Vandaag zijn tijdens de Nominatietour vijf nominaties uitgereikt voor de Recruitment Tech Awards. Drie case en twee tools zijn door de Vakjury uitgekozen op basis van de Vakjurering van maandag 29 september jl.. De vijf genomineerden strijden voor de uiteindelijke hoofdprijs die 6 november wordt uitgereikt tijdens de tiende en laatste Recruitment Tech Event. De Nominatietour begon in Breda en ging via Hoofddorp naar Amsterdam en Breukelen. Lees welke cases en tools zijn genomineerd voor de Recruitment Tech Awards 2025.
Best case
In de categorie ‘Best case’ gaat het over de impact die door organisaties wordt gemaakt met recruitmenttechnologie. De nominaties van 2025 in alfabetische volgorde:
Decathlon
Decathlon Nederland schakelde in april 2025 over op programmatic job advertising via Jobmatix om met hetzelfde budget meer en betere sollicitanten te werven. Campagnes werden gecentraliseerd, geautomatiseerd en met AI continu geoptimaliseerd. Binnen drie maanden steeg de instroom naar 3.000 kandidaten, verdubbelde het aantal hires en kwamen moeilijk vervulbare functies in beweging, terwijl kosten gelijk bleven. Bekijk de inzending
De Nederlandsche Bank
ObjectivEye, een TNO-spin-off, gebruikt ethische, uitlegbare AI om op skills te selecteren in plaats van cv’s. De Nederlandsche Bank zag 40% meer kandidaten in de voorselectie en +25% meer doorstroom van ondervertegenwoordigde groepen. Resultaat: minder bias, snellere selectie en meer diversiteit met een schaalbare, toekomstbestendige oplossing. Bekijk de inzending
Securitas
Securitas zocht duizenden nieuwe collega’s maar liep vast op lange doorlooptijden en wisselende kwaliteit. Met de mobiel-first app van Cruit werden medewerkers actieve ambassadeurs via referrals, gamification en beloningen. Resultaat: 694 referrals, 209 hires, 30% referral-to-hire en 220.000 impressies zonder extra advertentiebudget. Bekijk de inzending
Best tooling
De categorie ‘Best tooling’ gaat over innovatieve tooling. De Vakjury heeft dit jaar twee nominaties gekozen waar er ruimte was voor drie. De Vakjury miste ten opzichte van vorig jaar voldoende vernieuwing en heeft gekozen voor de volgende twee nominaties op alfabetische volgorde:
Jobster AdTech
Jobster is een programmatisch advertisingplatform dat vacatureadvertising en employer branding verenigt. Het optimaliseert campagnes en budgetten realtime via een breed netwerk van kanalen, bereikt ook latent talent en biedt één dashboard met volledige transparantie. Zo krijgen organisaties meer bereik, sterkere merkherkenning en efficiënter campagnebeheer. Bekijk de inzending >
Selection Lab
Selection Lab vertaalt een vacature automatisch naar een volledige selectieflow met rol-specifieke assessments. Uit een catalogus van 200 toptesten kiest het systeem de juiste skillchecks en levert een duidelijke matchscore. Het geïntegreerde platform combineert snelheid, uitlegbaarheid en governance, zodat recruiters objectieve inzichten krijgen en kandidaten een eerlijk proces doorlopen. Bekijk de inzending >
Publieksjurering
Van donderdagmiddag 2 oktober tot en met donderdag 16 oktober is het aan het publiek om hun favoriete case en/of tool te kiezen in de Publieksjury. Door te stemmen maak je ook kans op het winnen van tickets voor de uitreiking tijdens het Recruitment Tech Event op 6 november. De uiteindelijke winnaars worden voor 50% bepaald door het publiek en voor 50% door de Vakjury.
De Recruitment Tech Awards worden al tien jaar mogelijk gemaakt door Compagnon!