Nadat eind mei Syft al in handen kwam van de grote vacaturezoekmachine, heeft Indeed weer toegeslagen. Het Britse programmatic-platform ClickIQ is overgenomen door Indeed.
Geautomatiseerde vacatureplaatsingen
ClickIQ levert een platform dat zich specialiseert in geautomatiseerde vacatureplaatsingen. Dit gebeurt op basis van kunstmatige intelligentie. ClickIQ, dat in 2017 is opgericht door Beverly Shaw en Richard Collins, belooft de beste kandidaten op een kosteneffectieve manier te bereiken. Dit dankzij hun technologie die continu de uitgaven bijhoudt.
Optimaliseren
“Het ClickIQ-team heeft een innovatieve oplossing gebouwd om de uitgaven aan job advertising te optimaliseren, zowel om actieve als latente werkzoekenden te bereiken”, aldus Maggie Hulce, SVP Sales Strategy bij Indeed. “Samen zullen we onze rol versterken om klanten snel en betaalbaar gekwalificeerde kandidaten – en uiteindelijk ook hires – te kunnen leveren.”
Opschalen
Ook Collins (ClickIQ) is content met de overname. “In Indeed vinden we een partner die helemaal past bij onze missie en zakelijke doelen. We willen een technologieplatform bieden dat bedrijven betaalbare resultaten biedt, naast meer inzicht en meer controle over hun budgetten. Met de hulp van Indeed kijken we ernaar uit om dit model naar werkgevers over de hele wereld op te schalen.”