Recruitment lijkt steeds meer op marketing. Hoe bereik je mogelijke kandidaten, nog voordat zij overwegen om te solliciteren? Dat lukt alleen met een goed doordachte strategie, waarbij je kandidaten continu en proactief via de juiste kanalen benadert.
Essentie van een recruitmentsysteem
Maar dan begint het echte werk. Het proces van selecteren, persoonlijk contact zoeken, informatie verzamelen, voorstellen en gesprekken plannen. Dan wil je geen fouten maken, een mogelijke match missen of onnodig tijd verliezen. Hiervoor is een goed recruitmentsysteem (ook wel bekend als ATS, applicant tracking system) essentieel. Sterker nog, het is de motor van je werk, zo valt te lezen in deze ruim twintig pagina’s tellende whitepaper van Mysolution.
Candidate journey
In dit whitepaper lees je meer over job marketing en de kansen die dit biedt voor jou als recruiter. Maar, er wordt ook ingegaan op het belang van een goed recruitmentsysteem, een absolute voorwaarde voor een vlekkeloze candidate journey. Want zonder een goed recruitmentsysteem als basis van je werk, zijn investeringen in recruitment marketing voor niets geweest.
Het whitepaper van Mysolution ontvang je via het onderstaande formulier: