaald geen stille zomer in de wereld van recruitmenttechnologie. Zo heeft theMatchBox Carol Geens verwelkomt als nieuwe Business Growth Director. Verder waren er verdere consolidaties, met de overname van Tydy, een pre-, on- en offboardingplatform door Phenom. En was er nieuws uit Frankrijk, waar Pixid Group, met merken als Carerix, Connecting-Expertise en Pixid, een Amerikaanse leverancier van VMS-technologie heeft overgenomen: VectorVMS. En investeringen van eigen bodem: met een tweede investeringsronde voor In2Dialog, het AI-gedreven technologiebedrijf van Diddo van Zand.
MAXRecruit: nieuwe AI-copilot voor recruitment
En zo worden er ook nog af en toe compleet nieuwe startups geboren. Te gast in deze aflevering: de twee initiatiefnemers (en broers) van MAXRecruit, een nieuwe AI-copilot voor recruitment uit Deventer. Volgens het bedrijf kan het wervingsproces eenvoudiger, sneller en kostenefficiënter worden gemaakt met hun AI-gebaseerde Copilot. “Het systeem optimaliseert het volledige wervingsproces en helpt bedrijven om vacatures tegen de laagst mogelijke kosten in te vullen, waardoor zij zich volledig kunnen richten op groei.”
‘Recruitment marketing met een ATS’
“Het is recruitment marketing met een ATS”, stelt “We bieden een basis aan de klant om kandidaten te verzamelen, op te volgen en te verwerken. de nadruk ligt op het recruitmentgedeelte.” Caron Ellens vult aan: “Met MAXRecruit kunnen bedrijven zonder marketingervaring eenvoudig vacatures invullen, door gerichte advertentiecampagnes. We zijn begonnen in 2020 als werving- en selectiebureau, maar met de werving via sociale media”
“Met MAXRecruit kunnen bedrijven zonder marketingervaring eenvoudig vacatures invullen, door gerichte advertentiecampagnes.”
“We hebben in de loop der jaren veel bedrijven gesproken en telkens gevraagd: wat zijn je wensen en je problemen? Wat wij terugzien: bedrijven willen zelf controle en met een eigen merk mensen werven. Nu zijn we volledig over op een softwarebureau, door de AI die we hebben ontwikkeld met ChatGPT. Dat stelt klanten nu in staat om in minder dan 5 minuten een gepersonaliseerde wervingscampagne met vacaturepagina te creëren. Alles gaat volledig onder de merknaam en in de juiste huisstijl.”
Luister naar de Monthly als podcast
De Recruitment Tech Monthly kun je als podcast terugluisteren op onze eigen site en via bekende podcast apps als Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher en Spotify.