Jobmatix maakt momenteel een groot aantal ontwikkelingen door. De directie van Jobmatix versterkt zich met de komst van Peter Woudenberg, die toetreedt als partner en directeur marketing, strategie en product. ‘Recruitment marketing automation is de toekomst en die toekomst is nú’, vertelt Jobmatix-oprichter Wiebe Mulder.
Nieuwe fase voor Jobmatix
In oktober 2022 wijzigde het bedrijf de naam van JobBoost.io naar Jobmatix. “Deze naamswijziging was een logische stap om de nationale- en internationale ambities waar te maken als leidende programmatic specialist”, vertelt Mulder. “De ontwikkelingen binnen Jobmatix volgen elkaar snel op. Dit jaar ontwikkelt de tool zich verder naar een recruitment marketing automation-platform, waardoor het voor organisaties mogelijk wordt om recruitment marketing te automatiseren.”
One-stop-shop voor recruitment marketing automation
Daarmee beweegt Jobmatix zich richting een one-stop-shop voor organisaties die recruitment marketing inzetten. “Wat we merken is dat organisaties het prettig vinden wanneer systemen goed met elkaar communiceren”, stelt Mulder. “Maar dat is iets dat in de praktijk niet altijd even makkelijk gaat. Wij willen een nog betere samenwerking creëren, met een nog beter resultaat. En zo dus het recruitment marketing automation naar een hoger niveau te tillen.”
“Over drie jaar willen we hét platform van Europa zijn op gebied van recruitment marketing automation.”
Wij hebben de kennis, data en de techniek. Met ons platform willen we vooral de gebruiker van gemak voorzien. We hebben recent onze big hairy audacious goal geformuleerd. Over drie jaar willen we hét platform van Europa zijn op gebied van recruitment marketing automation. Het komende jaar ligt de focus op de doorontwikkeling van het recruitment marketing automation platform en groei in aantal gebruikers.”
Komst Peter Woudenberg
Om die BHAG een realiteit te maken, heeft de directie van Jobmatix zich versterkt met de komst van Peter Woudenberg. Hij treedt toe als partner en directeur marketing, strategie en product. In de afgelopen 15 jaar heeft Woudenberg meerdere organisaties, zowel corporates als intermediairs, begeleid in digitale recruitmentstrategie, innovatie en marketing.
“Het is vooral zaak dat we de waardepropositie van het recruitment marketing automation-platform neerzetten en het over de bühne te brengen.”
Woudenberg was al enige tijd als consultant betrokken bij Jobmatix om samen met het innovatieteam de strategie en het product vorm te geven. “Je ziet nu dat de recruitmentindustrie zich verder beweegt naar meer automatiseren en performance-based”, stelt hij. “Het is vooral zaak dat we de waardepropositie van het recruitment marketing automation-platform neerzetten en het over de bühne te brengen.”
Nadruk op partnership
Uiteindelijk ziet Jobmatix zichzelf als een partner, niet alleen een leverancier. “We leveren een platform waar organisaties ook zelf mee kunnen gaan werken, maar we vinden het belangrijk om onze klanten in alle fases te blijven ondersteunen”, stelt Woudenberg. “We zijn ons ervan bewust dat het kennisniveau van recruitment marketing gemiddeld bij organisaties iets lager ligt. Het gaat ook niet alleen om vacatures, maar ook echt om de employer brand. Een partnership approach is daarom essentieel om het niveau van recruitment marketing te verhogen.”
‘De toekomst is nú’
Terwijl Artificial Intelligence het nieuws domineert, ziet Mulder vooral de noodzaak om niet te lang te wachten met een transitie richting meer automatisering in de recruitmentstrategie. “Het lijkt misschien heel ingewikkeld, maar als je te lang wacht met het focussen op automations, dan mis je de boot. De technologie is nu in staat om, gepaard met de juiste kennis, echt een voorsprong te creëren. Recruitment marketing is de toekomst en die toekomst is nú.”
“Blijf niet hangen in wat je kent maar ga jezelf verdiepen in de wonderlijke wereld van automatiseringen.”
Toch ziet Mulder dat veel organisaties nog ‘precies hetzelfde doen’ als dat ze vijf jaar geleden deden in de zoektocht naar meer en betere kandidaten. “Blijf niet hangen in wat je kent maar ga jezelf verdiepen in de wonderlijke wereld van automatiseringen. Focus je niet op losse, aan elkaar geknoopte tools die niet goed met elkaar communiceren. Er zijn niet zoveel bedrijven die het écht pragmatisch in de markt kunnen brengen, maar dat denken wij wel te kunnen doen.”