Met innovatieve employer brand-oplossingen wil ‘Welcome to the Jungle’ werk weer spannend maken. De Franse start-up heeft nu €50 miljoen opgehaald in haar Serie C Ronde. “We hebben nu meer dan ooit wat nodig is om de uitzendsector te blijven revolutioneren”, stelt CEO Jérémy Clédat.
Vive la révolution
Welcome to the Jungle werd opgericht in 2015. Sindsdien heeft het bedrijf zich de missie gesteld om employer branding een populair en makkelijk fenomeen te maken. Dat doet de start-up met oplossingen die voor zowel bedrijven als voor werkzoekenden de zoektocht naar een baan aantrekkelijk en spannend te maken.
Dat doet Welcome to the Jungle met een soort dubbelfunctie. Enerzijds fungeert het bedrijf als jobboard, met duizenden digitale banen verspreid over Europa. Anderzijds helpt het bedrijf in een B2B-model andere bedrijven met het optimaliseren van hun employer branding — en het inrichten van een efficient recruitmentproces. “We willen een revolutie in de uitzendsector zijn”, zo stelt het bedrijf.
“We hebben nu meer dan ooit wat nodig is om de uitzendsector te blijven revolutioneren.”
Met een nieuwe investering van €50 miljoen, is dat doel weer een stukje dichterbij. “We zijn blij met het vertrouwen”, aldus Jérémy Clédat, CEO en medeoprichter van Welcome to the Jungle. “Het is een hele prestatie gezien het huidige economische klimaat. We hebben nu meer dan ooit wat nodig is om de uitzendsector te blijven revolutioneren en een nieuw hoofdstuk te beginnen in de geschiedenis van Welcome to the Jungle.”
3 miljoen unieke bezoekers per maand
De investering komt na een zeer succesvol 2022. In het afgelopen jaar heeft trok de start-up bijna 3 miljoen unieke bezoekers per maand aan, terwijl het klantenbestand naar 5.000 klanten groeide. Dat alles is goed voor €30 miljoen aan ARR (annual recurring revenue), stelt het bedrijf. Daarnaast was het bedrijf in staat om 100 nieuwe medewerkers te werven, om het totaal naar 300 te tillen, verdeeld over twee kantoren.
“Onze vacaturebank biedt duizenden vacatures die digitale werkers helpt om de professionele wereld te verkennen en spannende carrièremogelijkheden te vinden, met het meest meeslepende en vriendelijke ontwerp op de markt”, stelt het bedrijf. “Onze B2B-oplossingen helpen om bedrijven om hun werkgeversmerk écht neer te zetten, waarmee ze het juiste talent aan te trekken.”
Oog op nieuwe internationale markten
Met de nieuwe investering wil Welcome to the Jungle uitbreiden naar andere internationale markten. Met de Verenigde Staten als belangrijkste voorkeurslocatie — waar het bedrijf zijn aanbod zal uitbreiden met nieuwe, gelokaliseerde functies. “Deze investering in Welcome to the Jungle sluit perfect aan bij onze investeringsstrategie”, aldus Alexandre Mars, oprichter en CEO van nieuwe investeerder blisce/. “We zijn er trots op Welcome to the Jungle te steunen door onze expertise in internationale markten in te brengen om hen te helpen uitbreiden, vooral in de Verenigde Staten. En door hen te steunen in hun sterke ESG-beleid.”