• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
  • Inloggen Club
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event3-2-actie t/m 18 sep.
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event3-2-actie t/m 18 sep.
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Roadtrip Agency lanceert Explorer: ‘We willen recruitment marketing verbeteren én optimaliseren’

Roadtrip Agency lanceert Explorer: ‘We willen recruitment marketing verbeteren én optimaliseren’

31 januari 2024
in Nieuws
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: ATSExplorerJelmer KoppelmansJelmer Zuidemarecruitment marketingRoadtrip Agency
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Roadtrip Agency kondigt een nieuw product aan. Met Explorer kunnen bedrijven hun recruitment marketing funnel gemakkelijk uitbreiden met data uit het Applicant Tracking System (ATS). ‘Het gaat niet alleen om inzichten, maar ook om het optimaliseren van recruitment marketing’, vertellen oprichters Jelmer Zuidema en Jelmer Koppelmans. 

Geen kwantiteit, maar kwaliteit

Sinds de oprichting van Roadtrip hebben oprichters Zuidema en Koppelmans het bedrijf uitgebouwd tot een vooruitstrevende speler in recruitment (marketing) analytics. “Roadtrip staat bekend om expertise en klantgerichte aanpak”, vertelt Zuidema. “Deze ervaring is de drijvende kracht achter de ontwikkeling van Explorer, een oplossing die zich richt op de essentie van onze kennis en expertise: het verbeteren van recruitment marketing op basis van data.”

Meer data-inzichten met Explorer

Daarom komt Roadtrip nu met een nieuw product: Explorer. “Het is een innovatief product dat bedrijven in staat stelt hun recruitment marketing funnel uit te breiden met data uit het Applicant Tracking System (ATS), de meest kwalitatieve data beschikbaar”, vertelt Koppelmans. “Op deze manier houdt de rapportage niet op bij data van de werkenbij-site, maar worden kandidaten die verder in het proces komen (interview, hired, rejected) ook inzichtelijk. In andere woorden: data die elk TA-team wil gebruiken, maar eerder niet direct toegankelijk was.”

“Op deze manier houdt de rapportage niet op bij data van de werkenbij-site, maar worden kandidaten die verder in het proces komen (interview, hired, rejected) ook inzichtelijk.”

Daarin nemen Jelmer en Jelmer alle recruitment marketing-kennis mee. “Klanten als Booking.com, Vattenfall, Achmea en Nederlandse Spoorwegen hebben ons doen inzien dat het krijgen van meer sollicitaties niet altijd goed is, het gaat juist om gekwalificeerde kandidaten. Aan die stap voorwaarts willen wij bijdragen. Dit product is het resultaat van ruim vier jaar intensieve consultancy op het gebied van recruitment (marketing) analytics voor internationale bedrijven en bevat inzichten én kennis die we in deze periode hebben opgedaan.”

Implementatie in enkele minuten

Explorer is een SaaS-product met een maandelijks abonnement, te gebruiken zonder een langdurige implementatie, zegt Zuidema. “We focussen écht op het gebruiksgemak voor klanten. Het implementeren is simpel. Je kunt het implementatieproces binnen een paar minuten afronden zonder de hulp van IT-teams. Dit alles maakt het een toegankelijke oplossing voor bedrijven die hun recruitment marketing willen verbeteren en optimaliseren op basis van kwalitatieve data.”

Daarnaast is Explorer beschikbaar voor zoveel mogelijk Applicant Tracking Systems (ATS). “Op dit moment hebben wij SmartRecruiters, Greenhouse en Recruitee geïntegreerd, maar op klant aanvraag kunnen wij binnen één of twee weken een nieuw ATS opgezet hebben. Het systeem is er klaar voor. We willen op een zo eenvoudig mogelijke manier ervoor zorgen dat recruitment bij kan blijven met de ontwikkelingen op marketinggebied.”

Optimaliseren én meten van recruitment marketing

Met Explorer kunnen bedrijven efficiënter omgaan met hun recruitment marketing budgetten en beslissingen maken op basis van kwalitatieve data. “Het gaat niet alleen om inzichten, maar ook om het optimaliseren van recruitment marketing”, vertelt Koppelmans. “Explorer stelt bedrijven in staat om gebruik te maken van offline conversies en deze door te sturen (middels de Conversion API) naar platforms zoals Meta, LinkedIn of Google Ads. Hierdoor kunnen bedrijven meegaan met de ontwikkelingen richting first-party data: het antwoord op een wereld zonder cookies.”

“Het helpt niet alleen bij het rechtvaardigen van campagnebudgetten per kanaal, maar speelt ook een cruciale rol in het begeleiden van beslissingen over website-aanpassingen.”

Zuidema en Koppelmans zien Explorer als een direct antwoord op de groeiende vraag naar het beter inzichtelijk maken van de impact van recruitment marketing. “Het helpt niet alleen bij het rechtvaardigen van campagnebudgetten per kanaal, maar speelt ook een cruciale rol in het begeleiden van beslissingen over website-aanpassingen, het verbeteren van vacatureteksten en andere projecten die gericht zijn op het optimaliseren van de candidate journey. We zullen het product continu blijven verbeteren én uitbreiden, zodat het product blijft aansluiten bij de steeds veranderende behoeften en trends in (recruitment) marketing.”

Vorig artikel

Deze webinars over tech en AI kijk je in de Webinar Week 2024

Volgend artikel

Zend t/m 4 maart in voor de Demo_Day Startup Pitch 2024

Gerelateerde Artikelen

Bekijk alle inzendingen voor de Recruitment Tech Awards 2025
Awards

Bekijk alle inzendingen voor de Recruitment Tech Awards 2025

Door Karina Karpova
15 september 2025
OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’
Nieuws

OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

Door Jasper Spanjaart
8 september 2025
Deze events over recruitmenttech & AI wil je niet missen in najaar 2025
Nieuws

Deze events over recruitmenttech & AI wil je niet missen in najaar 2025

Door Redactie
28 augustus 2025
Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)
Nieuws

Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

Door Bernadette Magrié
25 augustus 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Bas van de Haterd

Bas van de Haterd: ‘Grote potentie in AI als interviewer-coach’

18 september 2025
Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

17 september 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle is aan zet’ (2/2)

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle aan zet’ (2/2)

2 september 2025
OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

8 september 2025
Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

25 augustus 2025
Volgend artikel
Zend t/m 4 maart in voor de Demo_Day Startup Pitch 2024

Zend t/m 4 maart in voor de Demo_Day Startup Pitch 2024

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Bas van de Haterd

Bas van de Haterd: ‘Grote potentie in AI als interviewer-coach’

18 september 2025
Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

17 september 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025
Remy Gieling sluit tiende RTE af: 'HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot'

Remy Gieling sluit tiende RTE af: ‘HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot’

16 september 2025
Global Talent Strategy & Intelligence Conference 2025

De 4 factoren die de toekomst van talent intelligence bepalen

15 september 2025

Meest gelezen

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle is aan zet’ (2/2)

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle aan zet’ (2/2)

2 september 2025
OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

8 september 2025
Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

25 augustus 2025
De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025

De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025

21 augustus 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Roadtrip Agency lanceert Explorer: ‘We willen recruitment marketing verbeteren én optimaliseren’
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting (verlengd!)

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland