Voor de derde keer op rij onderzoekt Recruitment Tech Network het gebruik en waardering van recruitmentsoftware in Nederland in de Recruitment Tech Survey. Welke tools hebben recruiters in 2022 ingezet en waar gaan ze meer in investeren in 2023? Hoeveel budget wordt er vrijgemaakt voor recruitmenttechnologie en speelt artificial intelligence al een rol van betekenis? Tijdens de Recruitment Tech Monthly werd zojuist de officiële aftrap gegeven. Vanaf nu kun je weer meedoen aan het onderzoek als gebruiker van recruitmentsoftware in Nederland.
Terug- en vooruitblik
In het eerste deel van de Recruitment Tech Survey 2023 wordt er terug- en vooruitgekeken. Welke recruitmenttooling zijn in 2022 gebruikt en waarin wordt meer geïnvesteerd in 2023? Welke fases van het recruitmentproces zijn het meest geautomatiseerd en welke business drivers zijn het meest belangrijk om recruitmenttechnologie in te zetten.
Waardering
In het tweede deel van het onderzoek vragen we gebruikers om de tooling die zij in 2022 gebruiken te beoordelen op een zestal punten: productkwaliteit, klantgerichtheid, prijs-kwaliteitverhouding, innovatievermogen, servicegerichtheid en proactief meedenken. De uitkomsten van deze beoordeling is terug te zien in de RT35, de lijst met de meest gewaardeerde recruitmentleveranciers in Nederland. Iedere leverancier met minimaal 5 beoordelingen door gebruikers maken kans om in de RT35 te worden opgenomen op basis van de waardering.
Doe mee
De Recruitment Tech Survey 2023 richt zich alleen op gebruikers van recruitmenttechnologie in Nederland. Deelnemers die hieraan voldoen kunnen na afronding van de vragenlijst kiezen uit een bedankje. Een gratis hard copy van het onderzoek via de post of een gratis dagticket voor Recruitment Tech Demo_Day op 6 juni 2023 in Utrecht, inclusief toegang tot het nieuwe seminarprogramma. Verder doneert Recruitment Tech Network voor iedere complete vragenlijst die vóór 14 december 2022 is ingevuld € 5,- aan Voedselbank Nederland. Last but not least kun je als deelnemer nog kans maken op diverse prijzen waaronder een opleidingscheque en vrijkaarten voor de presentatie van het onderzoek tijdens Trend_Day in maart 2023 en het Recruitment Tech Event eind 2023.
Onafhankelijk onderzoeksbureau
Het onderzoek werd uitgevoerd door het externe marktonderzoeksbureau: EM Onderzoek. Zij controleren of deelnemers gebruikers zijn en verwijderen vervolgens de persoonsgegevens.