Recruit Robin en Independent Recruiters winnaars Recruitment Tech Awards 2020

Onder het toeziend (online) oog van honderden vakgenoten ontvingen Recruit Robin en Independent Recruiters tijdens het Recruitment Tech Event de Recruitment Tech Awards 2020. Independent Recruiters in de categorie ‘Best case’ en Recruit Robin, net als in 2019, in de categorie ‘Best tooling’.

Best case 2020: Independent Recruiters

Independent Recruiters heeft Recruit Robin vroegtijdig geïntegreerd en hiermee in de afgelopen twaalf maanden meetbaar impact gerealiseerd. Door de integratie van Recruit Robin heeft ze de tijdsinvestering in sourcing kunnen reduceren met > 90%, benadert ze drie keer meer kandidaten en is het werkplezier van 24 recruiters toegenomen! Hier lees je meer over de case van Independent Recruiters.

Wat was het resultaat?

Met Recruit Robin bespaarden ze tijd op sourcing. Een zoekopdracht die voorheen twee uur koste, voltooiden ze nu in twee minuten. Ze realiseren een tijdsbesparing van tenminste 90% en hebben daardoor meer tijd om te engagen met kandidaten.

Patrick Boonstra van de jury roept Independent Recruiters uit tot winnaar van de Recruitment Tech Award 2020 in de categorie ‘Best case’.

Best tool 2020: Recruit Robin

Met Reach out van Recruit Robin benader je kandidaten via zes kanalen (e-mail, Inmail, Indeedmail, SMS, WhatsApp en telefoon) vanuit één applicatie. Ook zijn kandidaten door Reach out verrijkt met contactinformatie. Daarbij helpt Reach out met het personaliseren van berichten. Als je één bericht hebt opgesteld, dan personaliseert Reach out automatisch de berichten voor alle andere kandidaten van jouw shortlist. Jouw bericht wordt verrijkt met een opt-in request en het eerste contact wordt automatisch geregistreerd in jouw ATS.
Met Reach out van Recruit Robin halveert een recruiter de tijdsinvestering, benadert ze meer kandidaten en komt drie keer zo vaak in gesprek met kandidaten. Hier lees je meer over de tooling van Robin.

Wat levert gebruik op?

Met Reach out halveren recruiters hun tijdsinvestering van 20-25%. Door de extra tijd en snelheid benaderen ze ook meer kandidaten. In combinatie met de ‘geautopersonaliseerde’ berichten resulteert dit in 3x zo veel echte gesprekken met kandidaten! Kandidaten worden persoonlijker benaderd wat tot een betere kandidaat-ervaring leidt. Met de AVG opt-in wordt hun privacy gewaarborgd en kunnen ze zelf bepalen door wie ze in de toekomst wel en niet benaderd zullen worden.

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang twee keer per maand de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op vrijkaarten voor de 6e editie van het Recruitment Tech Event op donderdag 19 november 2020. 


    Ontvang naast de wekelijkse update ook e-mail alerts van nieuwe berichten in één of meerdere categorieën.

LAAT EEN REACTIE ACHTER