In de vermaarde Van Nelle Fabriek te Rotterdam, waar Mployee kantoor houdt, spreekt Martijn Hemminga in zijn jaarlijkse serie over Staffing Tech met Benno de Lang, Enterprise Account Executive bij Mployee. De Lang werkte onder meer bij UNIT4 Business Software en softwarebedrijven zoals Oracle en Salesforce. In deze laatste functie leerde hij het bedrijf Mployee kennen.
‘Integraties heel makkelijk’
Mployee levert een volledig geïntegreerde en flexibel aan te passen softwareoplossing voor staffingorganisaties, zoals detachering- en uitzendbureaus, zowel front- als mid office. “Vanaf search and match tot en met het aanleveren van de mutaties ten behoeve van de financiële administratie en verloningoplossingen wordt alles geautomatiseerd. Salesforce is jaren geleden als een van de eerste SAAS-leveranciers gestart. Inmiddels zijn zij enorm gegroeid en heeft Salesforce haar platform opengesteld voor andere softwareleveranciers om extra, geïntegreerde oplossingen te bouwen, zoals de candidate journey die Mployee heeft ontwikkeld. Een van de voordelen van Salesforce is, als je meerdere oplossingen op het platform hebt geïmplementeerd, dat de informatie centraal wordt opgeslagen, ook wel single source of truth genoemd. Hiermee heeft iedereen inzage in dezelfde informatie.”
“Wij bouwen op het Salesforce platform een optimale candidate journey.”
Van kleinere detacheerders tot Randstad
Nieuwe oplossingen zijn hierdoor eenvoudig te integreren met bestaande oplossingen. “En front- en mid office-processen zijn volledig geïntegreerd, ook als het gaat om de betrokkenheid van zowel kandidaten, die middels portalen hun uren kunnen verantwoorden en hun compliance dossier up-to-date kunnen houden als klanten die de uren kunnen accorderen. Mployee levert als partner de benodigde Salesforce licenties mee. Je hoeft dus geen klant van Salesforce te zijn om met ons platform te kunnen werken. Voor de kleinere detacherings-organisaties tot en met grote uitzenders als Randstad. De oplossing is wat dat betreft dus enorm schaalbaar. Daarnaast kan je de applicatie ook zo inrichten dat deze aansluit op jouw eigen processen, in plaats van dat de processen aangepast moeten worden aan de applicatie.”
”Des te meer je vastlegt met betrekking tot skills des te beter wordt de selectie.”
AI, heel nuttig bij grote volumes
Ook in dit gesprek kan natuurlijk de aandacht die AI recent kreeg niet onbesproken blijven. “Salesforce heeft AI al jaren in hun oplossingen geïntegreerd en daar maken we ook gretig gebruik van. Vooral bij grote volumes zie ik het nut van AI. Deze grote volumes zorgen ervoor dat de software intelligent kan gaan meedenken. In plaats van dat de standaard search & match de koppeling maakt tussen kandidaat en opdracht, kan het systeem ook intelligentere voorstellen doen. Zoals, bij deze opdracht past de kandidaat, maar ook bij deze opdracht. Des te meer je vastlegt met betrekking tot skills des te beter wordt deze selectie. Uiteraard geldt dat met de opbouw van de data, AI je steeds beter gaat helpen. AI is immers zelflerend en kan je dan beter faciliteren. Data zijn dus heel belangrijk voor ons en onze klanten. Tegelijkertijd zullen we compliancy en de bijhorende security- en privacyregels altijd respecteren, daarom hebben we ook voor het Salesforce platform gekozen. Het ontsluiten van deze data met behulp van onze dashboards en reporting is heel eenvoudig,”
“Vergeet niet dat de mensen die zijn afgewezen ook aan mond-tot-mondreclame doen.”
Nurturing van de bestaande arbeidspool
De Lang ziet veel in de nurturing van de bestaande arbeidspool. “De eigen pool aan je binden is cruciaal. Daar zie ik nog veel mogelijkheden voor verbetering. Wat ik met name veel hoor is dat kandidaten, die het niet geworden zijn, niet altijd even netjes worden afgewezen. Vergeet in de eerste plaats niet dat de mensen die zijn afgewezen jou en je branding kunnen schaden door
negatieve mond-tot-mondreclame. Je kan kandidaten bovendien nurturen door ze te informeren over wat er aan skills nodig is in de markt. Door hen faciliteiten en opleidingen te bieden waarmee zij wel aan de huidige standaarden en eisen voldoen, worden ze extra interessant voor werkgevers. Ik denk dat het heractiveren van bestaande kandidaten altijd goed is. En dat je ook daarvoor goede tooling moet inzetten.”
“We gaan het continue proces van ondersteuning van de klant nog intensiveren.”
Nieuwe CEO en meer naamsbekendheid
2023 is een jaar van groei voor Mployee. “We hebben ons product, mede op basis van wensen van klanten, verder ontwikkeld, er is een toename van het aantal klanten en het aantal collega’s. Drie maanden geleden hebben we een nieuwe CEO mogen verwelkomen, Karen Weebers. Voor de komende jaren voorzien we forse internationale groei, willen we minimaal verdubbelen in het aantal medewerkers en zetten we in op meer naamsbekendheid. We willen groeien in de landen waar we nu actief zijn en in andere landen. Daarnaast werken we verder aan onze technologie. We gaan onze krachtige tool nog verder ontwikkelingen, ook om internationalisering en arbeidsmigratie en alles wat daar mee te maken heeft goed voor onze klanten te kunnen opvangen. Verder gaan we het continue proces van ondersteuning van de klant nog intensiveren. We hebben daar een aparte afdeling voor, customer success. Daar horen ze van klanten wat we nog kunnen verbeteren en wat zij in de markt zien. Want we kunnen ontwikkelen wat we willen, maar de klant moet het uiteindelijk gebruiken.”
Podcastinterview
Beluister hieronder het podcastinterview van Benno de Lang (Mployee) en Martijn Hemminga (Recruitmenttech.nl).