Blokker heeft in samenwerking met Recrubo een geautomatiseerde chat-based candidate journey opgezet, geschikte kandidaten worden direct uitgenodigd. Lees de hele case van Blokker die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2023.
Case van Blokker
Omschrijving van de case
Blokker heeft in samenwerking met Recrubo een candidate journey ingericht via chat. Middels social media campagnes, de werkenbij website en posters komen kandidaten in een WhatsApp gesprek. Hier worden de NAW gegevens vergaard en matchen we de kandidaat aan een vacature en locatie. Als de kandidaat aan de harde eisen van de vacature voldoet, kan de kandidaat zich direct inplannen bij het filiaal om kennis te maken. Dit bespaart de Bedrijfsleider tijd. Alle touchpoints tot deze kennismaking zijn geautomatiseerd. Zo Krijgt de kandidaat na het maken van de afspraak een bevestiging in de mail, agenda en per WhatsApp. Bovendien ontvangt de kandidaat een dag van tevoren en een half uur van tevoren herinneringen met de locatie en met wie ze spreken.
Het inplannen gaat via een outlook koppeling. De Bedrijfsleider geeft aan wanneer ze beschikbaar zijn voor een kennismaking, hoe lang een gesprek duurt en hoeveel tijd tussen afspraken dienen te zitten. De chatbot kijkt realtime of er ruimte is in de agenda en stelt de momenten voor aan de kandidaat.
Welke tooling is gebruikt in de case?
Recrubo
Welk probleem is (deels) opgelost met de tool(ing)?
De bedrijfsleiders van Blokker zijn verantwoordelijk voor het aannemen van hun eigen personeel, maar hebben weinig tijd voor recruitment taken. Door direct kandidaten in te plannen, worden kandidaten direct opgevolgd en hoeven bedrijfsleiders geen kandidaten op te bellen. Voor beide efficiënt.
Wat was het resultaat van de case?
Honderden afspraken per maand
Gemiddelde kosten per hire van €59
Waarom moet deze case een Recruitment Tech Award winnen?
Deze case verdient een recruitment tech award omdat het een innovatieve en efficiënte oplossing biedt voor het werven en selecteren van kandidaten. Bovendien vergt het uitrollen bij 450 filialen, een goede organisatie. Door de candidate journey via chat te automatiseren, worden kandidaten snel en nauwkeurig gematcht aan vacatures en ingepland voor kennismakingsgesprekken. Dit bespaart niet alleen tijd voor Bedrijfsleiders, maar zorgt ook voor een positieve kandidaatervaring door middel van geautomatiseerde bevestigingen en herinneringen. Het gebruik van technologie en digitalisering in dit proces verbetert de wervingsresultaten en maakt het recruitmentproces efficienter en effectiever.
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
Intern: Joyce Pronk, Koen Huiskes, Edwin Bogaers, Sjoerd Verlegh, 240 bedrijfsleiders.
Extern: Bram den Ouden (CMO), Niels Tukker (CEO), Cedric Remond (CTO), Mark de Jong (Lead developer), Sebastiaan Tietze (Krab, voor TikTok ads)