Gebruikers van recruitmenttechnologie geven donderdag 3 november een kijkje in hun keuken tijdens het hybride evenement Recruitment Tech Case_Day in de Pathé Utrecht Leidsche Rijn. In dit interview vertelt Jasper Bentvelsen (Manager Finance, ICT & Operations bij Home of Recruitment) meer over de case die hij tijdens Recruitment Tech Case_Day presenteert.
Sales & marketing
Home of Recruitment (48 medewerkers) is in 2022 voortgekomen uit een strategische rebranding van Salesrecruiters, het grootste sales recruitment bureau van Nederland. Salesrecruiters is opgericht in 2007 en heeft altijd één duidelijke propositie gehad, namelijk; werving & selectie van sales professionals. Zowel branche als functie breed. In het tweede kwartaal van 2020, tijdens de coronapandemie, bleven de opdrachten uit en was de organisatie genoodzaakt om ook onder andere marketing en operationele posities te gaan bemiddelen. Met succes kwamen wij er in deze periode achter dat er nog een hoop kansen liggen in andere segmenten. Zo hebben we per 1 januari 2022 het label Marketingrecruiters opgericht. Dit onderdeel van de organisatie richt zich puur op werving & selectie van (interim) marketing professionals. Beide labels delen hiermee één cultuur, visie, kernwaarden en kennis. Maar ze hebben elk hun eigen specialisme en tone of voice, zodat ze optimaal aansluiting maken met opdrachtgevers en kandidaten.
Soepel en efficiënt
De case die Jasper Bentvelsen deelt tijdens Case_Day gaat over hoe je een nieuw (recruitment)systeem zo soepel en efficiënt mogelijk kan laten integreren binnen een organisatie. Bentvelsen: “Het is binnen vrijwel ieder bedrijf een uitdaging om een hele organisatie mee te krijgen in een nieuwe werkwijze. Op vragen als ‘’Hoe creëer je een omgeving waarin men het systeem omarmt?’ en ‘Welke tools kun je hiervoor inzetten?’ zal ik diepen ingaan tijdens Case_Day. Daarnaast krijg je tijdens deze case diverse handvatten en tools om de adoptie van jouw nieuwe systeem zo soepel mogelijk te laten verlopen.”
Geïntegreerd systeem
“Het resultaat is een geïntegreerd systeem dat middels een uitgebreide adoptie en implementatiefase steeds beter gaat werken voor de gehele organisatie,” vertelt Bentvelsen. “Wij gebruiken het systeem (Mysolution) vaak: binnen de recruitment funnel om een kandidaten database op te bouwen, om vacatures bij te houden en te plaatsen en om de klanten bij te houden. Door diverse tools te implementeren, wordt het momenteel ook gebruikt voor alle inbound-, outbound- en aftersales activiteiten en het bijhouden van bedrijfsrapportages middels het maken van rapportages en dashboards. Daarnaast hebben wij een interactief scoreboard gebouwd die de bedrijfsprestaties op zowel individueel niveau, teamniveau als organisatieniveau bijhoudt.”
Interactief scoreboard
“Vooral het inactieve scoreboard maakt deze case bijzonder. Dit is ontwikkeld met een Deense leverancier van visualisatiesoftware, genaamd Plecto. Middels diverse triggers te programmeren binnen Salesforce, leest Plecto elke minuut uit of er nieuwe plaatsingen zijn gedaan. Als er een plaatsing is gedaan wordt op elke vestiging een persoonlijk nummer afgespeeld waarmee de Recruitment Consultant een paar minuten in de schijnwerpers staat. Daarbij komt er in beeld wie er heeft geplaatst, bij welke klant en voor welk bedrag. De recruitmentwereld is natuurlijk een heel competitieve omgeving. Voor de Recruitment Consultants is dit een leuk bonuselement, dat werkt als een dopamine-shot.”
Toegevoegde waarde
Men gaat een systeem pas echt adopteren als je duidelijk kunt laten zien welke toegevoegde waarde het kan leveren zegt Bentvelsen.”Toegevoegde waarde kan bijvoorbeeld worden gecreëerd door bijvoorbeeld de time-to-hire te versnellen en gebruik te maken van een efficiënte database voor het verwerken van alle administratieve gegevens.”
Ontdek deze en nog veel meer cases op Case_Day
Naast Home of Recruitment krijg je donderdag 3 november op Recruitment Tech Case_Day een kijkje in de recruitment tech keuken bij nog veel meer organisaties. Van Rijkswaterstaat en IMC Trading tot Strictly People. Case_day is een hybride event dat je fysiek kunt bijwonen in de Pathé Leidsche Rijn Bioscoop in Utrecht (met popcorn uiteraard) of online volgen met een digitaal ticket. En hoe eerder je je aanmeld, hoe lager de ticketprijs. Kijk voor meer informatie en om je aan te melden op de eventsite.