• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
  • Inloggen Club
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Vermijd deze 3 vaak gemaakte fouten in employer branding

Vermijd deze 3 vaak gemaakte fouten in employer branding

20 december 2022
in Insights
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: employer brandingidentiteitsocial seederwerkgeversimago
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

In de krappe arbeidsmarkt van nu kun je voor het werven van toptalent niet zonder een top employer branding strategie. Het bouwen van zo’n strategie kost je wel enige tijd en middelen om het goed te doen. Leren van de fouten van anderen kan jou veel tijd en geld besparen. In dit artikel ontdek je wat de 3 meest gemaakte fouten zijn die organisaties maken op het gebied van employer branding zodat jij deze kunt vermijden.

3 te vermijden fouten

Hieronder vind je de 3 te vermijden fouten op het gebied van employer branding:

1. Mensen kiezen voor de organisatie-identiteit, niet voor het logo

Hoe mooie jouw huisstijl, logo en pay-off ook is, het succes met employer branding hangt niet af van een mooi logo of slagzin, maar van waar je voor staat en wie je bent. Focus je dus eerst op het creëren van een duidelijke, waardevolle missie.

Een missie zorgt ervoor dat iedereen weet waar je voorstaat – het omvat de doelstellingen en drijfveren van je organisatie Hierdoor trek je de juiste medewerkers én klanten aan.

“People don’t buy what you do; they buy why you do it. And what you do simply proves what you believe.”
Simon Sinek, bestseller auteur ‘start with why’

Organiseer een meeting om je missie te definiëren als deze er nog niet is of te updaten indien nodig. Hier zijn alvast enkele vragen waarmee jij een sterke en overtuigende missie identificeert:

  • Waarom bestaat onze organisatie?
  • Welke maatschappelijke waarde willen we toevoegen?
  • Hoe willen we dat mensen over ons denken?
  • Hoe willen we voor onze werknemers zijn?

Een tip: hou het niet bij enkele oppervlakkige antwoorden. Graaf dieper. Enkel dan creëer je een waardevol en doordachte missie.

2. Ga voor gedeelde waarden in plaats van nice-to-haves

Een barista, pingpongtafel op kantoor, een zitzak als bureaustoel, reisjes met de collega’s en een wekelijkse VriMaBo op vrijdag. Het zijn voorbeelden van nice-to-haves in je organisatie. Maar, ze zijn geen fundering om je cultuur op uit te bouwen. Eerder een mooi uithangbord.

Je prioriteit moet zijn om een warme werkplek te creëren. Het gaat over hoe je dagelijks omgaat met elkaar, en welke gedeelde normen en waarden belangrijk zijn. Zolang je medewerkers niet het gevoel hebben dat ze thuishoren in de omgeving die jij voor ze schept, zullen je meeste ideeën mislukken. Als ze het gevoel hebben dat ze gehoord worden en ertoe doen, stijgt de productiviteit en tevredenheid.

Dus vraag jezelf af: hebben je medewerkers echt een barista of nieuwe pingpongtafel nodig? Of eerder aan een maandelijks feedbackmoment om over hun werkzaamheden, ambities en gevoelens binnen het bedrijf te praten?

3. Je employer brand is dynamisch, niet statisch

Je missie staat klaar en de waarden en normen van je organisatie zijn gedefinieerd. Uiteraard ben je dan niet klaar. Je employer brand is niet voor altijd. Het evolueert mee met veranderende waarden en normen, nieuwe medewerkers en de huidige economische en maatschappelijke omstandigheden.

Evalueer dus regelmatig of je employer brand nog in lijn ligt met de huidige realiteit. Ga bijvoorbeeld elk half jaar in gesprek met je medewerkers en je klanten. Hierdoor kan je nauwgezet evalueren en waar nodig bijsturen.

Zo bouw jij een sterk employer brand

Laten we het recept voor een succesvol employer brand samenvatten:

  1. Ontwikkel een sterke bedrijfsmissie.
  2. Ga met je medewerkers in gesprek en creëer gedeelde waarden en normen.
  3. Evalueer consistent of je employer brand nog in lijn ligt met de huidige realiteit.

Door: Social Seeder

Vorig artikel

Ontdek 13 maart de recruitment tech trends van 2023 tijdens Trend_Day

Volgend artikel

Dit zijn de 10 meest gelezen artikelen over recruitmenttechnologie in 2022

Gerelateerde Artikelen

Bas van de Haterd
Insights

Bas van de Haterd: ‘Grote potentie in AI als interviewer-coach’

Door Redactie
18 september 2025
Workday onder vuur in VS: AI-discriminatie in recruitment blijft hoofdpijndossier (1/2)
Insights

Workday onder vuur in VS: AI-discriminatie in recruitment blijft hoofdpijndossier (1/2)

Door Jasper Spanjaart
11 september 2025
Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle is aan zet’ (2/2)
Insights

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle aan zet’ (2/2)

Door Jasper Spanjaart
2 september 2025
De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025
Insights

De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025

Door Jasper Spanjaart
21 augustus 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Bas van de Haterd

Bas van de Haterd: ‘Grote potentie in AI als interviewer-coach’

18 september 2025
Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

17 september 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle is aan zet’ (2/2)

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle aan zet’ (2/2)

2 september 2025
OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

8 september 2025
Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

25 augustus 2025
Volgend artikel
Dit waren de 10 meest gelezen artikelen over recruitmenttechnologie in 2022

Dit zijn de 10 meest gelezen artikelen over recruitmenttechnologie in 2022

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Bas van de Haterd

Bas van de Haterd: ‘Grote potentie in AI als interviewer-coach’

18 september 2025
Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

17 september 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025
Remy Gieling sluit tiende RTE af: 'HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot'

Remy Gieling sluit tiende RTE af: ‘HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot’

16 september 2025
Global Talent Strategy & Intelligence Conference 2025

De 4 factoren die de toekomst van talent intelligence bepalen

15 september 2025

Meest gelezen

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle is aan zet’ (2/2)

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle aan zet’ (2/2)

2 september 2025
OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

8 september 2025
Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

25 augustus 2025
De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025

De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025

21 augustus 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Vermijd deze 3 vaak gemaakte fouten in employer branding
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting (verlengd!)

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland