De functionaliteiten van een recruitmentsysteem in combinatie met de prijs zijn veelal de belangrijkste criteria waarop wordt geselecteerd. Maar er zijn meer criteria die u helpen bij het maken van de juiste keuze. In dit document 11 minder voor de hand liggende criteria die je niet mag vergeten bij het selecteren van een recruitmentsysteem.
11 criteria om niet te vergeten
Hieronder vind je 11 verschillende criteria die je niet moet vergeten om mee te wegen bij het maken van de keuze voor een (nieuw) recruitmentsysteem:
1. Ga referenties na
Ga altijd langs bij een of meerdere klanten van het recruitmentsysteem waar je mee in zee wilt gaan. Of bel er een aantal op en vraag naar hun ervaringen. Je kunt ook vragen naar de ervaringen via LinkedIn of twitter.
2. Mobiel solliciteren
Mobiel oriënteren naar een baan is langzamerhand gemeengoed. Mobiel solliciteren nog niet, maar dat zal de komende jaren steeds normaler worden. Er zijn recruitmentsystemen waar je standaard een cv moet uploaden (verplicht veld), wat mobiel solliciteren bijna onmogelijk maakt. Zorg dat het recruitmentsysteem een goede oplossing biedt voor kandidaten die mobiel willen solliciteren.
3. Integratie met Google Analytics
Het is verbazend dat nog lang niet alle recruitmentsystemen standaard een koppeling hebben met Google Analytics. Zonder deze koppeling is het onmogelijk om een goede koppeling te krijgen tussen de webstatistieken en de data in jouw recruitmentsysteem.
Verder lezen? Word member van de Recruitment Tech Club
Om dit artikel te kunnen lezen moet je member zijn van de gloednieuwe Recruitment Tech Club. Je krijgt dan niet alleen toegang tot dit artikel maar ook tientallen andere artikelen, exclusieve online events, korting op fysieke events en nog veel meer. En wil je ook nog toegang tot alle betaalde events? Dan is er de Recruitment Tech Club Premium. Profiteer tijdelijk van 25% lanceringskorting.
Al member? Log dan hier in