In de Recruitment Tech Monthly van juli blikt host Martijn Hemminga samen met gast, Donja van Laarhoven, Co-founder van Fanployer, terug op het laatste nieuws in de wereld van recruitmenttechnologie. Kijk of luister de uitzending hieronder terug.
Employer branding relevanter dan óóit
Met Fanployer helpt Van Laarhoven organisaties met alle vraagstukken rondom Employer Branding en álle data erachter. “We zochten naar tools die ons inzicht konden geven in waar we stonden als werkgever”, stelt ze. “En als we dat dan wisten, hoe kunnen we het werkgeversmerk verbeteren? Daar worstelden we mee. Voor veel HR-experts was het moeilijk om te begrijpen hoe je op dit gebied snel een impact kon maken, in een tijd waar employer branding relevanter dan óóit tevoren is.”
“Voor veel HR-experts was het moeilijk om te begrijpen hoe je op dit gebied snel een impact kon maken, in een tijd waar employer branding relevanter dan óóit tevoren is.”
“Iedereen zit met soortgelijke vragen. Wie is überhaupt mijn doelgroep? Op welke platforms zijn ze? Hoe doe ik het op dat platform en hoe doen mijn concurrenten het? Dat is immens veel werk om te organiseren en om vervolgens budget los te krijgen voor employer branding. Dit vraagstuk wilden wij zelf oplossen. Zo is Fanployer ontstaan. Om enerzijds de inzichten te bieden vanuit recruitment maar ook om alle data hard te maken, zodat je direct de effecten inzichtelijk kunt maken.”
Terugblik Demo_Day 2023
Tijdens de aflevering blikten Hemminga en Van Laarhoven terug op het succesvolle Demo_Day 2023-evenement. “Heel leuk aan de dag is dat je heel veel partijen en partners tegenkomt, maar vooral de recruitmentvraagstukken vanuit de markt”, zegt Van Laarhoven. “Er zijn heel veel mensen op zoek naar een ATS, omdat de vraag naar kandidaten duidelijk aan het veranderen is. Werkzoekenden hebben behoefte aan snelheid en personalisatie, iets dat in heel veel systemen nog ontbreekt. Dat zorgde wel voor de realisatie dat er op dit moment heel veel mensen overstappen omdat ze niet tevreden zijn.”
Drie best gelezen artikelen
De drie best gelezen artikelen van de maand juni werden uitgelicht tijdens de Monthly. De overname van RecruitNow door zvoove Group bleek het populairste artikel van de maand. De terugblik op Demo_Day 2023 in 16 foto’s werd het tweede meestgelezen artikel. Er was daarnaast veel aandacht voor de top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland.
- zvoove Group neemt RecruitNow over
- Dit was Demo_Day 2023 in 16 foto’s
- Top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2023
Luister naar de Monthly als podcast
De Recruitment Tech Monthly kun je als podcast terugluisteren op onze eigen site en via bekende podcast apps als Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher en Spotify.