Een aantal maanden geleden werd Connexys overgenomen door het Amerikaanse Bullhorn. Een heuse ‘rollercoaster’, zo noemt Marketing Director EMEA Serge de Klerk de overname bij Recruitment Tech TV.
Bullhorn
In september werd bekend dat Bullhorn de aandelen van het Rotterdamse Connexys kocht. Beide organisaties leveren software die gebruikt wordt in de flexbranche. Connexys, dat inmiddels volledig is geïntegreerd met Bullhorn, is gespecialiseerd in het aanbieden van recruitmentsoftware die op het Salesforce-platform is gebouwd. Bullhorn wil zich met de overname verder ontwikkelen in Europa, zo onderstreepte ook De Klerk tijdens het interview.
Voordelen
“Er gaat natuurlijk een heel traject aan vooraf. In september werd het bekend gemaakt en toen begon de hele rollercoaster. Van migraties op technisch vlak tot het personeel. Maar we zagen ook snel de voordelen van het onderdeel zijn van een multinationale, globale speler”, zo legt hij uit in bovenstaande video. “Met name onze sterke positie in West-Europa, met grote klanten in Nederland en Duitsland, vonden ze erg interessant.”
Focus
Volgens De Klerk blijft de focus wel liggen op West-Europa, dus het Salesforce-product gaat nu nog niet naar Amerika. “Op dit moment nog niet. We concentreren ons met het Salesforce-product op West-Europa. Mocht er interesse uit andere landen komen, specifiek voor dit product van Connexys, dan zeggen we natuurlijk niet dat we dat niet doen. Dan gaan we in gesprek. Maar de focus, ook qua marketing, blijft op het vasteland van Europa. Daar zien we nog genoeg mogelijkheden.”
Ambities
In de bovenstaande video vertelt De Klerk ook meer over de ambities van de organisatie in 2018, waarbij het nog bekender maken van de naam Bullhorn centraal staat. Ook gaat de Marketing Director in op de internationalisering van het bedrijf in Rotterdam, werken in Boston en veranderingen voor de klant.