• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Peter Woudenberg en Wiebe Mulder (Jobmatix): ‘Wij halen voor klanten de complexiteit eruit’

Peter Woudenberg en Wiebe Mulder (Jobmatix): ‘Wij halen voor klanten de complexiteit eruit’

11 maart 2024
in Thema: Recruitment marketing
Leestijd:4 minuten leestijd
Tags: Jobmatixpeter woudenbergrecruitment marketingthemaWiebe Mulder
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Het nieuwe recruitmenttech.nl thema gaat over een onderwerp dat vele ‘verschijningsvormen’ kent: recruitment marketing.  

In de deze aflevering van de serie: een gesprek met Wiebe Mulder en Peter Woudenberg, managing partners van Jobmatix. Een gesprek over complexiteit verminderen en ‘groeien als kool’. ‘We hebben ons ten doel gesteld om binnen Europa in de top-drie te komen als het gaat om recruitment marketing automatiseringsplatformen’, zegt Mulder.

Verschillen tussen bureaus en corporates

Recruitment marketing is voor de meeste bureaus niets nieuws. “Ze zetten er al vaak op in”, zegt Woudenberg. “Werving en selectie is natuurlijk ook hun core business, dus ze werken veelal met eigen recruitment marketingteams.  Zij sturen ook op kosten per sollicitatie. Bij corporates zie je dat minder. Die hebben doorgaans niet zo’n marketingteam en zijn ook minder bezig met wat een sollicitatie mag kosten. Zij willen simpelweg de vacatures invullen. Dat is wel een groot verschil. Voor ons zijn drie belangrijke uitgangspunten bij recruitment marketing: het versterken van je merk door goed werkgeverschap, het aantrekken van talent en het verbeteren van de kandidatenervaring.”

Exenzo

Jobmatix, inmiddels specialist in programmatic job advertising, ontstond in 2016 als spin-off uit het nog altijd bestaande Exenzo. Een bedrijf dat een niche bedient, met commerciële job board-software, onder meer voor vakbladuitgevers. De tool om te adverteren op meerdere performance job boards en alleen maar voor daadwerkelijk behaald resultaat, trok aandacht. “Het is inmiddels een super buzzwoord: programmatic job advertising”, zegt Mulder. “Je betaalt om zichtbaar te zijn, maar op basis van resultaat. Daar hebben wij techniek voor gebouwd: geprogrammeerd advertenties aan- en uitzetten. Van tevoren al bepalen, dit zijn de voorwaarden waaronder ik wil adverteren. Dat heet dan met een mooie term geprogrammeerd adverteren.” 

“De tool om te adverteren op meerdere performance job boards en alleen maar voor daadwerkelijk behaald resultaat, trok aandacht.”

Complexiteit eruit halen

“Klanten komen bij ons met vragen als: hoe kan ik mijn vacatures snel en goed en efficiënt onder de aandacht krijgen bij mijn doelgroep?”, merkt Woudenberg. “Maar ook, hoe kan ik inzichtelijk krijgen welke kanalen wel en niet presteren? Hoe ga ik met minder resources mijn vacatures optimaal adverteren, hoe ga ik mijn kosten beter managen?” 

“Doordat wij zo goed als alles geautomatiseerd hebben, kan je heel snel schakelen.”

Mulder: “Daarnaast halen wij de complexiteit eruit voor klanten. Klanten vragen bijvoorbeeld: kan ik niet via jou adverteren? Dat hoef ik niet met meerdere jobboards afzonderlijk te spreken. Of: we willen graag alles op één factuur, want dan kunnen we daar een budget aan toevoegen en een PO-nummer. Dat soort zaken. Maar misschien nog wel belangrijker: snelheid. Doordat wij zo goed als alles geautomatiseerd hebben, kan je heel snel schakelen.”

In één keer bij 20 jobbboards aanhaken

“Met het platform van Jobmatix log je in, maak je een campagne aan en selecteer je de banen die er toe doen. Je voegt daar een budget aan toe en drukt op ‘gaan’. Binnen een uur krijg je het eerste verkeer binnen en wellicht diezelfde dag nog sollicitanten. Woudenberg: “Het is écht anders dan multiposting. Je hoeft niet meer zelf te gaan schakelen met het job board, of zelf budgetten te verdelen. Het platform neemt het over en automatiseert dat. Dus in één keer kan je bij meer dan twintig jobboards aanhaken.”

Klikvalidatieregels

Het platform is zo gemaakt dat het automatisch stuurt op de best presterende kanalen, afhankelijk van je strategie. Woudenberg: “Daar gaat je budget naartoe. Op basis van de resultaten wordt het automatisch aangestuurd.” Mulder: “Daarnaast beschermen wij onze adverteerders met klikvalidatieregels. Botverkeer bijvoorbeeld. Dat detecteren wij en halen wij er uit. Wij kijken ook wat de rol is van een job board in de hele funnel als touchpoint. Het kan best zijn dat niet de eerste klik is, maar de derde of vierde klik heeft geleid tot een sollicitatie.”

Van kleine bedrijven tot grote corporates

Jobmatix bedient van kleine organisaties tot grote corporates, zoals bijvoorbeeld Kruidvat en DHL Express. Woudenberg: “Daarnaast ook uitzendorganisaties, onder meer Covebo of JAMWerkt. Maar er zijn ook internationaal opererende grote vacaturebanken die gebruik maken van onze diensten. Als je gemiddeld vijf vacatures per maand hebt, is het interessant om ons platform in te gaan zetten.” 

In Europa binnen drie jaar in top-drie 

Het nieuwe platform van Jobmatix is net live gegaan, wat staat er nog meer op het programma voor 2024 en de komende jaren? Woudenberg: “We zijn gestart met het koppelen van Applicant Tracking System (ATS), om uiteindelijk ook doormeten tot plaatsing in het platform te krijgen. Wanneer je klanten al kunt helpen met op vacature-, campagne- en kanaalniveau inzichtelijk maken met welke kanalen het beste presteren, vormt de ATS-koppeling de volgende stap. Daarnaast gaan we ook meerdere touchpoints aanbieden, zodat je kan adverteren op LinkedIn, maar ook op Facebook of op Instagram. En mocht Google for Jobs tóch ooit met een betaalmodel komen, zorgen wij er voor dat je daar kan adverteren. Verder speelt AI een steeds belangrijker rol bij onze jobdata, voor het classificeren en verrijken van de vacatures en het schrijven van advertenties.”

“In Duitsland kunnen we echt nog een wereld van verschil maken.”

“En we groeien als kool”, stelt Mulder. “We hebben ons ten doel gesteld om binnen Europa in de top-drie te komen als het gaat om recruitment marketing automatiseringsplatformen. In Duitsland kunnen we echt nog een wereld van verschil maken. Maar denk bijvoorbeeld ook aan Frankrijk of het Verenigd Koninkrijk.” 

Luister naar het volledige interview

Het nieuwe, meest recente, recruitmenttech.nl thema gaat over een onderwerp dat vele ‘verschijningsvormen’ kent: recruitment marketing. In een serie gesprekken gaat Martijn Hemminga op onderzoek uit. Nieuwsgierig naar het hele verhaal van Mulder en Woudenberg? Luister hieronder naar het podcastinterview.

Vorig artikel

Recrout.com lanceert gratis ATS-account voor werkgevers

Volgend artikel

‘HR-professionals willen meer AI gebruiken, maar lopen tegen implementatieproblemen aan’

Gerelateerde Artikelen

Download het e-book Recruitment Marketing: Outlook 2024
Thema: Recruitment marketing

Download het e-book Recruitment Marketing: Outlook 2024

Door Martijn Hemminga
11 juli 2024
De weg naar datavolwassenheid: vier overzichtelijke fases
Thema: Recruitment marketing

De weg naar datavolwassenheid: vier overzichtelijke fases

Door Partner Bijdrage
9 juli 2024
Bekijk de replay van de talkshow Recruitment Marketing: Outlook 2024
Thema: Recruitment marketing

Bekijk de replay van de talkshow Recruitment Marketing: Outlook 2024

Door Jasper Spanjaart
29 april 2024
Dirk Driessen (Getnoticed): ‘Recruitment marketing omvat alles: van raken, informeren, enthousiasmeren tot solliciteren’
Podcast

Dirk Driessen (Getnoticed): ‘Recruitment marketing omvat alles: van raken, informeren, enthousiasmeren tot solliciteren’

Door Bernadette Magrié
18 april 2024

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

9 juni 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

5 juni 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

26 mei 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

21 mei 2025
Volgend artikel
'HR-professionals willen meer AI gebruiken, maar lopen tegen implementatieproblemen aan'

'HR-professionals willen meer AI gebruiken, maar lopen tegen implementatieproblemen aan'

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

9 juni 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

5 juni 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco Nederland): 'HR moet strategischer worden’

Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco): ‘HR moet strategischer worden’

4 juni 2025

Meest gelezen

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

26 mei 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

21 mei 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Job van der Voort (Remote.com): ‘De kloof tussen talent en werkgevers wordt kleiner als je onze filosofie volgt’

Job van der Voort (Remote.com): ‘De kloof tussen talent en werkgevers wordt kleiner als je onze filosofie volgt’

9 mei 2023

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Benchmark
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland