Tigris, een all-in-one platform voor de flexbranche, heeft een ambitieuze groeifase ingezet. Met een gloednieuw hoofdkantoor én een team dat is gegroeid naar 25 medewerkers, maakt het bedrijf zich op voor verdere expansie in 2025. Luister naar het podcastinterview met Maikel Neelen (CTO) en Tim Nieuwenhout (COO).
Van Alblasserdam naar Sliedrecht
“Begin 2024 was ik net drie maanden aan boord toen we al vrij snel tot de conclusie kwamen dat we uit ons jasje groeiden”, vertelt Tim Nieuwenhout, COO van Tigris. Het bedrijf was tot die tijd gevestigd in twee verschillende panden in Alblasserdam. “We zaten op vierhonderd vierkante meter verdeeld over twee locaties. Nu hebben we één centrale locatie van vijftienhonderd vierkante meter.”
De verhuizing naar het nieuwe pand langs de A15 was een strategische keuze. “We wilden gewoon zelf wat hebben”, legt Nieuwenhout uit. “Per 1 juni zijn we hier operationeel. De verhuizing ging niet zonder slag of stoot — er moest veel worden opgeruimd — maar het was nodig om de groei die we willen faciliteren mogelijk te maken.”
Van startup naar scale-up
De groei van Tigris is niet alleen zichtbaar in het nieuwe onderkomen. Het bedrijf heeft de transitie van startup naar scale-up ingezet, wat volgens CTO Maikel Neelen tot positieve veranderingen heeft geleid. “We zijn een veel volwassener organisatie geworden. Tim heeft de organisatie echt klaargestoomd voor de volgende fase.”
“We zijn naar die welbekende opschaalfase gegaan”, voegt Nieuwenhout toe. “De dingen die we doen, maken we schaalbaar. Dat komt terug in het product maar ook in de processen om ervoor te zorgen dat we sneller kunnen gaan. De enige vraag die ik van de eigenaren krijg is: ‘Wat heb je nodig om sneller te gaan?’ Dat is voor mij een ideale vraag om in te vullen.”
All-in-one platform voor de flexbranche
Tigris profileert zich met een slim all-in-one platform voor de flexbranche. Het platform is opgebouwd rond vier pijlers: job marketing, recruitment, operations en payrolling. “Ons platform kun je gebruiken van cv tot en met loonstrook”, ziet Nieuwenhout. “De kandidaat die je in bezit hebt als opdrachtgever kun je volledig servicen. We hebben software voor het uitzendbureau. Met daaromheen service apps voor kandidaten en opdrachtgevers.”
“Waar we in de markt veel Applicant Tracking Systems (ATS) en veel backoffice-partijen zien, dit hebben wij in één platform samen te brengen.”
Het platform, gebouwd op Salesforce, onderscheidt zich volgens Nieuwenhout van andere oplossingen in de markt. “Waar we in de markt veel Applicant Tracking Systems (ATS) en veel backoffice-partijen zien, dit hebben wij in één platform samen te brengen.”
Innovatie met AI
Ook op het gebied van AI zet Tigris belangrijke stappen. Eén concrete toepassing is de pre-screening van kandidaten. “Als iemand solliciteert, scant het systeem de vacature en het kandidaatprofiel”, vertelt Neelen. “Waar informatie ontbreekt, stelt het systeem aanvullende vragen. Het werkt als een soort intake-assistent.”
“Wij kunnen de bestaande kandidatendatabase automatisch weer activeren met WhatsApp-berichten en AI-gestuurde gesprekken.”
Een andere innovatie is het activeren van de kandidatendatabase, stelt Neelen. “We zagen bij het merendeel van onze klanten dat ongeveer 45 procent van de database bijna niet meer werd aangeraakt. Terwijl bedrijven wel volop adverteren op social media en Indeed, wat behoorlijk kostbaar is: ik hoor bedragen van 1400 euro per plaatsing. Wij kunnen die bestaande kandidatendatabase automatisch weer activeren met WhatsApp-berichten en AI-gestuurde gesprekken. Zodra iemand aangeeft beschikbaar te zijn en de vragen heeft beantwoord, krijgt de recruiter daar netjes een bericht van.”
Groeiambities voor 2025
Het bedrijf kijkt met vertrouwen naar de toekomst. “We blijven groeien”, zegt Nieuwenhout. “Er komen nieuwe consultants bij die ons platform optimaliseren en implementeren bij klanten. Onze customer success managers groeien ook in aantal — per 1 december start er weer een nieuwe. Zij gaan niet alleen verkopen aan nieuwe klanten, maar onderhouden ook het contact met bestaande klanten. Want daar zijn we zuinig op.”
“We zien dat kandidaten op ons afkomen omdat ze gave dingen zien en veel over ons lezen in de markt. Dat doet wat met het bedrijf en met de huidige mensen die hier aanwezig zijn.”
Het team van 25 medewerkers op de nieuwe locatie is volgens Nieuwenhout klaar voor de uitdagingen die komen gaan: “De mensen die er zijn, zijn echt uit het juiste hout gesneden. Daar zijn we supertrots op. Ze voelen zich allemaal verbonden met de club, ook al zijn sommigen pas vier of zes maanden in dienst. We zien dat kandidaten op ons afkomen omdat ze gave dingen zien en veel over ons lezen in de markt. Dat doet wat met het bedrijf en met de huidige mensen die hier aanwezig zijn.”
Meld je aan voor Staffing Tech Show 2025
Hoe belangrijk is AI voor arbeidsbemiddelaars? Welke tools helpen bureaus bij de digitale transformatie? Waar liggen in 2025 de kansen voor bureaus om hun proces te optimaliseren? Op donderdag 25 januari 2025 praten we verder met een aantal experts tijdens de Staffing Tech Show. Meld je gratis aan via deze link.