Assessments die werknemerssucces kunnen voorspellen? Dit Amerikaanse bedrijf maakt het mogelijk. Tijdens Unleash World 2023 sprak Recruitment Tech met Allison Howell, vice president market innovation bij Hogan Assessments uit Tulsa in de VS. ‘Onze oplossingen kennen geen bias’, vertelt Howell in een video-interview.
75% van klanten afkomstig van de Fortune 500
“Onze assessments worden ingezet voor selectie, leiderschapsontwikkeling, high potential succes planning”, zegt Howell. “Alle fasen van de werknemers life cycle. Onze assessments zijn beter gevalideerd en beter voorspellend dan welke andere recruitment-techniek. Dus beter dan gestructureerde interviews, job-simulaties en assessments van andere aanbieder. Bedrijven willen betere selectiepools en het engagement versterken, minder vertrekkende werknemers.”
“Onze oplossingen kennen geen bias en zijn gevalideerd voor verschillende talen en culturen.”
Met andere woorden: productieve, geëngageerde werknemers, die lang willen blijven. “Onze oplossingen kennen geen bias en zijn gevalideerd voor verschillende talen en culturen en zijn, zoals ik al zei, accurater dan welke andere assessment die er is. We hebben grote bedrijven als klant. 75% van onze klanten is afkomstig van de Fortune 500. Wij kunnen onze oplossingen naar ieder land in de wereld distribueren.”
Bells and whistles van geen belang
Hogan Assessments heeft onderzoek gedaan hoe de kandidaten de assessments ervaren. “Of ze plezier eraan beleven bijvoorbeeld. En wat belangrijk voor hen is. Uit dat onderzoek kwam naar voren dat kandidaten vooral met respect bejegend willen worden. De bells and whistles, de fun, het maakt kandidaten weinig tot niet uit, als ze maar respect voelen. We zijn nu aan het onderzoeken hoe we AI kunnen inzetten bij onze assessments. Als het onze klanten en ons kan helpen met de efficiency van de assessments kan dat interessant zijn.”
“De bells and whistles, de fun, het maakt kandidaten weinig tot niet uit, als ze maar respect voelen.”
“Maar we willen wel dezelfde hoge, bias-vrije kwaliteit blijven leveren”, waarschuwt Howell. “Wij zien nog flink wat talententests die niet gevalideerd zijn. Ook zijn er nog genoeg bedrijven die geen getrainde psychologen in dienst hebben, zodat vaak niet genoeg bevraagd wordt of de assessments bias-vrij waren en hoe effectief de uitslag van zo’n test succes voorspelt.”
Data over zowat alle beroepen
Loyaliteit is belangrijk voor bedrijven, stelt Howell, “maar ze willen vooral de juiste mensen aannemen. Daar kunnen wij ze bij helpen. Wij hebben data over zowat alle beroepen en kunnen bedrijven met de zoektocht naar een breed scala van kandidaten helpen. We gaan volgend jaar verder met het ontwikkelen van onze software, zoals een development tool voor long term coaching engagement die we gelanceerd hebben. Zodat leaders echt hun kracht ontdekken, begrijpen. Dat moet uitmonden in een recruitmenttool voor doeltreffende leadership selectie.”