Bullhorn heeft de lancering van Amplify aangekondigd, een next-gen AI-oplossing, speciaal ontwikkeld voor recruitmentorganisaties. “In mijn 25 jaar bij Bullhorn is dit onze meest baanbrekende innovatie”, zegt Art Papas, oprichter en CEO van Bullhorn.
AI wordt volop omarmd
Recruitmentplatform Bullhorn meldt dat zijn klanten het afgelopen jaar meer dan 100 miljoen keer gebruik hebben gemaakt van AI-technologie. Het bedrijf heeft nu Amplify gelanceerd, een nieuwe AI-gedreven recruitmenttool.
Bedrijven rapporteren 51% meer banen die worden aangeboden aan kandidaten, terwijl het daadwerkelijke plaatsingspercentage met 22% steeg.
Volgens Bullhorn leiden de AI-functies tot meetbare resultaten: bedrijven rapporteren 51% meer banen die worden aangeboden aan kandidaten, terwijl het daadwerkelijke plaatsingspercentage met 22% steeg. Van de kandidaten die met het systeem werkten, gaf 85% aan tevreden te zijn over de ervaring.
Tijdrovende taken uit handen nemen
“Jarenlang betekende groei in recruitment: meer mensen aannemen”, stelt Art Papas, oprichter en CEO van Bullhorn. “Amplify doorbreekt dat. Het neemt tijdrovende taken uit handen, zodat recruiters en salesprofessionals zich kunnen richten op wat écht telt: deals winnen, relaties opbouwen en kandidaten plaatsen. In mijn 25 jaar bij Bullhorn is dit onze meest baanbrekende innovatie.”
Groei zonder extra personeel
Bullhorn stelt dat bedrijven traditioneel meer werknemers moesten aannemen om hun omzet te laten groeien, inclusief de tijd en kosten voor training van nieuwe medewerkers. Met Amplify zou dit niet meer nodig zijn.
“Amplify vervangt recruiters niet, het versterkt ze. Meer plaatsingen, meer marge, zonder hogere kosten.”
“Junior recruiters kunnen nu presteren als ervaren professionals”, volgens het bedrijf. “Het systeem voert honderden taken automatisch uit, dag en nacht. De beste werknemers kunnen hierdoor hun vaardigheden kunnen inzetten bij elk klantencontact, zonder extra uren te maken of nieuwe mensen aan te nemen. Amplify vervangt recruiters niet, het versterkt ze. Meer plaatsingen, meer marge, zonder hogere kosten.”
AI-systeem dekt volledig recruitmentproces
Amplify combineert verschillende AI-technologieën en automatiseert het hele wervingsproces. Het systeem zoekt automatisch kandidaten op vacaturesites en in databases — en matcht deze met vacatures op basis van data van meer dan 60 miljoen eerdere plaatsingen.
De tool voert sollicitatiegesprekken via spraak of chat, genereert gepersonaliseerde kandidaatprofielen en verstuurt gerichte berichten naar potentiële werknemers. Daarnaast plant het automatisch interviews in en houdt het prestatiegegevens bij. “Het systeem bereidt ook vergaderingen voor door samenvattingen te maken van eerdere gesprekken en begeleidt nieuwe medewerkers met aanbevelingen voor vervolgstappen. Tot slot genereert het content en verbetert het de kwaliteit van kandidaatdatabases.”
‘Geen extraatje, maar onmisbare kracht’
De eerste klantverhalen zijn óók al binnen. “Amplify heeft ons recruitmentproces volledig veranderd”, zegt Will Hayes, COO van IDR. “Junior recruiters werken 30% sneller en senior teamleden verdubbelen hun output. Dankzij de inzet van AI kunnen we onze focus verleggen naar relaties en resultaat, terwijl routinetaken op de achtergrond automatisch verlopen.”
“Het resultaat: onze submit-to-hire ratio is met 40% verbeterd, en we screenen maandelijks ruim 15.000 extra kandidaten.”
“Naarmate ons vertrouwen groeide, hebben we Amplify verder geïntegreerd in onze automatiseringsstrategie”, stelt Hayes. “Nu laten we AI het werk doen in sourcing, matching en screening. Het resultaat: onze submit-to-hire ratio is met 40% verbeterd, en we screenen maandelijks ruim 15.000 extra kandidaten. AI is geen extraatje meer, het is een onmisbare kracht in ons hele proces.”