Uit onderzoek van de video recruitment experts van Cammio blijkt dat diversiteit en inclusiviteit hoog op de agenda staan en zelfs strategische onderwerpen zijn, maar dat er nog heel wat hordes te nemen zijn als het gaat om de praktische uitvoering.
Divers talent
Cammio heeft een onderzoek naar de stand van zaken op het gebied van diversiteit en inclusiviteit in de wervingsprocessen van Europese werkgevers gepubliceerd. Het onderzoek is uitgevoerd onder werving en selectie professionals om bewezen methodes en strategieën te verzamelen als het gaat om het aantrekken en selecteren van divers talent.
Mentaliteitsverandering
Er vindt een echte mentaliteitsverandering plaats: Het stimuleren van duurzame diversiteit binnen een organisatie vraagt om een strategische inspanning op lange termijn van het hele bedrijf. Bedrijven die het goed aanpakken hebben veel te winnen aangezien organisaties met een meer divers personeelsbestand bewezen innovatiever en succesvoller zijn.
Gefundeerde en eerlijke beslissingen
“Een interessante uitkomst is dat we zien dat ‘less is more’ in hiring processen niet op gaat. Op de vraag hoeveel informatie nodig is om een gefundeerde en eerlijke beslissing over een kandidaat te kunnen nemen, scoren de deelnemers gemiddeld een 7 op schaal van 1 (zo min mogelijk informatie) tot 10 (zo veel mogelijk informatie). Bij Cammio pleiten we ervoor om inderdaad verder te kijken dan het cv en een beslissing te nemen op basis van een rijk profiel dat ook competenties, vaardigheden en persoonlijkheid bevat”, laat CEO Walter Hueber weten aan Recruitment Tech.
“Als een organisatie die is opgericht met de principes van #loveyourcandidates en #notalenttowaste, hebben we besloten dat de tijd rijp was om dit onderwerp tot op de bodem uit te zoeken”, legt Walter Hueber, CEO en medeoprichter van Cammio, uit. Uit het onderzoek blijkt dat diversiteit en inclusiviteit zeker hoog op de agenda staan en zelfs strategische onderwerpen zijn, maar dat er nog heel wat hordes te nemen zijn als het gaat om de praktische uitvoering.
Diversiteit en inclusiviteit bevorderen
De meerderheid van de ondervraagde organisaties heeft een strategie om diversiteit en inclusiviteit in het wervingsproces te bevorderen. Wervingteams zijn over het algemeen tevreden over hun eigen prestaties op dit gebied. Tegelijkertijd heeft bijna 70% van de respondenten moeite om de gestelde doelen rond diversiteit en inclusiviteit te halen. Populaire maatregelen die worden genomen om meer divers talent aan te trekken en een eerlijk en inclusief selectieproces te creëren worden niet altijd ondersteund door wetenschappelijk onderzoek.
Het hele onderzoek van Cammio is hier te vinden.
Over Cammio
Cammio ondersteunt organisaties over de hele wereld bij het remote aantrekken, binden en selecteren van talent met een bekroond video recruitment platform dat de ervaring van de kandidaat centraal stelt. Cammio is onderdeel van de internationale StepStone Group en biedt een scala aan recruitment oplossingen om kandidaten te helpen de baan te vinden waar ze van houden.