• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Maarten Broesterhuizen, Koninklijke BAM Groep

Maarten Broesterhuizen: ‘Meer hires dankzij candidate journey’

22 oktober 2016
in Event, Interviews
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: interviewRecruitment Tech EventRecruitment Tech Event 2016
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Meten is weten. Een oud gezegde dat juist vandaag enorm relevant is volgens Maarten Broesterhuizen, Lead Recruitment Marketing & Talent Sourcing bij de Koninklijke BAM Groep. Broesterhuizen onderzoekt onder andere hoe hij de latente doelgroep het beste kan bereiken en beïnvloeden om bij de BAM Groep te komen werken. Dit doet hij bijvoorbeeld door de candidate journey van zijn kandidaten te beïnvloeden en zowaar te personaliseren.

Zo bereik je een latente doelgroep

BAM Infra Multidisciplinaire Contracten (BAM) houdt zich bezig met grote infrastructurele projecten. Hiervoor zijn veel techneuten nodig. Een lastige doelgroep om te rekruteren omdat 80% van die doelgroep al een baan heeft. Hoe bereik je dit talent en zorg je ervoor dat ze actief bij jou gaan solliciteren? Met dit vraagstuk wist Broesterhuizen wel raad. Samen met MrWork en Expand Online heeft BAM een wervingsstrategie bedacht om middels gerichte targeting en remarketing via social media en Google tot een effectieve wervingscampagne te komen. “De mensen die wij zoeken hebben vaak al een baan en zijn nauwelijks actief op zoek naar wat anders. Toch moet deze doelgroep getriggerd worden om bij ons te werken. Als eerste hebben we een campagnewebsite gebouwd waarop al onze projecten staan. Hiermee informeren we de doelgroep over de projecten van BAM. Hier wordt vertelt hoe het is om te werken binnen een groot infraproject en welke carrière mogelijkheden er zijn. Via social-kanalen en Google probeert BAM haar doelgroep te bereiken en naar de website te lokken. Echter, het echte werk begint pas wanneer een kandidaat de site weer verlaat: de start van de candidate journey.”

elke-kandidaat-begint-aan-een-persoonlijke-candidate-journeyDe candidate journey

Laten we ons voorbeeld Henk noemen. BAM meet waar Henk op de website is geweest en gaat hem daarna beïnvloeden door gerelateerde content aan te bieden via social media en Google Adwords. Denk bijvoorbeeld door het tonen van een video op zijn Facebooktijdlijn van een medewerker die werkzaam is op het project dat onze Henk heeft bekeken. Met behulp van deze zogenaamde ‘remarketing content’ wordt Henk bewust en onbewust beïnvloed. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de interesse van Henk in het werken bij BAM gaat groeien. Op deze manier creëren bezoekers hun eigen storyline. “Aan de hand van het AIDA-model bouwen wij de storyline op. Het doel? Kandidaten steeds verder de funnel in te leiden en hen uiteindelijk verleiden tot een sollicitatie. Het kan vier tot zes maanden duren van het moment dat een kandidaat de website bezoekt tot hij/zij solliciteert,” vertelt Broesterhuizen. Maar wel met resultaat.

Bewust en onbewust verleiden we de kandidaat tot een sollicitatie.

Veel nieuwe arbeidskrachten

“Deze manier van rekruteren heeft voor veel hires en impact gezorgd. Zo hebben we in de eerste drie maanden al elf nieuwe talenten binnengehaald. Het zorgt ook voor veel meer betrokkenheid op de website en onze social kanalen. Het meten van het verkeer levert ontzettend veel kostbare data op. Die gebruiken wij weer om onze campagnewebsite en marketingkanalen verder te optimaliseren. We zijn veel zichtbaarder in de markt. Dit was nooit gelukt met enkel een vacatureplaatsing.”

Breakoutsessie ‘Storytelling in recruitment’

Wil je meer weten over de candidate journey van BAM, kom dan naar het Recruitment Tech Event 2016. Op donderdag 24 november spreekt Maarten Broesterhuizen in zijn breakout ‘Storytelling in recruitment via Social en Google’. Hij gaat vragen beantwoorden, zoals; Als je op zoek bent naar latent werkzoekenden, waar begin je dan? En hoe weet je welke content op je website goed werkt? Broesterhuizen hoopt mensen te inspireren om eens op een andere manier na te denken over hoe ze kandidaatgedrag kunnen beïnvloeden.

Het Recruitment Tech Event 2016 is uitverkocht. Zet donderdag 23 november 2017 alvast in jouw agenda, want dan vindt de 3e editie plaats van het Recruitment Tech Event. Blijf op de hoogte en schrijf je in voor de e-mail update en maak kans op vrijkaarten voor het event in 2017.

Vorig artikel

3 tools en 2 cases genomineerd voor de Recruitment Tech Awards 2016

Volgend artikel

Company Ticket: met jouw team naar het Recruitment Tech Event 2016

Gerelateerde Artikelen

Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco Nederland): 'HR moet strategischer worden’
Interviews

Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco): ‘HR moet strategischer worden’

Door Jasper Spanjaart
4 juni 2025
Riccardo Cevaal (Thomas International): ‘Ons platform is ingericht op één ding: eenvoud’
Interviews

Riccardo Cevaal (Thomas International): ‘Ons platform is ingericht op één ding: eenvoud’

Door Jasper Spanjaart
2 juni 2025
Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’
Interviews

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Door Jasper Spanjaart
26 mei 2025
Sandor Lokenberg (The Talentpool Community): ‘Een afwijzing is een kans om iemand anders te helpen’
Interviews

Sandor Lokenberg (The Talentpool Community): ‘Een afwijzing is een kans om iemand anders te helpen’

Door Redactie
21 mei 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

9 juni 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

5 juni 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

26 mei 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

21 mei 2025
Volgend artikel
Company Ticket: met jouw team naar het Recruitment Tech Event 2016

Company Ticket: met jouw team naar het Recruitment Tech Event 2016

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

9 juni 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

5 juni 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco Nederland): 'HR moet strategischer worden’

Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco): ‘HR moet strategischer worden’

4 juni 2025

Meest gelezen

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

26 mei 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

21 mei 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Job van der Voort (Remote.com): ‘De kloof tussen talent en werkgevers wordt kleiner als je onze filosofie volgt’

Job van der Voort (Remote.com): ‘De kloof tussen talent en werkgevers wordt kleiner als je onze filosofie volgt’

9 mei 2023

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Maarten Broesterhuizen, Koninklijke BAM Groep
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Benchmark
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland