Met Mijn.scarfforce lever je als recruiter duurzame kwaliteit in minder tijd. Lees over de recruitment tool van Scarfforce – What makes you Tick?! die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2023.
Recruitment tooling van Scarfforce – What makes you Tick?!
Omschrijving van de tooling
Mijn.scarfforce helpt recruiters om op een voordelige manier, kwalitatievere matches te maken, in minder tijd.
De essentie van de online tool is dat het je helpt om:
- Een zoekprofiel te maken ten aanzien van wat de drijfveren zijn van de ideale kandidaat,
- De drijfveren van kandidaten die in aanmerking komen op een snelle, leuke en voordelige manier inzichtelijk te maken,
- Op een snelle en overzichtelijke manier de profielen van de kandidaten te vergelijken met het zoekprofiel en de beste match hiertussen te vinden
De meerwaarde die de tool biedt is dat het je als recruiter helpt om:
- Waardevolle tijd te besparen bij het bij het pre-screenen van de drijfveren van kandidaten
- Beter voorbereid en gerichter het kennismakingsgesprek met kandidaten in te gaan
- Te voorspellen hoe kandidaten zullen functioneren en presteren in een bepaalde werksituatie, functie en/of rol. En in welke mate dit hen diep van binnen echte voldoening geeft en intrinsiek zal motiveren
- Te bedenken welke vragen je het best kunt stellen om de geschiktheid van je kandidaten te toetsen voor een specifieke rol en/of werkcultuur
- De keuzes die je tot nog toe vaak op basis van je onderbuikgevoel maakt, te onderbouwen met concrete inzichten
- Te borgen dat je nieuwe medewerkers aflevert die intrinsiek zijn gemotiveerd om hun nieuwe functie/rol te vervullen
- De kans op een mismatch en een bad-hire te verkleinen
- Waardevolle input te leveren aan de nieuwe werkgever voor het opstellen van het persoonlijk ontwikkelplan van zijn of haar nieuwe medewerker
Welk probleem lost de tool op?
De tool zelf helpt de recruiter om gerichter op zoek te gaan naar de ideale kandidaat, om de drijveren van de kandidaten die in aanmerking komen op een snellere, zuiverdere en leukere manier in kaart te brengen en om die vervolgens beter af te stemmen op hun toekomstige functie, rol en werkcultuur.
Het intuïtieve karakter van de scan geeft daarbij veel zuiverder inzicht en zorgt er met de korte invulduur voor dat de test wel leuk is om te doen.
Hoe werkt de tool?
De tool kent 3 modules. Met de eerste module creëer je zelf snel en eenvoudig een zoekprofiel, of verstuur je een uitnodiging naar opdrachtgever om er een voor jou aan te maken. Bij zoekprofiel verschijnen teksten die je kunt gebruik dit voor het opstellen van de vacatures en personeelsadvertenties. Met de tweede module verstuur je drijfveerscans naar de kandidaten die voor de vacature in aanmerking komen en zie in één oogopslag wat hun drijfveren en belangrijkste waarden zijn, zodra zij de test hebben ingevuld. Ook bij deze profielen verschijnen automatische teksten die je precies vertellen waar zij het meest naar verlangen, wat zij nodig hebben om zich goed en gemotiveerd te voelen in hun werk en welke controle vragen om de geschiktheid nader te toetsen. Ook zie je hierbij wat hun 7 belangrijkste waarden zijn. In de derde module maak je een match tussen het zoekprofiel en het profiel van de kandidaten en zie je in één oogopslag wie de beste match is.
Wat levert gebruik van de tooling op?
De tool helpt recruiters niet alleen om waardevolle tijd (en dus geld) te besparen bij het pre-screenen van kandidaten, maar ook om betere (of gegarandeerde) kwaliteit te leveren, in minder tijd en voor minder budget
De tool helpt de klant niet alleen aan een betere garanties omtrent de intrinsieke motivatie van de nieuwe medewerkers die worden aangetrokken en de uiteindelijke kwaliteit van de match, maar aan waardevolle input voor het opstellen van hun persoonlijk ontwikkelplan.
Tot slot, helpt de tool werkzoekenden om een nieuwe baan te vinden die hen diep van binnen echte voldoening geeft en triggert om hier maximaal voor te gaan.
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
Wij geloven dat het inspeelt op een thema dat steeds belangrijker wordt voor werkgevers. En dat de tool recruiters helpt om opdrachtgevers te gemoed te komen in een groeiende behoefte aan het inzicht in en het matchen op drijfveren. Daarnaast is het in ons optiek een welkome verrijking voor werkzoekenden dat naast hun talenten en skills, ook hun drijfveren in ogenschouw worden genomen bij het vinden van nieuw werkgeluk en succes.