• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Customized retargeting campaign (Randstad)

Customized retargeting campaign (Randstad)

15 september 2017
in Inzendingen 2017, Voorselectie 2017
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: 2017caseinzendingRecruitment Tech Awardsrecruitmenttechnologie
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

De campagne is in staat om werkzoekenden de nieuwste en voor hen relevante vacatures aan te bieden op Facebook. Lees de hele case van Randstad die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2017.

Case van Randstad

Omschrijving van de case

Bezoekers van de website van Randstad bezoeken onze website om relevante vacatures te bekijken. Tijdens deze zoektocht selecteert de bezoeker, onder andere, een vakgebied om tot een selectie van vacatures te komen die relevant zijn voor de werkzoekende en waar direct op gesolliciteerd kan worden. De werkzoekende gebruikt zoektermen op de site van Randstad om een selectie te krijgen van vacatures die aansluiten bij de interesses, ambities en werkervaring . Zo wordt er gekozen voor bijvoorbeeld een vakgebied, plaats, salaris, maar ook opleidingsniveau en dienstverband worden geselecteerd. De informatie die zij achterlaten om een mooi overzicht te krijgen met relevante vacatures kunnen wij gebruiken. Wanneer de zoektocht, al dan niet tijdelijk, wordt gestaakt en naar andere websites wordt gesurft, kunnen wij de informatie die tijdens de eerdere zoektocht is achtergelaten, inzetten. Om deze informatie optimaal in te zetten wordt Smartly tooling gebruikt. Eenmaal weg van de website van Randstad worden deze tools ingezet om een dynamic product feed te creëren op Facebook met daarin de nieuwste vacatures in het vakgebied van de werkzoekende. De uitgewerkte pixel setup en de dynamic image template van Smartly zorgen ervoor dat de Facebook advertentie volledig customized is.

De dynamic product feed maakt het mogelijk om vacatures te onderscheiden in verschillende vakgebieden en te filteren op onder andere regio en uploaddatum van de vacature. We hebben uiteindelijke gekeken naar de meest efficiënte en effectieve inrichting wat resulteerde in een zo laag mogelijke CPA (cost per application). Het resultaat laat zich zien in een dynamische Facebook advertentie. In deze advertentie worden de nieuwste vacatures getoond in het vakgebied van de werkzoekende.

Wat was het resultaat van de case?

De relevantie van onze campagnes is verhoogd en dit is zichtbaar in de 4,5% CTR (click-trough rate). Mede hierdoor hebben we aan lage CPA (cost per application) kunnen realiseren. Dit hebben we gebenchmarkt ten opzichte van drie soortgelijke campagnes.
Allereerst de statische Facebook retargeting campagne. De campagne die we hierboven hebben beschreven onder de titel ‘customized retargeting campaign’ presteert 61% beter dan de campagne die enkel statische retargeting genereert. Deze statische retargeting campagne laat een vakgebied specifieke statische banner zien op Facebook.
Ten tweede laat de dynamische display campagne laatst bekeken vacatures zien. Vergeleken met deze campagne heeft de ‘customized retargeting campaign’ 81% lagere CPA. Tot slot heeft de nieuwe campagne vergeleken met onze non branded search campagne een CPA die 55% lager ligt. Hieruit blijkt dat de ‘customized retargeting campaign’ heel relevant en uiterst effectief is. De performance is gelijk gehouden terwijl de volume is gegroeid.

Waarom moet deze case een Recruitment Tech Award winnen?

In een steeds krapper wordende arbeidsmarkt is het een uitdaging om kandidaten te vinden. Wanneer deze kandidaten informatie achterlaten op je website moet je hier iets mee. Niet alleen op het moment dat zij op de website van Randstad zijn, maar ook wanneer zij besluiten deze website te verlaten. Met deze case targeten we de bezoekers van onze website met relevante vacatures die tot een nieuwe baan kunnen leiden! Sinds deze retargeting campagne zeggen we dat retargeting succesvol is en hebben wij het het budget hiervoor vertienvoudigd.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Edo Zwaan, Online Marketing Manager, Randstad Groep Nederland
Aron Rikels, Online Marketeer, Randstad Groep Nederland
Nadine Herweijer, Content Editor, Randstad Groep Nederland
Jorick Vliegenberg, Online Marketing Specialist, Blue Mango Interactive

 

Vorig artikel

Job marketing technology to help recruiters target the right talent (VONQ)

Volgend artikel

Brain-based Assessment Games: meer valide HR-beslissingen, minder gedoe. (BrainsFirst)

Gerelateerde Artikelen

Personalized recruitment video’s: easy, unique and relevant. (ABN AMRO)
Inzendingen 2017

Personalized recruitment video’s: easy, unique and relevant. (ABN AMRO)

Door Redactie
15 september 2017
Software voor Recruitment, HR adviseurs en Loopbaanbegeleiding (Gini Solutions)
Inzendingen 2017

Software voor Recruitment, HR adviseurs en Loopbaanbegeleiding (Gini Solutions)

Door Redactie
15 september 2017
Post&pray  → Data Driven → Programmatic marketing (ChipSoft)
Inzendingen 2017

Post&pray → Data Driven → Programmatic marketing (ChipSoft)

Door Redactie
15 september 2017
Brain-based Assessment Games: meer valide HR-beslissingen, minder gedoe. (BrainsFirst)
Inzendingen 2017

Brain-based Assessment Games: meer valide HR-beslissingen, minder gedoe. (BrainsFirst)

Door Redactie
15 september 2017

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

9 juni 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

5 juni 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

26 mei 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

21 mei 2025
Volgend artikel
Brain-based Assessment Games: meer valide HR-beslissingen, minder gedoe. (BrainsFirst)

Brain-based Assessment Games: meer valide HR-beslissingen, minder gedoe. (BrainsFirst)

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

9 juni 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

5 juni 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco Nederland): 'HR moet strategischer worden’

Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco): ‘HR moet strategischer worden’

4 juni 2025

Meest gelezen

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

26 mei 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

21 mei 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Job van der Voort (Remote.com): ‘De kloof tussen talent en werkgevers wordt kleiner als je onze filosofie volgt’

Job van der Voort (Remote.com): ‘De kloof tussen talent en werkgevers wordt kleiner als je onze filosofie volgt’

9 mei 2023

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Benchmark
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland