Wanneer je nadenkt over het aanschaffen van een recruitmentsysteem, of het upgraden van je huidige, is het belangrijk om te weten welke functies je echt nodig hebt. We zetten vijf belangrijke functies op een rij.
Selecteren
Zoals gezegd is het van groot belang om van tevoren helder te hebben wat je in een recruitmentsysteem zoekt. Systemen zijn er in alle soorten en maten dus het kan je veel tijd én geld besparen om dit op voorhand uit te zoeken. Daarom hebben we vijf functies, die je nieuwe recruitmentsysteem zeker moet hebben, op een rij gezet.
1. Interviewplanning met synchronisatie naar je kalender
Steeds meer organisaties bieden kandidaten de mogelijkheid om hun eigen interviews in te plannen. Door deze controle in handen van de kandidaten te leggen, wordt tijd bespaard van de hiring managers, terwijl er ook een beter sollicitatieproces voor kandidaten wordt gecreëerd. Dit kan het verschil maken tussen een kandidaat die een rol accepteert of weigert. De verantwoordelijken voor het interview koppelen hun agenda’s aan het recruitmentsysteem, waardoor kandidaten naar een live versie van de real-time beschikbaarheid van deze personen gaat, zodat kandidaten hun interview op het door hen gewenste tijdstip kunnen boeken. Omdat alles in realtime wordt bijgewerkt, is er geen risico dat agenda items elkaar overlappen.
Verder lezen? Word member van de Recruitment Tech Club
Om dit artikel te kunnen lezen moet je member zijn van de gloednieuwe Recruitment Tech Club. Je krijgt dan niet alleen toegang tot dit artikel maar ook tientallen andere artikelen, exclusieve online events, korting op fysieke events en nog veel meer. En wil je ook nog toegang tot alle betaalde events? Dan is er de Recruitment Tech Club Premium. Profiteer tijdelijk van 25% lanceringskorting.
Al member? Log dan hier in