• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
  • Inloggen Club
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech EventLaatste tickets!
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026DOE NU MEE!
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech EventLaatste tickets!
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026DOE NU MEE!
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Roadtrip Agency lanceert Explorer: ‘We willen recruitment marketing verbeteren én optimaliseren’

Roadtrip Agency lanceert Explorer: ‘We willen recruitment marketing verbeteren én optimaliseren’

31 januari 2024
in Nieuws
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: ATSExplorerJelmer KoppelmansJelmer Zuidemarecruitment marketingRoadtrip Agency
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Roadtrip Agency kondigt een nieuw product aan. Met Explorer kunnen bedrijven hun recruitment marketing funnel gemakkelijk uitbreiden met data uit het Applicant Tracking System (ATS). ‘Het gaat niet alleen om inzichten, maar ook om het optimaliseren van recruitment marketing’, vertellen oprichters Jelmer Zuidema en Jelmer Koppelmans. 

Geen kwantiteit, maar kwaliteit

Sinds de oprichting van Roadtrip hebben oprichters Zuidema en Koppelmans het bedrijf uitgebouwd tot een vooruitstrevende speler in recruitment (marketing) analytics. “Roadtrip staat bekend om expertise en klantgerichte aanpak”, vertelt Zuidema. “Deze ervaring is de drijvende kracht achter de ontwikkeling van Explorer, een oplossing die zich richt op de essentie van onze kennis en expertise: het verbeteren van recruitment marketing op basis van data.”

Meer data-inzichten met Explorer

Daarom komt Roadtrip nu met een nieuw product: Explorer. “Het is een innovatief product dat bedrijven in staat stelt hun recruitment marketing funnel uit te breiden met data uit het Applicant Tracking System (ATS), de meest kwalitatieve data beschikbaar”, vertelt Koppelmans. “Op deze manier houdt de rapportage niet op bij data van de werkenbij-site, maar worden kandidaten die verder in het proces komen (interview, hired, rejected) ook inzichtelijk. In andere woorden: data die elk TA-team wil gebruiken, maar eerder niet direct toegankelijk was.”

“Op deze manier houdt de rapportage niet op bij data van de werkenbij-site, maar worden kandidaten die verder in het proces komen (interview, hired, rejected) ook inzichtelijk.”

Daarin nemen Jelmer en Jelmer alle recruitment marketing-kennis mee. “Klanten als Booking.com, Vattenfall, Achmea en Nederlandse Spoorwegen hebben ons doen inzien dat het krijgen van meer sollicitaties niet altijd goed is, het gaat juist om gekwalificeerde kandidaten. Aan die stap voorwaarts willen wij bijdragen. Dit product is het resultaat van ruim vier jaar intensieve consultancy op het gebied van recruitment (marketing) analytics voor internationale bedrijven en bevat inzichten én kennis die we in deze periode hebben opgedaan.”

Implementatie in enkele minuten

Explorer is een SaaS-product met een maandelijks abonnement, te gebruiken zonder een langdurige implementatie, zegt Zuidema. “We focussen écht op het gebruiksgemak voor klanten. Het implementeren is simpel. Je kunt het implementatieproces binnen een paar minuten afronden zonder de hulp van IT-teams. Dit alles maakt het een toegankelijke oplossing voor bedrijven die hun recruitment marketing willen verbeteren en optimaliseren op basis van kwalitatieve data.”

Daarnaast is Explorer beschikbaar voor zoveel mogelijk Applicant Tracking Systems (ATS). “Op dit moment hebben wij SmartRecruiters, Greenhouse en Recruitee geïntegreerd, maar op klant aanvraag kunnen wij binnen één of twee weken een nieuw ATS opgezet hebben. Het systeem is er klaar voor. We willen op een zo eenvoudig mogelijke manier ervoor zorgen dat recruitment bij kan blijven met de ontwikkelingen op marketinggebied.”

Optimaliseren én meten van recruitment marketing

Met Explorer kunnen bedrijven efficiënter omgaan met hun recruitment marketing budgetten en beslissingen maken op basis van kwalitatieve data. “Het gaat niet alleen om inzichten, maar ook om het optimaliseren van recruitment marketing”, vertelt Koppelmans. “Explorer stelt bedrijven in staat om gebruik te maken van offline conversies en deze door te sturen (middels de Conversion API) naar platforms zoals Meta, LinkedIn of Google Ads. Hierdoor kunnen bedrijven meegaan met de ontwikkelingen richting first-party data: het antwoord op een wereld zonder cookies.”

“Het helpt niet alleen bij het rechtvaardigen van campagnebudgetten per kanaal, maar speelt ook een cruciale rol in het begeleiden van beslissingen over website-aanpassingen.”

Zuidema en Koppelmans zien Explorer als een direct antwoord op de groeiende vraag naar het beter inzichtelijk maken van de impact van recruitment marketing. “Het helpt niet alleen bij het rechtvaardigen van campagnebudgetten per kanaal, maar speelt ook een cruciale rol in het begeleiden van beslissingen over website-aanpassingen, het verbeteren van vacatureteksten en andere projecten die gericht zijn op het optimaliseren van de candidate journey. We zullen het product continu blijven verbeteren én uitbreiden, zodat het product blijft aansluiten bij de steeds veranderende behoeften en trends in (recruitment) marketing.”

Vorig artikel

Deze webinars over tech en AI kijk je in de Webinar Week 2024

Volgend artikel

Zend t/m 4 maart in voor de Demo_Day Startup Pitch 2024

Gerelateerde Artikelen

Laagste inzet referraltechnologie in járen: hoe komt het?
Nieuws

Laagste inzet referraltechnologie in járen: hoe komt het?

Door Redactie
29 oktober 2025
Laurens Waling (8vance): 'Wij willen de Adyen van de arbeidsmarkt worden'
Nieuws

Laurens Waling (8vance): ‘Wij willen de Adyen van de arbeidsmarkt worden’

Door Jasper Spanjaart
20 oktober 2025
Waarom 95% van AI-pilots faalt: 5 redenen waarom de ‘GenAI Divide’ ook recruitment raakt
Nieuws

Waarom 95% van AI-pilots faalt: 5 redenen waarom de ‘GenAI Divide’ ook recruitment raakt

Door Martijn Hemminga
14 oktober 2025
Bekijk alle inzendingen voor de Recruitment Tech Awards 2025
Awards

Bekijk alle inzendingen voor de Recruitment Tech Awards 2025

Door Karina Karpova
15 september 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Werkzoekenden gebruiken steeds vaker ChatGPT: zo maak je jouw werkenbij-site GEO-proof

Werkzoekenden gebruiken steeds vaker ChatGPT: zo maak je jouw werkenbij-site GEO-proof

3 november 2025
Dít is de top 3 matching & CV-parsing tools in de Benelux

Dít is de top 3 matching & CV-parsing tools in de Benelux (in 2025)

30 oktober 2025
Laagste inzet referraltechnologie in járen: hoe komt het?

Laagste inzet referraltechnologie in járen: hoe komt het?

29 oktober 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

3 oktober 2025
Drie ex-consultants bouwen AI-native ATS: ‘We willen competitive advantage creëren’

Drie ex-consultants bouwen AI-native ATS: ‘We willen competitive advantage creëren’

21 oktober 2025
ChatGPT lanceert eigen browser ‘Atlas’, wat is de impact op recruitment(sites)?

ChatGPT lanceert eigen browser ‘Atlas’, wat is de impact op recruitment(sites)?

27 oktober 2025
Volgend artikel
Zend t/m 4 maart in voor de Demo_Day Startup Pitch 2024

Zend t/m 4 maart in voor de Demo_Day Startup Pitch 2024

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Werkzoekenden gebruiken steeds vaker ChatGPT: zo maak je jouw werkenbij-site GEO-proof

Werkzoekenden gebruiken steeds vaker ChatGPT: zo maak je jouw werkenbij-site GEO-proof

3 november 2025
Dít is de top 3 matching & CV-parsing tools in de Benelux

Dít is de top 3 matching & CV-parsing tools in de Benelux (in 2025)

30 oktober 2025
Laagste inzet referraltechnologie in járen: hoe komt het?

Laagste inzet referraltechnologie in járen: hoe komt het?

29 oktober 2025
T/m 18 september: 3e collega gratis naar Recruitment Tech Event 2025

Laatste tickets voor het Recruitment Tech Event 2025 nu verkrijgbaar

28 oktober 2025
ChatGPT lanceert eigen browser ‘Atlas’, wat is de impact op recruitment(sites)?

ChatGPT lanceert eigen browser ‘Atlas’, wat is de impact op recruitment(sites)?

27 oktober 2025

Meest gelezen

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

3 oktober 2025
Drie ex-consultants bouwen AI-native ATS: ‘We willen competitive advantage creëren’

Drie ex-consultants bouwen AI-native ATS: ‘We willen competitive advantage creëren’

21 oktober 2025
ChatGPT lanceert eigen browser ‘Atlas’, wat is de impact op recruitment(sites)?

ChatGPT lanceert eigen browser ‘Atlas’, wat is de impact op recruitment(sites)?

27 oktober 2025
Ontwikkelingen en trends in HR-tech fusies en overnames

Ontwikkelingen en trends in HR-tech fusies en overnames

22 oktober 2025
LinkedIn zet vól in op AI-revolutie, maar wat betekent het voor recruiters?

LinkedIn zet vól in op AI-revolutie, maar wat betekent het voor recruiters?

9 oktober 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Roadtrip Agency lanceert Explorer: ‘We willen recruitment marketing verbeteren én optimaliseren’
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting (verlengd!)

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Profiteer van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025 t/m 18 september a.s.

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Profiteer van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025 t/m 18 september
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Profiteer t/m 18 september van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je snel nog aan voor RTE25: Na 16 oktober stijgt ticketprijs met € 100,-

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀

Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Let op: Na 16 oktober stijgt RTE25 ticketprijs met € 100,-
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je snel aan: Na 16 oktober stijgt RTE25-ticket met € 100,-
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026
    • Survey 2025
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland