• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
  • Inloggen Club
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event3-2-actie t/m 18 sep.
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event3-2-actie t/m 18 sep.
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Hoe Luuk Koedam (Intractive) de wereld wil verbeteren met mooie verhalen

Hoe Luuk Koedam (Intractive) de wereld wil verbeteren met mooie verhalen

30 oktober 2023
in Podcast
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: experiencesinterviewIntractiveLuuk KoedampodcastRecruitment Technology Founders StoriesRTFounders
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Een transitie van energiewetenschap en stadservaringen naar recruitmenttechnologie is misschien niet heel voor de hand liggend. In deze aflevering van Recruitment Technology Founders Stories: het verhaal van Luuk Koedam en Intractive. ‘Ik denk dat zoveel vacatures het veel beter zouden doen als er ervaringen worden gebruikt’, vertelt Koedam.

Een man van meerdere passies

Luuk Koedam studeerde energiewetenschappen, maar in zijn tijd als student koesterde hij twee grote passies. De eerste: zijn talent voor het organiseren van evenementen met een speelse twist, zoals interactieve stadsspellen. De tweede: zijn interesse in duurzaamheid en energie. Tijdens zijn studie begon Koedam aan een project dat uiteindelijk de basis zou leggen voor Intractive.

“We hebben eigenlijk naar geen enkele regel geluisterd over de MVP: het minimum viable product.”

Samen met een aantal medestudenten bedacht Koedam een vorm van interactieve stadsspelen, met gebruik van augmented en virtual reality in Amsterdam. “Het was geen gewone onderneming: het was meer soort kunstproject”, vertelt Koedam. “We hebben eigenlijk naar geen enkele regel geluisterd over de MVP: het minimum viable product. We zijn uiteindelijk twee jaar met de bouw bezig geweest, maar het was voor ons toch een soort zijproject.

Van investeringen naar financiële problemen

Toch groeide dat zijproject al snel uit naar meer. Twee jaar na de start kreeg Intractive erkenning in de vorm van TripAdvisor-awards voor de verhalen en meeslepende ervaringen die het bedrijf produceerde. Dat vroege succes maakte dat versafgestudeerde Koedam ineens voor een beslissing stond: zijn passie voor duurzaamheid voortzetten óf Intractive verder laten groeien? “Ik denk het oké is om meerdere dromen te hebben”, lacht Koedam.

“We waren net één maand live toen COVID toeslag, waardoor we direct in de grote problemen terechtkwamen.”

“We ontvingen investeringen om Intractive verder op te schalen in Amsterdam — wat we eigenlijk aan het begin van ons start-upbestaan hadden moeten doen. We lanceerden de eerste paar games, hadden eigenlijk geen geld meer… en toen kwam 2020. We waren net één maand live toen COVID toeslag, waardoor we direct in de grote problemen terechtkwamen.”

Een reddingslijn

Intractive had een reddingslijn nodig. Die vonden ze op een onverwachte plek. “We hadden een aantal gesprekken met universiteiten die heel goed verliepen. Ze zochten hulp bij de werving van studenten. Dus we dachten: dat is een markt die we kunnen verkennen. In zekere zin brachten zij het recruitment-als-experience-concept naar ons. We hebben toen meerdere universiteiten contacteert, die het allemaal even leuk vonden. Toen zijn we écht van start gegaan.”

“Het duurde even voordat het concept aansloeg, maar we zagen dat de storytelling-basis goed werkte. We helpen bedrijven nu om meeslepende ervaringen te creëren die kandidaten boeien en hun aandacht aanzienlijk langer vasthouden dan traditionele methoden. Het belangrijkste is om je verhaal op een leuke en meeslepende manier te vertellen. Je verhaal moet goed genoeg zijn, vooral voor waardegedreven Gen Z en millennials. We slaagden erin om de aandacht van universiteitskandidaten gemiddeld 11 minuten lang vast te houden. Als je dat vergelijkt met normale video, waar de aandachtspanne minder dan 90 seconden is, ben ik daar eigenlijk best trots op.”

Waarden effectief communiceren

Intractive biedt nu twee opties aan klanten. Het bedrijf beperkt zich allereerst niet alleen tot universiteiten, maar bedrijven óveral. Optie 1: toegang tot het platform, waarmee bedrijven zelf ervaringen kunnen opbouwen. Optie 2: een full-service pakket, mét studioteam, waarmee ze bedrijven van begin tot eind helpen bij het maken van boeiende content. “Onze missie is om organisaties in staat te stellen hun waarden effectief te communiceren én te concurreren op de kracht van hun verhalen.”

Een betere wereld met betere verhalen

Hoe kijkt Koedam naar de visie voor het bedrijf, in de komende 2 jaar? “Ik denk dat we eerst moeten uitbreiden in Nederland, maar ik zie zeker kansen in de rest van de wereld. Ik denk dat zoveel vacatures het veel beter zouden kunnen doen als er ervaringen worden gebruikt. En ik denk dat de markt daar al naartoe beweegt. Ik wil één van de grote spelers in die markt zijn.”

“Misschien klinkt het saai, maar ik wil graag de wereld verbeteren en onderweg mooie verhalen creëren.”

“Ik hou ervan om een visie te hebben en ervoor te gaan. De leercurve van een ondernemer gaat over het verzamelen van een netwerk aan interessante mensen en uiteindelijk het kiezen van je eigen levenspad en strategie. Misschien klinkt het saai, maar ik wil graag de wereld verbeteren en onderweg mooie verhalen creëren.”

Luister naar de aflevering

Vorig artikel

Kijk de Recruitment Tech Monthly van november terug met Lotte Welten (The Selection Lab)

Volgend artikel

Praat 18 maart mee tijdens Recruitment Tech Trend_Day 2024

Gerelateerde Artikelen

Robbie Sakkers (TSG): ‘We gaan van verschillende ATS’en naar één geïntegreerde solution’
Interviews

Robbie Sakkers (TSG): ‘We gaan van verschillende ATS’en naar één geïntegreerde solution’

Door Jasper Spanjaart
15 september 2025
Maaike Voeten: ‘Textmetrics filtert AI-clichés uit teksten’ | Succesvol Werven met AI
Podcast

Maaike Voeten: ‘Textmetrics filtert AI-clichés uit teksten’ | Succesvol Werven met AI

Door Jasper Spanjaart
3 september 2025
Jildert Huitema (ImpactWork): ‘De arbeidsmarkt functioneert teveel op toeval’
Interviews

Jildert Huitema (ImpactWork): ‘De arbeidsmarkt functioneert teveel op toeval’

Door Bernadette Magrié
1 september 2025
Jan Brooijmans (ATS Connector): 'Data is goud, maar recruiters zitten in de Excel-hel'
Podcast

Jan Brooijmans (ATS Connector): ‘Data is goud, maar recruiters zitten in de Excel-hel’

Door Jasper Spanjaart
18 augustus 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

17 september 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025
Remy Gieling sluit tiende RTE af: 'HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot'

Remy Gieling sluit tiende RTE af: ‘HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot’

16 september 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle is aan zet’ (2/2)

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle aan zet’ (2/2)

2 september 2025
OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

8 september 2025
Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

25 augustus 2025
Volgend artikel
Praat 18 maart mee tijdens Recruitment Tech Trend_Day 2024

Praat 18 maart mee tijdens Recruitment Tech Trend_Day 2024

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

17 september 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025
Remy Gieling sluit tiende RTE af: 'HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot'

Remy Gieling sluit tiende RTE af: ‘HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot’

16 september 2025
Global Talent Strategy & Intelligence Conference 2025

De 4 factoren die de toekomst van talent intelligence bepalen

15 september 2025
Robbie Sakkers (TSG): ‘We gaan van verschillende ATS’en naar één geïntegreerde solution’

Robbie Sakkers (TSG): ‘We gaan van verschillende ATS’en naar één geïntegreerde solution’

15 september 2025

Meest gelezen

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle is aan zet’ (2/2)

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle aan zet’ (2/2)

2 september 2025
OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

8 september 2025
Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

25 augustus 2025
De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025

De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025

21 augustus 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Hoe Luuk Koedam (Intractive) de wereld wil verbeteren met mooie verhalen
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting (verlengd!)

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland