In de serie Recruitment Tech Stack neemt Martijn Hemminga, oprichter van onder meer Recruitment Tech, een kijkje bij de gebruikers van recruitmenttooling. Welke tooling gebruiken corporates en bureaus? En waarom? In deze eerste editie vertelt Ellen de Lange van Brandwise hier meer over.
Afhankelijk
Ellen de Lange is Recruitment Marketing Consultant & Junior Coördinator Recruitment bij Brandwise, dat field marketing diensten aanbiedt. Welke tooling gebruiken zij? “Zeker in een organisatie waar veel medewerkers werkzaam zijn, ben je wel afhankelijk van de juiste systemen. Dus we hebben een systeem waar onze HR-medewerkers mee werken, we hebben een planningsysteem om alle diensten in te plannen en nu ook een nieuw recruitmentsysteem om alle kandidaten mee te verwerken en dat is allemaal mooi aan elkaar verbonden.”
Handmatig
“Hiervoor hadden we ook wel systemen, maar werd er nog veel handmatig gedaan. Dit omdat de systemen nog niet geoptimaliseerd waren voor elkaar. Dan heb je al gauw wat vertraging in je proces zitten.” In de onderstaande video vertelt Ellen meer over de implementatie van het nieuwe ATS en welk systeem dit uiteindelijk is geworden.
Over Brandwise
Brandwise biedt een breed scala aan field marketing & sales diensten onder één dak. We leveren totaaloplossingen van strategie tot executie waarbij menselijke connectie centraal staat om merken, consumenten en retailers te verbinden. Sales & Merchandising, Retail Activation en Sensory Marketing vormen hierbij de kernactiviteiten.
Podcast
Beluister het hele verhaal van Ellen de Lange van Brandwise in deze podcast:
Deze en andere Recruitment Tech Podcasts kun je ook vinden op: Spotify, Apple Podcast, Google Podcasts, Stitcher en Youtube.