Wanneer weet je of een investering in een recruitmentsysteem een goede investering is? Met een ROI-analyse (return on investment) zet je eenvoudig de oude en de nieuwe situatie naast elkaar. In dit document een handige Excel-tool (xls) om voor jouw organisatie de ROI te berekenen van een (reeds gedane) investering in een recruitmentsysteem.
Wat is ROI?
De term return on investment (ROI) geeft het rendement op de investering in een recruitmentsysteem aan. Indien de investering ‘winst’ oplevert is dit percentage positief en bij verlies is de return on investment een negatief percentage. De ROI van een recruitmentsysteem kan worden berekend door de opbrengst van een recruitmentsysteem te delen door de specifieke investering voor het recruitmentsysteem.
In een som ziet de berekening van de ROI er zo uit:
Verder lezen? Word member van de Recruitment Tech Club
Om dit artikel te kunnen lezen moet je member zijn van de gloednieuwe Recruitment Tech Club. Je krijgt dan niet alleen toegang tot dit artikel maar ook tientallen andere artikelen, exclusieve online events, korting op fysieke events en nog veel meer. En wil je ook nog toegang tot alle betaalde events? Dan is er de Recruitment Tech Club Premium. Profiteer tijdelijk van 25% lanceringskorting.
Al member? Log dan hier in