Tijdens Unleash Amsterdam sprak Recruitment Tech TV met Jonathan Bordereau van Goldenbees. Goldenbees is een data-driven oplossing voor programmatische job advertising die bedrijven helpt hun online recruitment slimmer te maken.
Programmatic
“Goldenbees is een programmatic advertentieplatform dat recruiters helpt om met de juiste kandidaat in contact te komen. Op dit moment geeft 95% van de online media ons de mogelijkheid om de advertentie aan de juiste kandidaat te tonen. Deze online media kunnen social media kanalen zijn, maar ook online media op het gebied van nieuws of entertainment,” vertelt Bordereau. Voor recruiters betekent dit dat ze minder hoeven te doen op het gebied van sourcing. “Wij vinden het belangrijk dat de recruiters hun tijd efficiënt besteden zoals om de tafel zitten met de juiste kandidaat.”
Juiste kandidaat vinden
Bordereau: “Recruiters geven aan wat hun behoefte is, bijvoorbeeld hoeveel kandidaten ze willen voor een bepaalde positie en wat hun doelen zijn in termen van budget voor de werving van de positie. Wij vullen het platform met deze informatie en managen de online campagne of het managen gebeurt door de recruiter zelf. Alle inspanningen zijn gericht op het optimaliseren van de campagne en zo snel mogelijk de juiste kandidaat te vinden.”
Voordelen van Goldenbees
“Het eerste voordeel is lagere kosten per aangenomen werknemer. Het gebruik van Goldenbees geeft controle over je budget om de juiste kandidaten te vinden,” aldus Bordereau. “Dit is erg belangrijk, aangezien je vaak slechts één budget hebt en het daar moet je het mee doen. Je moet dus de juiste move maken voor het vinden van de juiste kandidaat. Daarnaast is een van de belangrijkste voordelen dat bijna alle mogelijke kandidaten bereikt worden met het gebruik van één uniek platform. Zowel de actieve als de passieve kandidaten. En tot slot wordt het recruitment proces versneld met het gebruik van Goldenbees, want soms je weinig tijd en heb je liever gister dan vandaag de juiste kandidaat gevonden.”
Roadmap
Op de vraag wat er op de roadmap staat is Jonathan Bordereau duidelijk: “Ons plan is om de Benelux markt te betreden in 2019. We hebben onze eerste klanten in België en Luxemburg en daarom zijn we ook hier tijdens Unleash in Amsterdam. We laten graag zien dat onze technologie ook werkt voor organisaties in deze regio.”
UNLEASH World: 22-23 oktober 2019 Parijs
UNLEASH World, ‘s werelds grootste event over de toekomst van werk en HR-technologie, verhuist terug naar Parijs voor het nummer 1-evenement van de HR-industrie, dat beslissers, visionairs, en disrupters uit meer dan 120 landen samenbrengt. Honderden inspirerende sprekers gedurende twee dagen op het congres en de meest innovatieve leveranciers op de Expo Floor, brengen je de technologie en oplossingen die je helpen bij het aangaan van de grootste uitdagingen op het gebied van talent voor vandaag en morgen. Kijk voor meer informatie en om je aan te melden met € 100,- Recruitment Tech korting op de website van UNLEASH (< deze link geeft je de korting).