Onboarding wordt steeds belangrijker en daar is Appical al vroeg op ingesprongen. Het Amsterdamse bedrijf groeit hard en dit resulteert onder meer in een kantoor in New York, zo vertelt CEO Gerrit Brouwer aan Recruitment Tech TV.

Inwerken

Brouwer legt in bovenstaande video uit wat Appical precies is. “Het is een online platform waarmee medewerkers worden ingewerkt bij een organisatie. Dit om ze goed te begeleiden naar wat wij noemen ‘een productief niveau’. Ook van belang is dat ze comfortabel zijn in hun rol en het plezier ervaren van de organisatie”, aldus de oprichter van Appical.

Amerika

“We hebben afgelopen jaar veel onderzoek gedaan naar de Amerikaanse markt”, begint Brouwer zijn uitleg over de keuze voor Amerika. “Met Appical hadden we al enkele Amerikaanse klanten waar we ervaringen mee hadden. De Amerikaanse markt is voor ons een goede en logische vervolgstap. Je hebt te maken met 355 miljoen mensen en een aparte president, maar wel met een hele stevige economie en goede industrie. Ook is het zo dat in de Amerikaanse markt de beleving steeds meer centraal komt te staan.” In bovenstaande video gaat hij dieper in op het Amerikaanse avontuur.

Over Appical

Appical is opgericht in 2012 en bedient internationale merken zoals KLM, Heineken, Pepsico en Hunkemöller. De organisatie helpt deze en andere bedrijven om een interactieve onboarding-ervaring aan nieuwe medewerkers te bieden. Inmiddels is Appical actief in liefst 72 landen.

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang twee keer per maand de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op vrijkaarten voor het Recruitment Tech Event op 22 november 2018. 


LAAT EEN REACTIE ACHTER