Geautomatiseerd wervingsproces dat 80% minder tijd vergt waardoor je meer tijd krijgt voor gesprekken met kandidaat en hiring manager. Lees de hele case van Arvima / iPS Powerful People die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2025.
Case van Arvima / iPS Powerful People
Omschrijving van de case
Alle processtappen tussen sourcing van profielen en eerste gesprekken met kandidaten kun je (bijna) helemaal automatisch laten doen. Naast dat het je tijd en kosten bespaart is tevens de kwaliteit beter in het gehele proces. Hierdoor creer je meer tijd voor het echte contact en gesprek met de kandidaat en hiring manager en je hebt meer tijd om collega’s kennis en skills te trainen zodat ook zij snel en goed kunnen recruiten.
Je zet het proces 1x op. Zodra het staat en je krijgt de resultaten die je voor ogen hebt, zet je het “aan” en hoef je enkel nog kandidaten te spreken en ervoor te zorgen dat je goede consulting gesprekken hebt met zowel de kandidaat als de hiring manager om de juiste match te maken.
Welke tooling is gebruikt in de case?
- Linkedin: Business
- Data management: Clay
- LLM: Claude
- Linkedin Automation Tool: Dripify
- Interview planning: Calendly
- CRM: Recruiterflow
- Automation: Pabbly
Is er AI gebruikt in de case?
AI speelt een rol in het analyseren van de kwaliteit van de profielen en het maken van persoonlijke berichten. Taken die normaal gesproken heel veel tijd vergen binnen het recruitmentproces kun je nu beter, sneller en goedkoper doen.
Welk probleem is (deels) opgelost met de tool(ing)?
Door deze werkwijze verminder je het werk dat je doet om profielen na te kijken of ze voldoen aan de Job Description.
Daarnaast stuur je persoonlijke berichten naar kandidaten die kwalitatief van veel hogere kwaliteit zijn dan de persoonlijke handmatige berichten.
Wat was het resultaat van de case?
Ik doe nu zelf 80% minder handwerk en heb veel meer tijd voor gesprekken met kandidaten en hiring managers en trainen van collega’s.
Sourcing taken leg je neer bij een junior sourcer die je traint hoe ze moeten sourcen.
Mijn tooling kosten zijn omhoog gegaan van 300 naar 1000 euro per maand maar mijn personeelskosten zijn omlaag gegaan van 12.500 naar 2.500 euro per maand.
Ik verwacht mijn linkedin recruiter seat binnenkort ook op te gaan zeggen wat weer een kostenbesparing van een paar honder euro is die ik weer ergens anders in ga investeren.
Door de beperkte tijd en mogelijkheden die je hebt in een competitief landschap moet je creatief zijn. Door deze wijze kun je je hoofd boven water houden, beter en sneller en goedkoper zijn de de grote jongens.
Wat is de visie op technologie binnen recruitment?
Continue zoekend naar de beste manieren om het proces te verbeteren. Het moet écht werken en dingen oplossen. Het dient daadwerkelijk significant bij te dragen aan factoren Tijd, kosten en kwaliteit. Recruitment moet makkelijk worden en gedaan kunnen worden door een ieder.
Waarom moet deze case een Recruitment Tech Award winnen?
omdat dit een gamechanger is die een enorme productiviteitsboost en kwaliteitsboost geeft aan elke recruiter.
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
Het hele team van Arvima en de toolingleveranciers.